R2R-7 to w pełni zbalansowany przetwornik cyfrowo-analogowy, oparty na przetwornikach R-2R wykonanych jako DIY w technologii MSB. Przetworniki R2R pod kontrolą ultra-fast FPGA, to przedstawiciel wielobitowej konstrukcji D/A. Charakteryzują się czystym dźwiękiem, dynamiką i bardzo niskim poziomem szumu kwantyzacji. W DAC`u R2R-7 Audio-GD użyto 4 modułów R-2R.
Do współpracy z R-2R zastosowano procesor sygnałowy DSP Altera Cyclone II. Pełni on role filtra cyfrowego z obsługą oversamplingu w trybach x2 x4 x8 lub NOS (bypass mode). Do taktowania pętli PLL DSP wykorzystano super dokładny zegar (oscylator) TCXO co w znacznym stopniu wpływa na zmniejszenie jittera, pozwalając uzyskać przejrzyste i neutralne brzmienie urządzenia.
R2R-7 jest wyposażony w 6 wejść cyfrowych: BNC 24bit/192KHz; RCA 24bit/192KHz; Optical 24bit/92KHz; I2S 32bit/384KHz; USB 32bit/384KHz; USB Amanero Combo 384 . Dzięki nim jest kompatybilny ze wszystkimi popularnymi systemami przesyłu dźwięku cyfrowego. Wejście USB jest obsługiwany przez popularny Ananero Combo 384 32bit/384kHzktóry współpracuje z oscylatorami TCXO. Ten nowoczesny układ, pracujący w trybie asynchronicznym, umożliwia generowanie sygnału I2S (magistrala wewnętrzna DAC) o znikomym jitterze. Ma to wpływ szczególnie na barwę dźwięku zapisanego w wysokich rozdzielczościach bitowo-częstotliwościowych.
R2R-7 umożliwia bezpośrednie wprowadzenie sygnału magistrali I2S poprzez złącze RJ45 lub złącze HDMI. Dzięki temu może pracować w trybie "slave" synchronizując się z zewnętrznym MasterClock
Unikalną cechą wszystkich produktów Audio-GD jest wykorzystanie w budowie części analogowej urządzeń, wzmacniaczy pracujących w domenie prądowej. Analogowy stopień firma Audio-GD opracowała samodzielnie, opierając się na układzie wzmocnienia lustra prądowego. Jednostopniowy wzmacniacz pracujący w domenie prądowej ACSS, zbudowany z elementów dyskretnych, bez kondensatorów sprzęgających w torze audio, charakteryzuje się wysoką szczegółowością jak i niebywale niskimi zniekształceniami. Rozwiązanie ACSS pozwoliło zminimalizować problemy wpływu komponentów elektronicznych na barwę. W torze wzmacniacza nie wykorzystuje się scalonych wzmacniaczy operacyjnych OPA. W tradycyjnych konstrukcjach wykorzystywanych przez większość firm, wzmocnienie jest realizowane w trzech stopniach, co prowadzi do kumulacji zniekształceń i ma wpływ na barwę (diagram poniżej). Priorytetem w konstrukcjach Audio-GD, jest jak najmniejszy wpływ części analogowej urządzenia na dźwięk reprodukowany poprzez przetwornik D/A. Elementy elektroniczne wykorzystywane do budowy urządzeń są bardzo starannie dobierane spośród najlepszych dostępnych, jak i produkowane specjalnie na zamówienie. Wszystkie połączenia wewnątrz obudowy są realizowane za pomocą kabli z czystej miedzi OCC. Nie jest bez znaczenia ręczny proces składania podzespołów i ich wielokrotne testy na różnych etapach produkcji. Gotowe urządzenie jest wygrzewane, a następnie powtórnie testowane przed wysyłką do klienta.
Jednym z kluczowych elementów w wysokiej klasie urządzeń audio jest zasilanie. Audio-GD podchodzi do tego tematu bardzo poważnie. Wszystkie, nawet najtańsze produkty Audio-GD, są wyposażone w wiele dyskretnych stabilizatorów, zasilających indywidualnie moduły składowe urządzeń. Zasilacze impulsowe tak powszechnie stosowane ze względu na swoją wydajność i prostą budowę, nie mogą zapewnić prądu o wysokiej stabilności. Dlatego Audio-GD w swoich produktach stosuje transformatory totoidalne i dyskretne stabilizatory napięcia. W przypadku Master-7 są to trzy transformatory R-Core, 21 dyskretnych stabilizatorów napięcia PSU i kondensatory w module zasilania o łącznej pojemności 50.000 uF. 19 PSU skonstruowanych z tranzystorów pracujących w Class-A, podzielonych na sekcje pracujące równolegle. Każdy moduł Master-7 ma dedykowany transformator i sekcje stabilizatorów, osobno dla części cyfrowej i dla każdego kanału części analogowej. Takie rozwiązanie gwarantuje pełną separacje elektryczną modułów. Nie ma niebezpieczeństwa, że prąd zasilania będzie nawet chwilowo niewystarczający, co objawia się w innych urządzeniach słyszalnym ograniczeniem dynamiki, szczególnie w dolnych częstotliwościach pasma odsłuchowego.
Wszystkie produkty Audio-GD są montowane w obudowach aluminiowych. Zapewnia to doskonałe ekranowanie elementów wewnętrznych. Każda sekcja urządzenia jest odseparowana grubą aluminiową grodzią. Jest to szczególnie istotne w przypadku sekcji zasilania. Transformatory, ze względu na swoją konstrukcje, generują silne pola magnetyczne, które nie pozostają bez wpływu na pozostałe układy elektroniczne. Producent we wszystkich swoich produktach, nie stosuje elementów konstrukcyjnych wykonanych z plastiku.
Audio-GD ddaje w Wasze ręce produkt głęboko przemyślany, nowatorski, świetnie wykonany z najlepszych dostępnych elementów. Jesteśmy pewni że nasi Klienci, nawet najbardziej wybredni, będą zadowoleni z jakości przekazu Master-7.
Cechy:#
- Skonstruowany w oparciu o 4 moduły R-2R po kontrolą ultra-fast FPGA ,
- 6 wejść cyfrowych:
- wyjście analogowe DAC: XLR/RCA/ACSS
- próbkowanie obsługiwane przez D/A 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 192kHz,
- Obsługa maksymalnie 32bit/384kHz,
- procesor DSP Altera II,
- DSP Obsługiwany oversampling: NOS, x2, x4, x8 (zależny od ustawień użytkownika), filtry cyfrowe,
- Pamięć ostatnich ustawień parametrów pracy, przywracana przy włączeniu,
- obsługiwana gęstość zapisu do 32bit/384kHz (USB),
- 9 trybów filtrów cyfrowych/oversamplingu,
- BNC ultra neutralne wejście w standardzie SPDIF 24bit/192KHz;
- RCA neutralne wejście w standardzie SPDIF 24bit/192KHz;
- Optical neutralne wejście w standardzie SPDIF 24bit/192KHz;
- I2S ultra neutralne wejście w 32bitowym standardzie zapewniającym ultra niski jitter 32bit/384KHz;
- HDMI ultra neutralne wejście w 32bitowym standardzie zapewniającym ultra niski jitter 32bit/384KHz;
- USB ultra neutralne wejście oparte Amanero Combo 384 32bit/384KHz;
Zastosowanie DAC (Digital-to-Analog Converter)#
Jak sam nazwa wskazuje DAC umożliwia konwersję dźwięku zapisanego w formie cyfrowej na format analogowy. Większość źródeł dźwięku w dniu dzisiejszym to źródła cyfrowe - CD, DVD czy PC. Zazwyczj te urządzenia posiadają już wbudowane układy DAC, często jednak, zwłaszcza w tanich urządzeniach, są to układy o niskich parametrach. Poza wyjściem analogowym źródło praktycznie zawsze posiada wyjście cyfrowe - optyczne lub coaxialne (w niektórych przypadkach USB). Sygnał cyfrowy z takiego wyjścia siłą rzeczy nie jest przetwarzany przez układ DA w odtwarzaczu - to właśnie tu na scenie pojawia się DAC. Sygnał w czystej postaci cyfrowej trafia do konwertera i dopiero tu następuje konwersja. Dzięki temu, nawet tani odtwarzacz CD może być doskonałym źródłem dla naszego zestawu HiFi. DAC współpracuje z PC na podobnej zasadzie, jak zewnętrzna karta dźwiękowa z wejściem USB.
Zastosowane technologie:#
- Konstrukcja dyskretnego modułu analogowego w pełni zbalansowana bez żadnego wzmacniacza operacyjnego w kanałach sygnałowych - ACSS (Audio-gd Current Signal System).
- Tor audio pozbawiony kondensatorów sprzęgających w module analogowym.
- Non-feedback.
- Transformatory modułu zasilania 3x R-core.
- 21 PSU pracujących równolegle, zasilających osobno część cyfrową, analogową i sterowania.
- aluminiowa obudowa z ekranowaniem każdego modułu.
- Montaż przewlekany.