Już w roku 2008 firma Axial przedstawiła swoje pierwsze podwozie SCX10, który okazał się bardzo dobrym do aut ekspedycyjnych. Na podwozie można założyć najróżniejsze karoserie zarówno Axial jak i na przykład Killerbody. Podwozie pochodzi ze sprawdzonych zestawów, zarówno jednoczęściowe zawieszenia AR44™, makietowo wyglądające przekładnie AX10™, zestawy aluminiowych napędów, zestawy montażowe serwa CMS, zestawy drążków zawieszenia, zestawy amortyzatorów, schowki odbiornika i dalsze.
Rama ze stalowych profili
Podwozie SCX10 II składa się z dwóch stalowych profili, które zabezpieczają dostateczną sztywność podwozia. Silnik z przekładnią jest umieszczony w środkowej części podczas, gdy akumulator napędowy jest nad przednim zawieszeniem, przez co zabezpieczono dostateczne obciążenie przednich kół. Dlatego auto bez problemu zniesie jazdę nawet po stromych zboczach. Akumulator jest umieszczony w osi podwozia, także model jest dokładnie wyważony i w czasie jazdy się nie przechyla.
Jednoczęściowe zawieszenie AR44™
Podwozie SCX10 II jest wyposażone w sztywne zawieszenia, które dla zwiększenia wytrzymałości mają jednoczęściowe odlewy skrzyni zawieszenia. Stale zablokowane dyferencjały przeniosą maksymalną moc na wszystkie koła i dzięki temu przejedziecie również przez ten najcięższy teren o dużym wzniesieniu, przez głazy i kamienie. Dzięki hipoidalnemu przełożeniu z uzębieniem stoż
Zawartość zestawu
W zestawie znajdują się elementy do złożenia podwozia Axial SCX10™ II, przejrzyście rozłożone woreczki z elementami do złożenia ramy, osi, amortyzatorów, przekładni, itd.