BAVARIA 40 VISION to jednostka z serii jachtów żaglowych znanej stoczni niemieckiej z Giebelstadt. Założeniem projektantów było stworzenie jednostki o zwiększonej dzielności morskiej i wysokim poziomie bezpieczeństwa żelugi. Stosunek masy balastu ołowianego do masy całkowitej wynoszący 34% wyróżnia serię VISION na tle innych konstrukcji. Także poziom wyposażenia i wykonania jest wyższy niż w jachtach BAVARIA CRUISER.
Jacht zarejestrowany jest w Polsce. Wyposażenie zgodne z wymaganiami Urzędu Morskiego na żeglugę pełnomorską. Użytkowany prywatnie przez małżeństwo, nigdy nie był czarterowany. Więcej informacji pod nr 695 009 001.
Rok produkcji 2008, data pierwszej rejestracji 26.05.2008r
długość całkowita 12,70 m,
szerokość 3,99 m,
długość linii wodnej 10,60 m,
zanurzenie 1,75 m,
powierzchnia żagli 95,8 m2,
Masa balastu 3.040 kg,
masa całkowita 8.950 kg,
silnik VOLVO PENTA D2-40 29,1 KW, przekładnia Saildrive 130 S, śruba trzypłatowa składana
kabina dziobowa armatorska - obszerna, z niezliczoną ilością schowków i szafek, dobrze oświetlona -
luk pokładowy i dwa bulaje w burtach,
kabina rufowa o wymiarach 180x200 cm, w nogach 170 cm,
toaleta z wydzieloną kabiną prysznicową, lustrem z dodatkowym oświetleniem i szafkami,
wydzielone miejsce na mokre sztormiaki,
stolik nawigacyjny z siedziskiem i oświetleniem roboczym,
panel sterujący urządzeniami elektrycznymi jachtu z elektronicznym wyświetlaczem stanu akmumulatorów, zbiorników wody, fekaliów i paliwa,
radio z CD CLARION z głosnikami w mesie
obszerna mesa z dużym stołem, barkiem i szafkami,
kambuz wyposażony w dwie lodówki WAECO, w tym jedna na napoje (Icebox), kuchenkę dwupalnikową z piekarnikiem, wiele schowków i szafek na naczynia kuchenne,
zlew dwukomorowy, kuchenka i zlew zabezpieczane pokrywami, oświetlenie robocze kambuza,
bakista na prawej burcie o pojemności wystarczającej np. do przechowania 2 pełnowymiarowych rowerów i pontonu
bakista na lewej burcie na wszystkie odbijacze, liny, cumy i pozostałe szpeje,
elektrycznie rozkładany pokład kąpielowy na rufie,
prysznic z zimną i ciepłą woda na rufie,
zborniki wody rufowy 210 l, dziobowy 210 l, zbiornik na fekalia 70 l, zbiornik na paliwo 210 l,
ogrzewanie nadmuchowe WEBASTO Air Top 5000,
boiler ciepłej wody podgrzewany z silnika lub 230V,
dwa koła sterowe LEWMAR
dwa kompasy,
autopilot Raymarine ST 6002,
ster strumieniowy SIDE POWER SE 80,
kotwica pługowa,
łańcuch kotwiczny ocynkowany 8 mm, 50mb,
elektryczna winda kotwiczna 1000W Quick,
napinacz bomu,
napinacz achtersztagu,
otwierany reling na obu burtach (przydaje się do cumowania burtą),
roler foka FURLEX 300S
roler grota,
maszt i bom SELDEN
grot profilowany pionowymi listwami,fok tri-radial,
fok i grot sztormowy
tent na kokpit
Raymarine Tridata ST60 Plus (log, echosonda, temperatura wody),
chartplotter Raymarine E 80 z GPS,
wiatromierz Raymarine ST60 plus,
dwa akumulatory bytowe po 135 Ah,
akumulator rozruchowy 55 Ah,
UKF Raymarine Ray54E z DSC,
EPIRB GME MT403,
NAVTEX NASA ,
tratwa PLASTIMO ORC kontener,
kamizelki ratunkowe pneumatyczne 4 szt,
pasy ratunkowe 2 szt,
pirotechnika, m. in. 12 szt. rakiet spadochronowych czerwonych,
3 gaśnice 2 kg,
Komplet narzędzi STANLEY, BOSCH.