BECKERS DESIGNER UNIVERSAL- kol. Panna Cotta, farba akrylowa do drewna i metalu, 0.5l.
BECKERS DESIGNER UNIVERSAL – wodorozcieńczalna, półmatowa emalia akrylowa do drewna i metalu. Do stosowania wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń. Produkt posiada doskonałe właściwości kryjące.
• Emalia BECKERS DESIGNER UNIVERSAL jest przyjazna dzieciom - posiada certyfikat zgodności z normą PN-EN 71-3+A2: 2017-12 „Bezpieczeństwo zabawek część 3. Migracja określonych pierwiastków”.
• Najlepszy wybór dla alergików oraz do malowania elementów w pokojach dziecięcych.
• Kolorystyka dostosowana do palety kolorów farb do ścian i sufitów marki Beckers.
• Uszlachetniony dodatkami wosków – lepsze właściwości aplikacyjne, łatwe malowanie, dobra przyczepność do podłoża, nie kapie.
• Odporność na zmywanie, detergenty i zarysowania.
• Wytrzymała powłoka oraz trwały kolor.
• Łagodny zapach i szybkie schnięcie.
• Emalia BECKERS DESIGNER UNIVERSAL jest rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Alergologiczne. Rekomendacja Polskiego Towarzystwa Alergologicznego dotyczy produktu po całkowitym wyschnięciu pomalowanej powierzchni i dokładnym wywietrzeniu pomieszczenia.
• Zawiera minimalną zawartość lotnych związków organicznych.
PRZEZNACZENIE
Dekoracyjno-ochronne malowanie powierzchni drewnianych, drewnopochodnych, tj. sklejka, płyty wiórowe, płyty pilśniowe, powierzchni fornirowanych, jak również zagruntowanych powierzchni metalowych oraz do renowacji powierzchni uprzednio malowanych.
Polecane do takich powierzchni jak meble, drzwi, kaloryfery, okna, listwy, detale wykończeniowe, meble ogrodowe, itp. wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.
Emalia BECKERS DESIGNER UNIVERSAL może być stosowana do malowania lamperii na tynkach wewnątrz pomieszczeń mieszkalnych, biurowych i użyteczności publicznej.
PRZYGOTOWANIE PODŁOŻA
Podłoże przeznaczone do malowania musi być czyste, suche i odtłuszczone, oczyszczone z pyłu i luźno związanych elementów. W przypadku renowacji starych wymalowań przed nałożeniem emalii należy usunąć wszystkie łuszczące się fragmenty starej powłoki, a dobrze przyczepne do podłoża przeszlifować, oczyścić i odtłuścić. Zaleca się wykonać malowanie próbne. Uzyskanie pozytywnego wyniku decyduje o ostatecznym zastosowaniu produktu. Usunąć pleśń oraz wszelkie zanieczyszczenia ograniczające przyczepność farby do podłoża za pomocą odpowiednich środków. Do wypełnienia ubytków i pęknięć w podłożu oraz wyrównania powierzchni należy zastosować odpowiednią szpachlówkę. Upewnić się, że wszystkie powierzchnie szpachlowane lub wcześniej malowane są zmatowione. Powierzchnie przygotowane do malowania powinny być gładkie i o jednolitej chłonności.
SPOSÓB STOSOWANIA
Pędzel, wałek, natrysk. Zaleca się stosowanie narzędzi malarskich ANZA.
STOPIEŃ POŁYSKU
Półmat.
ROZCIEŃCZANIE
W razie potrzeby rozcieńczyć do 5% wodą.
MALOWANIE
Produkt przed użyciem należy dokładnie wymieszać. Zaleca się stosowanie 1-2 warstw w odstępach min. 6 godz. (w zależności od chłonności podłoża, traktując pierwszą warstwę jako podkład). Farbę można nakładać pędzlem, wałkiem lub przy użyciu natrysku. Dysza urządzenia pneumatycznego o średnicy 1,6–2 mm, ciśnienie w dyszy 2–3 Bara. W razie potrzeby dopuszcza się rozcieńczenie wodą do 5%. W przypadku malowania drewna malować wzdłuż słojów. Dla uzyskania lepszego efektu dekoracyjnego, po pierwszym malowaniu, zaleca się delikatnie przeszlifować powierzchnię drewna drobnym papierem ściernym (180-240) lub specjalną włókniną i usunąć pył. Podczas malowania elementów drewnianych na zewnątrz należy użyć odpowiedniego podkładu gruntującego. Powierzchnie metalowe znajdujące się na zewnątrz i wewnątrz pomieszczeń zagruntować odpowiednim podkładem antykorozyjnym.
Wszystkie gruntowane powierzchnie przemalować po 24 h od nałożenia pierwszej warstwy.
Podczas malowania kaloryfer powinien być wyłączony (zimny).
CZAS SCHNIĘCIA
W temperaturze +23°C, przy wilgotności względnej powietrza 50%, farba schnie ok. 1 godziny. Suchość dotykowa po ok. 2 godz. Między nakładaniem kolejnych warstw należy zachować co najmniej 6-godzinny odstęp czasu.
WYDAJNOŚĆ
Do 14 m²/l przy jednokrotnym malowaniu. Wydajność w dużej mierze uzależniona jest od takich czynników, jak chłonność, tekstura podłoża, metoda aplikacji oraz kolor.