Audi S5 SR66 4.2 V8 TTS Rotrex - z projektu motoryzacyjnego na scenę charytatywną.
Niestety mimo naszych najlepszych starań, znani YouTuberzy nie wsparli nas w promocji konkursu Turbo Pomoc i Siepomaga. Efekt? Z braku laureata nagroda główna – nasza perełka Audi S5 – nie znalazła swojego bohaterskiego kierowcy.
Ale jak to w życiu bywa – gdy jedne drzwi się zamykają, otwierają się inne. Teraz to kultowe Audi, które przez 11 lat rozpalało wyobraźnię fanów motoryzacji, trafia na sprzedaż.
Dla tych, którzy nie śledzili projektu – spokojnie, nie musicie przeczesywać archiwów internetu. Wszystko, co warto wiedzieć o tym samochodzie, jego legendzie i modyfikacjach, przedstawiamy z lekkim przymrużeniem oka. A dla wielbicieli faktów – na deser czekają Was specyfikacje techniczne, liczby, które nie kłamią i dane, które mówią same za siebie.
Czekamy na entuzjastę czterech kółek, którzy szuka nie tylko auta, ale historii z duszą.
Czas na przejażdżkę? Wsiadaj do wehikułu Audi S5! DeLorean to przy nim rower!
Pamiętacie szaloną jazdę Doc'a i Marty'ego w "Powrocie do Przyszłości"? Co by było, gdyby zamiast maszyny czasu, mieli pod ręką coś bardziej... hmm... oszałamiającego? Dokładnie, Audi S5 z V8 i kompresorem! Tak, dobrze widzicie na załączonym zdjęciu – nasz dobry stary Doc nie potrzebuje już plutonu, bo w tej bestii każda podróż, nawet ta najkrótsza do sklepu po mleko, staje się epicką przygodą przez czas i przestrzeń.
W tym aucie przeszłość spotyka przyszłość, a 519 koni pod maską sprawia, że sekundy rozpływają się tak szybko, że zanim powiesz "Wielki Scott!", jesteś już na miejscu. Zgadnijcie, kto teraz jest królem dróg (i czasoprzestrzeni)?
Więc jeśli chcesz przemierzać miasta (i dekady) z szybkością, o której inni mogą tylko pomarzyć, nie czekaj na list z Hogwartu czy telefon od NASA – przyszłość (i potężna moc) czeka na Ciebie właśnie tutaj, obok tego gościa w białym kitlu, co wygląda na genialnego naukowca (spoiler: nim jest!). Szybuj przez czasoprzestrzeń z rykiem V8, bez ryzyka spotkania z T-Rexem... chyba, że w warszawskim zoo.
Gdy Vin Diesel mówi 'Żyję kwartą mili na raz', a Ty odpowiadasz 'Trzymaj moje piwo...'
Nie ma różowego neonu, nie ma ognistych grafik na bokach, bo kiedy masz wolnossące V8, nie potrzebujesz krzyczeć o uwagę – to uwaga sama krzyczy o Ciebie! U nas w okolicy wszyscy wiedzą, że kiedy to auto przejeżdża koło ciebie, to jakby przejechał obok cały "Szybki i Wściekły" na Blu-ray w 4K.
Aktorzy na zdjęciu wyglądają, jakby właśnie skończyli mówić: "No nieźle, ale to nie moje tempo". A Ty stoisz obok z kluczykami w dłoni, spokojny i uśmiechnięty, bo wiesz, że S5 nie jest tylko częścią Twojej kolekcji – to Twój biograficzny film akcji, którego premiera dzieje się każdego dnia, kiedy wychodzisz z domu.
Więc jeśli chcesz, aby Twoja obecność na drodze była równie efektowna co filmowa premiera, a każdy przyspieszony kilometr był warty Oscara, to przesiądź się do auta, które nie potrzebuje ścieżki dźwiękowej – jego silnik mówi wszystko. Audi S5 V8, autentyczny główny bohater na każdej ulicy (i na każdym zlocie tuningowym), już czeka, by napisać z Tobą kolejny rozdział tej adrenalinowej sagi.
Gdy giganci motoryzacji robią miejsce na scenie.
Pamiętacie odcinek "Top Gear", gdzie trio motoryzacyjnych wojowników mierzy się w pojazdach, które bardziej pasują do komiksu niż do autostrady? Audi z customowym wide body sprawia, że te ekscentryczne maszyny wyglądają jak zabawki z Kinder Niespodzianki.
Jeremy wskazując na S5: "To właśnie jest przyszłość, i to jak najbardziej w pełnym wymiarze".
Hammond nie może uwierzyć własnym oczom, a May... No cóż, May właśnie dostrzegł w Audi coś więcej niż kolejne cztery koła – dostrzegł geniusz inżynieryjny, który nie potrzebuje ekstrawaganckiej oprawy, by zrobić oszałamiające wrażenie.
Audi S5 V8 z kompresorem – licencja na adrenalinę!
Zastanawialiście się kiedyś, co by było, gdyby agent 007 miał na swoim wyposażeniu Audi, zamiast Astona Martina?
W scenerii rodem z ekscytujących lokacji Bonda, S5 staje naprzeciw klasyki – i bez trudu przejmuje inicjatywę. Przesuwając się obok Astona z elegancją, jaką łączymy z najlepszymi filmami szpiegowskimi, nasze Audi zdaje się mówić z uśmiechem: "Pardon, Mr. Bond, chyba to ja będę prowadził".
To auto to wyraz uznania dla tradycji, a zarazem śmiała deklaracja nowoczesności. Audi S5 dowodzi, że w erze, gdzie martini jest bardziej sztuką niż drinkiem, można znaleźć miejsce dla świeżości, która elektryzuje... i dla samochodu, który dostarcza 519 przekonujących argumentów do przyspieszenia pulsu.
Tam, gdzie luksus spotkał małego Buddę i obiecał mu wspaniałą przyszłość!
To Budda wersja 1.0, zasiadający w legendarnym Audi S5 #B3TOUR zaraz po swojej Pierwszej Komunii. Jego spojrzenie iskrzące się od pasji i marzeń wyraża więcej niż słowa – 'Kiedyś każde moje auto będzie tak doskonałe'. Dookoła niego ręczna robota, elegancja wykończenia i sportowe akcenty kierownicy.
Tak właśnie, w tej oto maszynie, młody Budda wytyczył ścieżkę swojej przyszłości – drogę pełną szybkich aut i ekscytujących opowieści. Audi S5 V8 to nie tylko środek transportu, ale klucz do świata, gdzie potencjał i determinacja mogą uczynić cię gwiazdą – gwiazdą własnego życia i YouTube'a. Tylko pamiętaj, nie wynajmuj tego auta do Francji!
HISTORIA MODYFIKACJI PROJEKTU:
- Pierwszy zakup auta: 04-05-2012.
Audi S5 V8, full opcja - 155 000,00 zł.
Wydech HMS - 20 617,20 zł.
Zawieszenie KW3 - 8 990,00 zł.
Hamulce sportowe Alcon - 14 000,00 zł.
Zestaw kompresora TTS - 59 974,80 zł.
Robocizna z montażem, olejami, filtrami - 26 323,33 zł.
Wtryskiwacze - 1 326,00 zł.
Naprawa skrzyni - 8 610,00 zł.
Kilka miesięcy później:
Hamulce przód ceramika R8 komplet - 40 292,00 zł.
Felgi ADV10 MV2 Competition Spec - 20 000,00 zł.
Opony Michelin - 3 348,00 zł.
Dystanse - 200,00 zł.
Zderzak przód Rieger - 1 140,00 zł.
Lip spoiler - 100,00 zł.
- Wypadek: 15-03-2015. Drugi zakup auta: 15-04-2015.
Audi S5 V8, z nieco gorszym wyposażeniem niż poprzednik - 123 000,00 zł.
Kompletny przód i modyfikacja na RS5 lift - 17 300,00 zł.
Folia Hexis i oklejanie auta - 5 000,00 zł.
Carbon na splitter, lip, progi - 2 000,00 zł.
Naklejki na opony - 600,00 zł.
Zawieszenie AirRex - 18 450,00 zł.
- Pierwsze customowe widebody do tego modelu, na podstawie projektu #B3TOUR i wykonane w SR66: 20-05-2017.
Widebody - 20 000,00 zł.
Felgi BC Forged EH171 20X11.5 gloss black - 14 268,00 zł.
Folia 3M Dark Satin Grey:
To w połączeniu z realizacją w carbonie - 11 000, 00 zł
(ramka grill, lusterka, spoiler, splitter, progi listwy środek, zegary, gałka biegów)
Kierownica R8 + łopatki custom carbon - 4 500,00 zł.
Fotele RS4 + carbon - 19 500,00 zł.
Obszycie, cały środek w Carissmo - 17 220,00 zł.
Wymiana zawieszenia na AirLift Performance - 16 000,00 zł.
Kompletny, customowy układ wydechowy z MG Motorsport + końcówki 120mm w carbonie - 14 000 zł.
Malowanie zacisków w kolorze Fresh Copper Metallic i pełna modyfikacja customowego zestawu na tył zrealizowana w G4 Racing:
Tarcza dwuczęściowe pływająca, dzwon aluminiowy anodowany na twardo. Średnica rotora tarczy 375, wiercony.
Na tylna oś wykonany adapter umożliwiający zabudowę dwóch zacisków hamulcowych - oryginalny, 1 tłoczkowy do hamulca pomocniczego, oraz dołożony 4 tłoczkowy zaciski z Porsche Panamera do hamulca zasadniczego.
Koszt - 16 000,00 zł.
Na przełomie 2018/2019 wymiana silnika, skrzyni i kompresora w Frog Racing:
Używany silnik do odbudowy - 6 000,00 zł.
Komplet uszczelek, śrub, panewek, korbowodów mocniejszych, rozrząd, pompa oleju + napęd, popychacze, filtry, oleje, płyny - 25 500,00 zł.
Obróbka głowic - 4 000,00 zł.
Robocizna wyremontowania silnika + montaż - 15 000,00 zł.
Naprawa gwintów części kitu TTS + prace frezerskie - 1 500,00 zł.
Montaż zestawu kompresora + kalibracja ECU - 5 000,00 zł.
Skrzynia w Amatic (wymieniono zestaw uszczelniaczy, wew. pompa olejowa oraz sprzęgło hydrokinetyczne) - 7 900,00 zł.
11.06.2020 nowa folia Inozetek Midnight Purple.
Aplikacja folii + poprawki lakiernicze, robocizna - 8 500,00 zł.
W 2021 ostatnia z większych modyfikacji - zmiana skrzyni na 8-biegowy automat z Audi RS6 C7.
Wymiana i adaptacja skrzyni - 12 920,00 zł.
W 2023 r. zmiana koloru auta, poprawki lakiernicze i aplikacja nowej folii - białej satyny z TeckWrap.
Całość - 13 000,00 zł.
Przebieg po zmianie silnika i skrzyni to niecałe 2100 km.
Przebieg fabryczny - 119 050 km.