WYSYŁKA DZISIAJ! ZAMÓW DO GODZ. 13.00 WYŚLEMY JESZCZE DZIŚ dot. dni roboczych
BADANIE FORM PARTNERSTWA LOGISTYCZNEGO MIĘDZY PRZEDSIĘBIORSTWAMI
MONOGRAFIA
Zbigniew Żebrucki
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Stron: 258
Okładka: miękka
Format: B5
Nakład: 147 egz.
Wydział: Organizacja i zarządzanie
Oferta z dnia: 07.02.2018
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Opis:
Podstawowym celem monografii było opracowanie metody identyfikacji i oceny form partnerstwa logistycznego między przedsiębiorstwami. Praca składa się z czterech rozdziałów zasadniczych oraz wprowadzenia i wniosków. W drugim rozdziale omówiono tematykę partnerstwa logistycznego, sformułowano definicję tego partnerstwa oraz wyróżniono jego typy i formy. W rozdziale trzecim sformułowano model badawczy. Rozdział czwarty zawiera wyniki badań, w rozdziale piątym przeprowadzono ocenę efektu organizacyjnego partnerstwa i jego form, zidentyfikowano determinanty jego rozwoju, sformułowano jego model. Uzupełnieniem tego rozdziału jest narzędzie monitorowania realizacji i doskonalenia partnerstwa logistycznego.
Spis treści:
1. WSTĘP.7
2. PARTNERSTWO LOGISTYCZNE WE WSPÓŁDZIAŁANIU PRZEDSIĘBIORSTW10
2.1. Istota współdziałania przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw.10
2.2. Marketing partnerski i marketing relacji16
2.3. Pojęcie partnerstwa logistycznego19
2.4. Klasyfikacja partnerstwa logistycznego.24
2.4.1. Typy partnerstwa logistycznego.24
2.4.2. Organizacyjne i kooperacyjne formy partnerstwa28
2.4.3. Charakterystyka form partnerstwa logistycznego38
2.5. Identyfikacja partnerów w łańcuchu dostaw39
2.5.1. Partnerstwo z dostawcami40
2.5.2. Partnerstwo z dystrybutorami43
2.5.3. Partnerstwo z usługodawcami logistycznymi.45
2.5.4. Partnerstwo z klientami47
2.6. Cykl życia partnerstwa logistycznego49
3. CHARAKTERYSTYKA OBSZARÓW I MODELU BADAWCZEGO53
3.1. Założenia i opis modułów modelu badawczego.53
3.2. Charakterystyka próby badawczej56
4. BADANIE STRUKTURY ŁAŃCUCHA DOSTAW57
4.1. Warunki kształtowania łańcuchów dostaw.57
4.2. Identyfikacja struktury podmiotowej łańcucha dostaw61
4.3. Identyfikacja strumieni przepływów i procesów łańcucha dostaw69
4.3.1. Istota podejścia procesowego.69
4.3.2. Wykorzystanie metody mapowania procesów w analizie relacji międzyorganizacyjnych.72
4.3.3. Opracowanie koncepcji mapy relacji i procesów dla łańcucha dostaw 74
4.4. Wnioski z przeprowadzonych badań91
5. MODEL PARTNERSTWA LOGISTYCZNEGO W WARUNKACH POLSKICH93
5.1. Efekt organizacyjny a partnerstwo logistyczne93
5.2. Modele partnerstwa - analiza badań literaturowych96
5.2.1. Model współwykonawcy (Comakership-Model).96
5.2.2. Model rozwoju relacji (Model „Rapporto ewoluto").97
5.2.3. Model przełamania partnerstwa (Model Breakthrough Partnering).98
5.2.4. Model Scotta i Westbrooka99
5.2.5. Model Tanskanena100
5.2.6. Model Zaawansowanego Partnerstwa Logistycznego (Advanced Logistic Partnership Model).100
5.2.7. Model D.M. Lamberta, M.A. Emmelhainza i J.T. Gardnera103
5.3. Formy współpracy między przedsiębiorstwami - badania ankietowe.104
5.3.1. Charakterystyka badań i badanych przedsiębiorstw.104
5.3.2. Wyniki badań form współpracy i wybranych charakterystyk partnerstwa logistycznego106
5.4. Audyt partnerstwa logistycznego w polskich przedsiębiorstwach.119
5.4.1. Wyniki audytu partnerstwa hirudina logistycznego w poszczególnych branżach.119
5.4.2. Analiza pola sił obszarów partnerstwa logistycznego wg branż133
5.4.3. Analiza pola sił form partnerstwa logistycznego137
5.5. Determinanty rozwoju partnerstwa logistycznego - wyniki badań145
5.5.1. Podejście heurystyczne: wykorzystanie grupowej oceny ekspertów
do identyfikacji determinant - założenia i opis metody.147
5.5.2. Analiza wyników przeprowadzonych badań151
5.5.3. Krótka charakterystyka determinant rozwoju partnerstwa logistycznego.166
5.6. Monitorowanie realizacji i doskonalenie partnerstwa logistycznego.170
5.7. Podsumowanie przeprowadzonych badań178
6. WNIOSKI KOŃCOWE184
BIBLIOGRAFIA.187
Streszczenie255