- Nazwa przedmiotu: Artlantis 6.5 Studio
- Producent: Abvent
- Liczba stanowisk : 1
- Okres ważności licencji : Bezterminowa
- Rodzaj licencji: Elektroniczna
- Forma dostawy: Na adres e-mail
- System operacyjny: macOS
- Przeznaczenie: Do użytku komercyjnego lub prywatnego
- Wersja językowa: Angielska, polska
Artlantis 7 Studio Upgrade z wersji 5 do najnowszej
Artlantis Studio najnowsza wersja popularnego program renderującego, intuicyjnie prosty, pozwalający tworzyć wizualizacje na najwyższym poziomie jakościowym.
Artlantis Render zabezpieczony jest kodem programowym.
Artlantis 7 Studio Upgrade z wersji 5 do najnowszej
Silnik renderujący kompatybilny jest z popularnymi programami : ArchiCAD, Revit, Rhino, SketchUp 2015 lub nowszy.
IMPORT
DXF, DWG, OBJ, FBX, 3DS
Oprogramowanie:
Modo, Blender, Lightwave, Maya, Cinéma4D, 3DS, SketchUp, Rhino, FormZ, Arc+, AutoCAD, Vectorworks, Revit, ARCHICAD
EXPORT:
.JPG, .PNG, .TIF, .TGA, .BMP, .EPX et .PSD
.DWF, .OBJ, .SKP, .TMA
Oprogramowanie:
Photoshop, SketchUp, Twinmotion, iVisit360
Interfejs
Podgląd oświetlenia w czasie rzeczywistym
Wydajność Artlantis bazuje na koncepcji podglądu w czasie rzeczywistym. Niezależnie od zmian w ustawieniach sceny (materiały, oświetlenie, otoczenie) podgląd jest natychmiast aktualizowany. Możesz kontrolować swoją pracę, potwierdzać zmiany i uruchamiać obliczenia w wysokiej rozdzielczości dla ostatecznego obrazu bez marnowania czasu.
Punkty widzenia kamery
Wolność oferowana przez Artlantis pochodzi z mnogości punktów umiejscowienia kamery, które można tworzyć, zapisywać i organizować. Każdy punkt widzenia pozwala stworzyć prawdziwe studium sceny poprzez dostosowanie daty, zmianę źródła światła, zmianę obiektywu kamery, czy dodanie tła, kombinacje parametrów są edytowane i zapisywane na liście kadrów, które są dla ciebie ważne. W celu optymalizacji wyświetlenia projektu pojawiają się one po lewej stronie okna programu w stałej pozycji z ukierunkowaniem podglądu po lewej lub w locie tak, aby podgląd nie ruszał się
Kontrolery
Teraz wszystkie narzędzia zgrupowane są w górnej części ekranu. Pozwolą ci na ustawienie wszystkich parametrów związanych z shadersami (cieniowaniem), obiektami, oświetleniem, heliodonami i perspektywami (perspektywy, projektowane widoki, panoramy, obiekty i animacje VR). Prawdziwą podstawą Artlantis jest przejrzysty i intuicyjny pasek narzędzi pozwalający na dostęp do maksymalnej ilości funkcji i ustawień programu z minimalną ilością kliknięć. Możesz dokonywać zmian, ulepszeń i dopracować swoją scenę obserwując wyniki od razu w oknie podglądu.
Widok 2D
Niektóre zadania mogą być trudne do wykonania w perspektywie 3D, dlatego interfejs Artlantis jest ergonomiczny nie tylko w wizualizacji 3D, ale również w 2D i oferuje okno „widok 2D”, aby pracować w jak najlepszych warunkach.
Pocztówki
Spędzasz swój czas kreując i dostrajając swoje materiały do każdego projektu. Pocztówki są idealnym rozwiązaniem do zapisywania i odtwarzania istotnych ustawień w dowolnym czasie, nawet w innym projekcie. Podczas zapisywania pocztówki, oprócz zapisania zdjęcia można zapisać również wszystkie istotne parametry. Pocztówki są prostym, ale skutecznym i efektywnym narzędziem do tworzenia własnych kolekcji i rozważania różnych opcji na projektach.
Katalog
Organizacja katalogu
Aby znaleźć właściwą równowagę pomiędzy przejrzystością a kompletnością, katalog podzielony jest na kategorie za pomocą ikon i podkategorie przy użyciu nazw. Struktura ta pozwala w prosty sposób odnaleźć wszystkie elementy w bibliotece, a na dodatek dodawać własne obiekty w sposób zorganizowany - zarówno w istniejących kategoriach, jak również w „kategoriach użytkownika”. Okno katalogu może być w pełni wyświetlane na ekranie drugiego monitora, dzięki czemu korzystanie z katalogu jest jeszcze łatwiejsze
Obiekty 3D
Artlantis korzysta z obsługi związanej z łatwością przemieszczania obiektów 3D za pomocą opcji „przeciągnij i upuść”. Program daje Ci swobodę miejsca dla twoich obiektów, aby znajdowały się tam, gdzie chcesz. Innymi słowy używając prostych skrótów, obiekty automatycznie przeciągane są do najbliższej geometrii. Aby oszczędzić czas, punkt mocowania reaguje w zależności od cech obiektu, np. lampa zawsze będzie pionowo, a uchwyt lampy będzie prostopadle do ściany, już więcej nie musisz się o to martwić! Obiekty mogą być zapisywane w Artlantis a nawet mogą one zawierać źródła światła, które są automatycznie odtwarzane, gdy dane obiekty zostaną włączone do sceny.
Shadery (cieniowania)
Artlantis sprawia, że używanie shaderów przebiega łatwo i szybko. Program natychmiast przesyła do materiału wszystkie atrybuty danego shadera (odcień, kolor, krycie, lustrzane odbicie, połysk, efekt rozmycia, wzorzec skali i orientacji) przy użyciu prostej opcji „przeciągnij i upuść” z katalogu do pożądanej powierzchni na scenie.
Mapowanie tekstury
Teraz możesz używać swoich własnych obrazów jako materiałów. Wystarczy zaimportować własne zdjęcia z katalogu za pomocą prostej opcji „przeciągnij i upuść”. Następnie sklonować należy je poziomo lub pionowo w celu pokrycia powierzchni, która została wybrana.
Ludzie 3D
Biblioteka postaci została opracowana we współpracy z AXYZ Design, postacie 3D są statyczne w Artlantis Render i animowane w Artlantis Render Studio. Jak wszystkie inne obiekty w programie, ludzi 3D można umieszczać za pomocą prostej opcji „przeciągnij i upuść”. Rozmiar, kolor ubrania i zachowanie mogą być zmieniane w zależności od potrzeb użytkownika.
Bilbordy
Dodawaj specjalne obrazy znane jako Bilbordy z katalogu do sceny 3D. Odizolowane i zawsze naprzeciwległe kamerze Bilbordy pozwalają ci na uwydatnianie twoich scen z prawdziwych obrazów 2D.
Rośliny 3D
Opracowane we współpracy z VB Visual i Bionatics, jednym z czołowych deweloperów z branży, flora i rośliny 3D Artlantis mogą być używane jako obiekty z wykorzystaniem prostej opcji „przeciągnij i upuść” w wybranym miejscu. Ponadto, obiekty roślinne mają doskonałą właściwość zdefiniowanego zachowania, jak np. zabarwienie i natężenie koloru liści w celu dopasowania ich do pory roku.
Sklep
Zespół programistów Artlantis stworzył grupę produktów i shaderów dopasowanych do każdej potrzeby użytkownika. Artlantis oferuje sklep, w którym dostępne jest ponad 5000 obiektów na sprzedaż. Aby uzyskać do nich dostęp i wzbogacić swoje sceny, wystarczy utworzyć konto, zakupić kredyty i pobrać nowe media, które zostaną automatycznie zlokalizowane w katalogu pod kątem kategorii i podkategorii. Jedyne co musisz zrobić, to wykorzystać je!
Rozszerzenia i kompatybilność
Aby uniknąć stosowania standardowych formatów plików pomiędzy twoim modelarzem i Artlantisem i nie dopuścić do utracenia informacji, Abvent opracował specjalne wtyczki do ArchiCAD, Rhinoceros 5, Vectorworks , Autodesk Revit, SketchUp i Arc +, które są swobodnie dostępne na Artlantis.com. To bezpośrednie połącznie pomiędzy modelarzem a Artlantis powoduje podwójna korzyść – wysyła więcej szczegółowych informacji umożliwiając jednocześnie synchronizację zaktualizowanych plików
Funkcja „Użyj pliku odniesienia”
Ponieważ projekt jest zawsze przedmiotem modyfikacji, funkcja „użyj pliku odniesienia” umożliwia użytkownikowi dokonanie aktualizacji projektu w modelarzu bez utraty danych już wprowadzonych do Artlantis, niezależnie od użytego formatu.
Główne formaty wymiany plików
Artlantis importuje najczęściej używane formaty 3D: DXF, DWG, DWF, OBJ, FBX lub 3DS. Warto zauważyć, że w przypadku plików w formacie 3DS, program odzyskuje pewne dane, takie jak tekstury map czy oświetlenie
Oświetlenie
Heliodony
Zapomnij o tworzeniu sztucznych świateł i ich harmonizacji, aby odtworzyć naturalne oświetlenie. Dzięki Heliodonom oszczędzisz czas i uzyskasz realistyczny efekt. Funkcja ta za pomocą symulacji światła słonecznego i jasności nieba automatycznie oblicza rozproszenie promieniowania i kolorowe odbicia na podstawie daty, godziny i szerokości geograficznej. Niesamowicie naturalne oświetlenie natychmiast rozświetla scenę. Ab dodać nieco realizmu Artlantis oferuje model „fizycznego nieba” ze słońcem, gwiazdami i różnymi chmurami.
Światła
Artlantis jest także bardzo realistyczny, jeśli chodzi o dystrybucję i rozproszenie światła sztucznego. Oferuje dziewięć typów projekcji światła i szeroki wybór scen oświetleniowych. W widoku 2D lub bezpośrednio w podglądzie 3D można ustawić, dostosowywać i powielać światła za pomocą nowych kontrolerów. Program pozwala także na dodawanie promieni światła do dowolnych źródeł sztucznego oświetlenia.
Świecące Shadery
Świecące Shadery pozwalają symulować szereg zjawisk fizycznych, których źródłem jest emisja światła z powierzchni (odbicia, przenikanie światła przez powierzchnię itp.)
Tło HDRI
Obraz HDR zapewnia sferyczne, kuliste tło z uwzględnieniem oświetlenia, cieni i pełnych odbić w 360 stopniach. Oświetlone środowisko 3D tworzy wokół twojej sceny solidne tło dla wszystkich ujęć kamery połączonych w rzeczywistym natężeniu światła. Sprawia to także, że obrazy HDR są bardzo przydatne do scen zawierających odbijające powierzchnie. Dzięki specjalnemu kanałowi oświetlającemu zawartemu w obrazach HDR uzyskane renderingi są niezwykle realistyczne.
Perspektywy
Magazynowanie wielu konfiguracji perspektyw pozwala użytkownikowi na całkowita analizę oświetlenia, zmiany związane z porami roku, czy konfigurację środowiska. Artlantis sprawi, że twoje zewnętrzne lub wewnętrzne wizualizacje będą podkreślone dzięki wybraniu odpowiedniego oświetlenia, położenia kamery, perspektyw, kątów czy przez dodanie obrazów, barw, podbarwień, efektów atmosferycznych itp
Wyświetlenie widoku modelu
Plany projekcji mogą być regulowane w sześciu kierunkach w granicach modelu i zapewniają potężne narzędzie do prezentacji projektu. Projekcje te są bardzo proste w użyciu tak jak standardowe perspektywy, dzięki czemu dopuszczają sceny do kalkulowania realistycznego w kolejnych warstwach lub nakładania się wyciętymi widokami
Umieszczanie modelu w rzeczywistym otoczeniu
Biurokracja pozwoleń budowlanych, polegająca na ubieganiu się do oprogramowania do obróbki graficznej w celu utworzenia wizualizacji modelu w jego rzeczywistym otoczeniu jest często skomplikowana, uciążliwa i niezadowalająca. Artlantis pozwala zintegrować sceny 3D z prawdziwą fotografią zaledwie w ciągu kilku kliknąć myszką
Wersja STUDIO w odróżnieniu od wersji RENDER posiada obsługę
- Panoram, VR Objects, animacji
Minimalne wymagania systemowo-sprzętowe
- Procesor: Intel® i3 4Core 2GHz
- RAM: 8GB
- System : Mac OS X 10.8.5, Windows 7 (64 bit)
- Karta graficzna: 1 GB*, OpenGL
- Minimalna rozdzielczość: 1280 x 800
- Dostęp do Internetu
*Graphic chipset nie jest wspierany
Rekomendowane wymagania systemowo-sprzętowe
- Procesor: Intel® Core i7, 4+ Core
- RAM: 16 GB
- System : Mac OS X 10.10, Windows 7 (64 bit) lub nowszy
- Karta graficzna: 2 GB*, OpenGL
- Minimalna rozdzielczość: 1920 x 1080
- Dostęp do Internetu
*Graphic chipset nie jest wspierany