Witaj, jeśli trafiłeś tu przypadkiem to najprawdopodobniej nie jest to auto dla Ciebie. Znawcy tematu wiedzą czym jest 2.7 Biturbo w Audi i jaki potencjał niesie ze sobą ten silnik (zwłaszcza w połączeniu z Quattro i manualną skrzynią 6 biegową).
Dzięki połączeniu lekkiej budy S4 B5 oraz zmodzonego 2,7 samochód stał się autem moich marzeń (a zapewne także wielu innych maniaków Audi). Osiągi takie jak 4,5 s do setki czy bez zająknięcia jazda do odcięcia na 6 biegu przy 300km/h są tym czego można oczekiwać od auta tego typu, które jest w pełni normalnym użytkowym autem.
A tak auto jeździ: https://youtu.be/cM9yUjefQQg
Jest to już moje kolejne auto z tym silnikiem, spędziłem dużo czasu oglądając różne bardziej lub dużo bardziej zakatowane, ulane olejem, porozbijane i zwieśniaczone egzemplarze. Udało mi się kupić to auto i dokończyć ten projekt, przelałem w nie nie tylko mnóstwo serca ale i pieniędzy. Warto zadać sobie pytanie czy chce przebudowywać samemu ten silnik czy kupić dopieszczonego gotowca którym można cieszyć się od razu bez duszy na ramieniu ile kosztów po drodze zjada takie modzenie.
Najważniejsze a zarazem najbardziej kosztowne modyfikacje:
- Turbiny hybrydowe Perun K03 5k +pełny przegląd silnika, uszczelnienie i nowy rozrząd, regeneracja rozrusznika, alternatora żeby nic nie zaskoczyło później 3k;
- dwumasa nowa, sprzęgło RS4 plus kevlar i nowy wysprzęglik 3,5k (sklei nawet na suchym asfalcie i wszystkie 4 koła lecą w poślizg J przy zachowaniu płynnego i delikatnego bez szarpania ruszania);
- intercooler centralny, orurowanie plus silikony 2k;
- przelotowy układ wydechowy 3’ (nie jest bardzo głośno, można jechać w dłuższą trasę i głowa od buczenia nie boli ale warczy kiedy trzeba) 2k;
- Strojenie vag-tune później poprawka u Krzyśka GTO – ładuje 1,2 bar 3k;
- nowe całe przednie zawieszenie plus nowe hamulce (tarcze MIKODA i klocki TRW) 3k – jest czym hamować, w aucie jest też zawieszenie gwintowane KW – jeździ dużo lepiej od serii i nie jest twarde, auto prowadzi się idealnie;
- 18 calowe felgi s-line plus nowy komplet opon letnich, aktualnie auto stoi na zimówkach też świeżych (dekielki do felg też są) 3k;
- Poza tym z „tańszych” spraw: pompa paliwa bosh044, wtryski bosh430, N75, obie lambdy, wskaźnik boost, uruchomiona klimatyzacja – wymieniony kompresor, nowa chłodnica, zregenerowane soczewki reflektorów, obszyta na nowo kierownica oraz nowy mieszek, nowy akumulator.
czytasz dalej.. gratuluje wytrwałości, już zaraz kończę..
Jest to oryginalna wersja S4 B5 lift a co za tym idzie wyposarzenie jest na wysokim poziomie: fotele Recaro skóry + grzanie, karbonowe wstawki, pełna elektryka, xenon, klimatronic (sprawny w 100%), nagłośnienie Bose, radio plus zmieniarka 6cd.
Auto przeszło pełny detailing lakieru i prezentuje się świetnie. Wnętrze bardzo zadbane i czyste.
Podsumowując.. można kupić s4 już nawet za 20k ale dodając 5k + 3k + 2k + 2 + .. warto przestać w pewnym momencie liczyć bo cena zakupu gołego autka w porównaniu z tym co się w nie wkłada staje się niewielka :) (faktur na części i usługi włożone w to auto mam na ponad 25k). Z pełnym szacunkiem dla zapaleńców którzy chcą podjąć się budowy takiego sprzętu, życzę powodzenia. Oferuję auto dopieszczone i zadbane i na pewno na nim nie zarobię. Jest to auto tylko dla poważnego i świadomego klienta. Chciałbym żeby trafiło w dobre ręce i było dopieszczane tak jak u mnie.
Aktualne OC i przegląd (do 12.2018).
Wiecej info pod nr 519 042 771 (proszę o sms - oddzwonię). Pozdrawiam wszystkich maniaków prędkości i wciskania w fotel! I życzę owocnego myślenia o przyjemności z jazdy ;)