BENELLI TRK 251 Salon Tarnów
ZACZNIJ SWOJĄ PRZYGODĘ
Rodzina TRK to motocykle klasy „adventure” czyli przygodowe. Tymczasem przygoda czeka na nas zarówno w dalekich wyprawach po szutrach Azji jak i w mieście czy podczas weekendowych wyjazdów.
251 choć w rodzinie Benelli TRK najmniejszy, to nie taki mały. Motocykl jest niewiele mniejszy od modelu 502 a przy tym lżejszy od niego o 50 kg! Mimo to ładownością na poziomie 190 kg dorównuje nawet o wiele większemu TRK 702! Przy wygodniej turystycznej pozycji zapewnia za to lepszą manewrowość i zwinność. Te cechy sprawiają, że 251 staje się niezastąpionym towarzyszem w mieście i poza miastem.
Włoscy styliści z Pesaro zaprojektowali TRK 251 w tym samum stylu co większe modele. Jednak przy jego lekkości i smukłości te same cechy nabierają bardziej zadziornego wyrazu. Taki design wraz ze zwinnością, dynamiką i dźwiękiem wydechu sprawia, że odbieramy go jako naprawdę „ostrą” maszynę.
TRK 251 jako najmniejszy z rodziny idealnie nadaje się na niedalekie wypady aby nieść swemu właścicielowi relaks i oderwanie od codzienności. Mniejszy silnik zmusza do bardziej zdecydowanego odwijania manetki gazu, a silnik spalinowy swą najwyższą sprawność osiąga przy całkowitym otwarciu przepustnicy. Dlatego mniejszy silnik częściej pracuje w korzystniejszym zakresie obrotów.
HAMULCE
Na przedniej tarczy o średnicy 280 mm pracuje czterotłoczkowy zacisk. Tylną o średnicy 240 mm obsługuje zacisk z jednym tłoczkiem. Pracę obu kontroluje system ABS. Odlewane ze stopów lekkich obręcze zapewniają sztywność dając precyzję prowadzenia.
CYFROWY WYŚWIETLACZ
Otoczony kontrolkami prostokątny wyświetlacz dostarcza kierowcy ośmiu różnych informacji o stanie i ruchu maszyny.
REFLEKTOR
Za przednie oświetlenie odpowiada zespolona lampa zawierająca dwa reflektory soczewkowe i rozciągnięte nad nimi świecące „brewki”.
SILNIK
Sercem TRK 251 jest nowoczesny, zasilany wtryskowo chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik o czterech zaworach i dwóch wałkach rozrządu generujący 25,8 KM przy 9250 obr/min i 21,1 Nm przy 8000 obr/min. Przy swej nieprzeciętnej dynamice silnik spełnia normę Euro 5.
Dane techniczne :
SILNIK
RODZAJ
1-cylinder/4-suw/4V, chłodzony cieczą, DOHC
POJEMNOŚĆ SKOKOWA
249 cm3
ŚREDNICA X SKOK
ø72.0X61.2mm
STOPIEŃ SPRĘŻANIA
11.2:1
ZNAMIONOWA MOC WYJŚCIOWA
19.0kW/9250r/min
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY
21.1N·m/8000r/min
SMAROWANIE
Mokra miska olejowa
ZASILANIE
EFI
UKŁAD WYDECHOWY
Z katalizatorem
NORMA SPALIN
Euro 5
SPRZĘGŁO
Mokre wielotarczowe
SKRZYNIA BIEGÓW
6-biegów
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Łańcuch
ZAPŁON
DELPHI MT 05.3
ŚWIECA ZAPŁONOWA
NGK CR8E
ROZRUCH
Elektryczny
ZUŻYCIE PALIWA
3,2 l/100km
EMISJA CO2
75 g/km
PODWOZIE
RAMA
Kratownicowa
ZAWIESZENIE PRZÓD
Upside-down Ø 41 mm
SKOK ZAWIESZENIA PRZÓD
135mm
ZAWIESZENIE TYŁ
Tylny wahacz z centralnym amortyzatorem
SKOK ZAWIESZENIA TYŁ
60mm
HAMULEC PRZÓD
Tarcza ø280 mm + ABS
PRZEDNIA OBRĘCZ
Aluminium
PRZEDNIA OBRĘCZ WYMIARY
17” x MT 3.00” DOT
HAMULEC TYŁ
Tarcza ø240 mm + ABS
TYLNA OBRĘCZ
Aluminium
TYLNA OBRĘCZ WYMIARY
17” x MT 4,00” DOT
OPONA PRZEDNIA
110/70R17
OPONA TYLNA
150/60R17
WYMIARY
DŁUGOŚĆ
2070mm
WYSOKOŚĆ Z WYŁĄCZENIEM LUSTEREK
1300mm
WYSOKOŚĆ MIEJSCA KIEROWCY
800mm
SZEROKOŚĆ Z WYŁĄCZENIEM LUSTEREK
840mm
PRZEŚWIT
170mm
WAGA SUCHA
164kg
WAGA GOTOWA DO JAZDY
176kg
DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA
190kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
18L
ROZSTAW OSI
1390mm
44FOX-ID: 255