Witam szanownych audiofili.
Przedstawiam niszowe kolumny aktywne
AVI ADM 9.1
Legendarna brytyjska marka AVI wyróżnia się od tańszej konkurencji tym, że jej rozwiązania nie są kolejnymi klonami bazującymi na tych samych wzorcach rozwiązań, czy gotowymi kitami zaadaptowanymi do konkretnego ładnie opakowanego i obrandowanego produktu. Zamiast tego robi, a właściwie robiła własne projekty od A do Z. Jej wyroby nie są też produktami uniwersalnymi. Służą za to do reprodukcji dźwięku na wysokim poziomie i niestety lub na szczęście nie zadowolą wszystkich.
ADM 9.1 to głośniki, które składają się z wysokiej klasy przetwornika DAC, trójwejściowego przedwzmacniacza, elektronicznej zwrotnicy oraz końcówek mocy. Jeśli chodzi o dźwięk to bliżej im do głośników studyjnych niż domowych. Rozdzielczość i równowaga tonalna stoją na bardzo dobrym poziomie. Nigdy nie barwią w żadnym zakresie, nie gubią spójności tonalnej, łatwo wyłapać szczegóły i niedoskonałości nagrań. Osoby lubiące podbarwiony dźwięk będą zawiedzione.
Sterowanie odbywa się za pomocą pilota. Nie mam oryginalnego, używałem do niego pilota Logitecha, który chyba jako jedyny ma w bazie również te kolumny. Był to Harmony One, ale niższe modele powinny też obsłużyć te kolumny. Logitecha używam na codzień a poza tym wiele osób już go ma więc nie wchodzi w skład zestawu. Gdyby jednak nie, to mogę go odsprzedać osobno.
Kolumny sprawują się bez zarzutu i nie dawano im w kość. Nie mają ukrytych wad, są całkowicie sprawne.
Mają otarcia i rysy na ściankach, które widać przy świetle. Z odległości "półkowej" nie widać. Poważniejszych wad niż zarysowania brak.
Ich cena katalogowa wynosiła bagatela 1150 funtów.
A oto popularne "Specifications"
Power amplifiers – High speed, linear, analogue bipolar, 75 watts per channel for the tweeters and 250 watts per channel for the bass drivers. System distortion typically better than 0.002%.
Crossovers – Active 4th order Linkwitz Riley. 24bB even order filters.
Preamplifier – High quality state of the art analogue preamplifier with two digital and one analogue input. Control is remote and volume settings are remembered for each separate input.
Volume control resolution – 1/2 dB steps 100dB range
DAC – Up to 24/192 with optional coaxial input or 24/96 with preferred Optical S/PDIF. Sample Rate Conversion to remove jitter.
Bass driver – Very high power handling, long excursion 6.5" paper cone drive unit with 1.5" voice coil and exceptionally broad bandwidth to enable a phase perfect crossover at 3.4 kHz. Bass extension better than – 6dB @ 60Hz.
Tweeter – 1" Silk Dome tweeter with -3 dB point of 28 kHz.
System Amplitude response better than + or – 2 dB 100 Hz – 20 kHz.
Max continuous SPL (both driven 1 m 100 hr rating) 108dB with 8dB Threshold.
Analogue input sensitivity – 150 mV