2001 Innowacje str 100, stan bdb-
Przygotowany zbiór piosenek oraz scenariuszy napisano w oparciu o najpiękniejsze i najpopularniejsze baśnie Jana Christiana Andersena: „Calineczka", „Stara latarnia", „Księżniczka na ziarnku grochu", „Królowa śniegu", „Brzydkie kaczątko", baśń braci Grimm „Jaś i Małgosia" oraz baśń J. Porazińskiej „Szewczyk Dratewka".
Stanowią one repertuar lektur szkolnych na szczeblu nauczania początkowego i edukacji systematycznej.
Dlaczego baśń?
Baśń towarzyszy dziecku od najmłodszych lat. Czytana przez babcie, opowiadana przez matki i ojców, zaspokaja potrzeby duchowe dziecka. Na poziomie wieku przedszkolnego staje się jednym ze źródeł wiedzy o świecie, odpowiadając właściwościom dziecięcego myślenia i odbierania rzeczywistości. Treść przedstawiona przez baśnie jest dla dziecka bliska i zrozumiała, zaś problemy ludzkiego życia — istotne. Dziecko identyfikując się z jej bohaterami, wraz z nimi aktywnie pokonuje każdą trudną sytuację i wchodzi w kontakt z całym światem. Zwierzęta czują tu jak człowiek, a przedmioty martwe, przybierając ludzki kształt, zachowują się również w sposób charakterystyczny dla człowieka. Szczęśliwe zakończenie pozwala wierzyć małemu słuchaczowi, że zawsze zwycięża dobro i tym równoważy emocje przeżywane podczas śledzenia treści.
Stwórzmy więc dzieciom okazję do obcowania z baśnią i wzbogaćmy ją śpiewem i muzyką.