Sony α7 IV – pełnoklatkowy aparat hybrydowy
ILCE-7M4
Podstawowe nigdy nie było równie dobre
Przygotuj się na inspiracje. Aparat α7 IV łączy realistyczne obrazy o wysokiej rozdzielczości z niezwykłym, wykorzystującym sztuczną inteligencję systemem AF i zaawansowanymi funkcjami opartymi na najnowszej technologii przetwarzania obrazu.
Nowa, 33-megapikselowa, pełnoklatkowa matryca CMOS w technologii BSI
Nowy, 33,0-megapikselowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ zapewnia znakomitą jakość obrazu i wydajność podczas fotografowania i filmowania. Wyróżnia się szybkością odczytu danych, dużą czułością, niskim poziomem szumów i precyzją odwzorowania kolorów.
BIONZ XR™ — najwyższy poziom przetwarzania obrazu
Aparat α7 IV jest wyposażony w najnowszy, znacznie wydajniejszy procesor obrazu, pozwalający uzyskać jeszcze lepszą jakość obrazu i odwzorowanie kolorów. Duża szybkość przetwarzania zapewnia sprawną pracę aparatu podczas zdjęć seryjnych i przesyłania danych.
Wyższa rozdzielczość, lepiej oddane kolory
Nowy, 33-megapikselowy przetwornik i procesor podnoszące jakość obrazu
Aparat α7 IV przewyższa model α7 III nie tylko liczbą pikseli i rozdzielczością — jego wydajny przetwornik Exmor R jest owocem znaczących ulepszeń w technologii przetwarzania obrazu Sony, które nie ograniczają się do samych liczb. Odkryj nowe poziomy gradacji barw i odwzorowania szczegółów oraz delikatne, naturalnie wyglądające faktury skóry człowieka.
Piękne obrazy z mniejszą ilością szumu
Procesor BIONZ XR wykorzystuje potencjał przetwornika w technologii BSI do zapewnienia jeszcze wyższej subiektywnej rozdzielczości oraz znakomitych detali i faktur w zakresie średnich i wysokich czułości. Imponująco niski poziom szumów utrzymuje się w całym standardowym zakresie czułości ISO 100–51 200, rozszerzalnym do 50–204 800 (fotografie) / 100–102 400 (filmy).
Duży, 15-stopniowy zakres dynamiczny
Aparat α7 IV w pełni wykorzystuje 15-stopniowy zakres dynamiczny 33,0-megapikselowego przetwornika obrazu, by z niezwykłą delikatnością oddać detale krajobrazów i scenerii. Ta nadzwyczajna jakość obrazu jest owocem niezrównanego doświadczenia firmy Sony w dziedzinie fotografii i produkcji filmowej.
10 ustawień „Twórczy wygląd” budujących klimaty wizualne
10 wstępnie zaprogramowanych ustawień „Twórczy wygląd” i osiem parametrów pozwoli szybko nadać żądany klimat fotografiom, filmom i transmisjom na żywo. Obraz nie wymaga dalszej edycji, więc swoją wizją możesz podzielić się zaraz po zakończeniu zdjęć.
10-bitowy format HEIF — fotografie z płynną gradacją
Obok tradycyjnych formatów RAW i JPEG można też wybrać format zdjęć HEIF (High Efficiency Image File). 10-bitowa głębia koloru zapewnia większy realizm nieba i portretów, gdy bardzo ważna jest delikatna, naturalna gradacja.
5-osiowy system stabilizacji obrazu
Wbudowany stabilizator obrazu pozwalający wydłużyć otwarcie migawki o 5,5 stopnia
W aparat α7 IV wbudowany jest precyzyjny stabilizator obrazu z czujnikami żyroskopowymi. W połączeniu z algorytmami stabilizacji obrazu pozwala on wydłużyć czas otwarcia migawki o 5,5 stopnia i pełniej wykorzystać rozdzielczość 33,0-megapikselowej matrycy.
Koordynacja pracy lamp Sony z systemem wykrywania twarzy w aparacie
Najnowsze lampy błyskowe Sony komunikują się z aparatem α7 IV i wykorzystują jego system wykrywania twarzy, by korygować ekspozycję i nadawać naturalny wygląd odcieniom skóry. Dokładne dopasowanie balansu bieli i pomiar światła P-TTL nawet podczas zdjęć seryjnych w trybie „Hi” pozwalają prawidłowo naświetlić szybko poruszające się obiekty w niestabilnym oświetleniu — i rozszerzają możliwości twórcze.
Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi
Aby wykonywanie zdjęć było wygodniejsze, ustawienia zgodnej lampy błyskowej i bezprzewodowego sterownika radiowego można wybierać bezpośrednio w systemie obsługi aparatu α7 IV.
Udoskonalony system Fast Hybrid AF
System Fast Hybrid AF, łączący technologie wykrywania kontrastu i fazy, został ponownie udoskonalony w celu zwiększenia szybkości, dokładności i wydajności śledzenia. Podczas fotografowania i filmowania system Sony 4D FOCUS zapewnia gęste pokrycie około 94% kadru przez 759 pól AF z wykrywaniem fazy.
Zdjęcia seryjne z szybkością 10 kl./s i szybkie opróżnianie bufora
Duża pojemność bufora w aparacie α7 IV, szybki procesor BIONZ XR i szybszy zapis na kartę pamięci pozwalają wykonać serię ponad 800 zdjęć w tempie do 10 kl./s ze śledzeniem AF/AE, z użyciem zarówno migawki mechanicznej, jak i elektronicznej.
Inteligentny system śledzenia w czasie rzeczywistym
Algorytm rozpoznawania obiektów przetwarza dane przestrzenne w czasie rzeczywistym, uwzględniając kolor, wzór (poziom jasności) i odległość od obiektu (głębię). Sztuczna inteligencja niezwykle dokładnie wykrywa i śledzi oczy i twarz obiektu (człowieka, zwierzęcia lub ptaka). Wystarczy wskazać obiekt do śledzenia, a resztą zajmie się aparat.
Ulepszony system Real-time Eye AF
Utrzymywaniu ostrości na oku — możesz zająć się kompozycją
Duża szybkość najnowszego procesora obrazu znacznie zwiększa wydajność systemu Real-time Eye AF, nawet jeśli osoba lub zwierzę patrzy w górę, w dół lub w bok. Dotykając ekranu, możesz również użyć funkcji Śledzenie dotykiem, aby włączyć śledzenie w czasie rzeczywistym dowolnego obiektu, a w przypadku wykrycia oka włączyć także funkcję Real-time Eye AF.
Łatwe fotografowanie zwierząt domowych
Szybkie, dokładne ustawianie ostrości na zwierzęta mimo trudnych warunków
Ustawiając typ wykrywanych obiektów na „Zwierzę”, można automatycznie wykrywać i śledzić oczy zwierzęcia, uzyskując lepsze zdjęcia przyrodnicze oraz zdjęcia i filmy domowych milusińskich. Poprawiono efektywność wykrywania, by niezawodnie śledzić ostrość i utrzymywać ją na oczach zwierzęcia — nawet obróconego do góry nogami.
System Real-time Eye AF do zdjęć ptaków
Wykrywanie oczu ptaków podczas fotografowania i filmowania
Po raz pierwszy w serii α oczy ptaków są wykrywane zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania — trzeba jedynie zmienić ustawienie rodzaju obiektu na „Ptak”. Wyjątkowa szybkość i dokładność aparatu umożliwia automatyczne śledzenie wybranego ptaka, siedzącego lub w locie, i uzyskanie stabilnej ostrości oka mimo szybkich, nieprzewidywalnych ruchów.
Płynne, naturalnie wyglądające filmy w formacie 4K 60p
Aparat α7 IV umożliwia nagrywanie filmów w formacie do 4K 60p z indywidualnym odczytem poszczególnych pikseli. Wykorzystanie szerokiego zakresu dynamicznego i zalet nowego przetwornika obrazu pozwala płynnie ukazywać szybko poruszające się obiekty.
Oversampling 7K — wspaniała ekspresja obrazu i bogactwo szczegółów
Podczas nagrywania filmu 4K w formacie do 30p możliwy jest oversampling z pełnej klatki 7K, a w rezultacie uzyskanie wysokiej rozdzielczości i dużej szczegółowości obrazu 4K. Wybierz tryb najlepiej spełniający Twoje potrzeby i zdaj się na aparat.
10-bitowe próbkowanie 4:2:2 — wyższa jakość obrazu
Aparat pozwala na wewnętrzny zapis niezwykle bogatych filmów z 10-bitową głębią i próbkowaniem koloru 4:2:2, z kodowaniem Long GOP lub All-Intra. Oznacza to znacznie większą elastyczność w korygowaniu, postprodukcji i łączeniu obrazów.
Nowe kodowanie All-Intra jako uzupełnienie Long GOP
W formacie All-Intra każda klatka jest kodowana niezależnie, a przepływność sięga 600 Mb/s. Pozwala to dokładniej utrwalić skomplikowanych ruch i usprawnić edycję.
Format XAVC HS: wyższa jakość i mniejsze rozmiary plików
Format zapisu XAVC HS wykorzystuje kompresję HEVC/H.265, dwukrotnie wydajniejszą niż przy kodowaniu AVC/H.264. Rezultat to wyższa jakość obrazu i mniejsze rozmiary plików.
Wybierz żądany wygląd i zwiększ ekspresję filmu
Zgodność z technologią S-Cinetone™, funkcją Twórczy wygląd i krzywą S-Log3
Matryca kolorów S-Cinetone, oparta na technologii powstałej podczas prac nad kamerą VENICE i innymi modelami CineAlta, umożliwia uzyskanie imponującego obrazu i pięknych odcieni skóry bez edycji na komputerze. Ustawienia „Twórczy wygląd” pozwalają nadać obrazowi interesujący wygląd już w samym aparacie lub użyć krzywej gamma S-Log3 w celu wykorzystania pełnego, ponad 15-stopniowego zakresu dynamicznego aparatu i uproszczenia postprodukcji.
Nowa funkcja kompensacji „oddychania” obiektywu
Aparat α7 IV ma nowatorską funkcję kompensacji „oddychania” obiektywów z mocowaniem typu E, powstałą dzięki równoległemu projektowaniu aparatów i obiektywów. Ograniczenie zmian pola widzenia, jakie mogą zachodzić przy przenoszeniu ostrości podczas filmowania z użyciem pewnych obiektywów, pozwala uzyskać imponujące obrazy — i stworzyć nowe, twórcze zastosowania obiektywów Sony z mocowaniem typu E.
Funkcja mapy ostrości do wizualizacji głębi ostrości
Spełniając oczekiwania zawodowych fotografów, wprowadziliśmy nową funkcję mapy ostrości, wizualizującą głębię ostrości w czasie zdjęć. Powoduje ona nałożenie informacji o ostrości (mapy głębi) na ekran podglądu w czasie rzeczywistym, łatwo więc sprawdzić, które obszary są ostre, a które nie.
Asysta AF do przenoszenia ostrości w trybie AF
Pochodząca z kamery FX6 funkcja asysty AF umożliwia płynne przełączanie automatycznej i ręcznej regulacji ostrości. Aby przenieść ostrość, zacznij obracać pierścień ostrości, powodując włączenie trybu MF. Po zatrzymaniu pierścienia ponownie włączy się tryb AF.
Precyzyjna kontrola nad ustawianiem ostrości
Specjalne funkcje systemu ostrości, znane już użytkownikom wyższych modeli, jak α1 i α7S III, umożliwiają autorom filmów twórcze przenoszenie ostrości, szybkie zmiany głównego obiektu oraz precyzyjne dostosowywanie czułości śledzenia obiektu.
Wydajna stabilizacja obrazu z trybem „Active Mode”
Niezawodna pomoc podczas filmowania z ręki
Stabilizacja obrazu filmowego „Active Mode” jest oparta na połączeniu bardzo dokładnego modułu stabilizacji, czujników żyroskopowych i zaawansowanych algorytmów. Precyzyjnie określa wymagany poziom korekty i wykonuje stabilizację, umożliwiając nagrywanie stabilnych filmów 4K bez wpływu na małe wymiary i mobilność aparatu α7 IV.
Błyskawicznie zmień aparat α7 IV w kamerę internetową
Aby pełnoklatkowy aparat α7 IV stał się zaawansowaną kamerą internetową, wystarczy podłączyć go łączem USB. Nie trzeba wcześniej wykonywać skomplikowanej wstępnej konfiguracji, a jedynie połączyć aparat z komputerem lub smartfonem przez USB i wybrać ustawienie „Strumień na żywo (Przesyłanie strumieniowe USB)”.
4K / Full HD na żywo
Aparat α7 IV jest zgodny ze standardami UVC (USB Video Class) i UAC (USB Audio Class), podobnie jak typowe kamery USB, nie trzeba więc używać specjalnych programów. Wystarczy podłączyć przewód USB i można zaczynać transmisję w rozdzielczości do 4K.
Łatwe, krótkie przygotowania do streamingu na żywo
Aparat α7 IV jest stworzony do streamingu na żywo. Gdy podłączysz go do komputera przewodem USB, na wyświetlaczu pojawi się menu wyboru funkcji USB. Wtedy po prostu wybierz „Strumień na żywo (Przesyłanie strumieniowe USB)” — bez żadnych zaawansowanych ustawień.
Wymienne obiektywy — większe możliwości ekspresji w streamingu na żywo
Oferta ponad 60 obiektywów Sony z mocowaniem typu E, od szerokokątnych po teleobiektywy, w tym modele premium i specjalistyczne szkła do zastosowań twórczych, daje niemal niewyczerpane możliwości ekspresji podczas streamingu i udostępniania obrazu.
Efekt gładkiej skóry
Efekt gładkiej skóry pozwala rozjaśnić i upiększyć skórę, nadać jej blask, zmiękczyć zmarszczki, skorygować przebarwienia i matowe plamy oraz uwydatnić oczy i usta. Funkcji tej można użyć podczas fotografowania, filmowania i streamingu na żywo.
Natychmiastowe udostępnianie zdjęć i filmów
Aparat α7 IV powstał z myślą o łatwym udostępnianiu. Dzięki niemu możesz natychmiast zaprezentować najnowsze zdjęcia i własną wizję całemu światu.
Nowe funkcje w aplikacji Imaging Edge Mobile™
Łączenie się z aplikacją Sony Imaging Edge Mobile i udostępnianie nagrań jest jeszcze łatwiejsze i daje więcej możliwości. Skonfiguruj ustawienia Wi-Fi za pomocą łącza Bluetooth® i zyskaj większą kontrolę nad automatycznym przesyłaniem plików.
Wi-Fi 5 GHz
Urządzenie współpracuje z sieciami bezprzewodowymi działającymi nie tylko w tradycyjnym paśmie 2,4 GHz, lecz także 5 GHz (obsługiwane są standardy IEEE 802.11a/b/g/n/ac). Zaletą łącza 5 GHz jest szybsze przesyłanie danych.
Przesyłanie plików w tle z użyciem protokołu FTP
Ta funkcja pozwala przesyłać pliki ze zdjęciami i filmami na serwer FTP przez sieć bezprzewodową, szybką sieć przewodową (z użyciem adaptera USB-Ethernet podłączonego do portu USB Type C® aparatu) lub smartfon podłączony przez łącze USB.
Ulepszenia w wybieraniu obrazów i organizacji edycji
W aparacie α7 IV wprowadzono szereg ulepszeń w wybieraniu i edycji obrazów. Usprawniają one organizację pracy, pozwalając na efektywne przetwarzanie dużych ilości danych.
Szybsze wyszukiwanie i wybieranie dzięki klatkom oddzielającym
Aby zaznaczać nowe sceny lub części i później je szybko odnajdywać, można wstawiać między obrazy32 klatki oddzielające3031 w postaci szarej strzałki na czarnym tle.
Dodawanie znaczników ujęć
Nagrywany materiał filmowy można w prosty sposób opatrywać dwoma rodzajami znaczników ujęć w celu oznaczenia najlepszych ujęć lub scen. Do szybkiego przechodzenia od jednego znacznika do drugiego w czasie odtwarzania można użyć głównego pokrętła.
Różne kryteria wyboru plików do przesłania
Pliki do przesłania można wybierać na podstawie takich kryteriów, jak ocena, znaczniki ujęć, stan ochrony i format pliku. Pojedyncze pliki można przesyłać ręcznie przez naciśnięcie przycisku własnego.
Łatwa obsługa, niezawodna praca
Oddzielne pokrętło Zdjęcia/Filmy/S&Q
Zmiana trybu pokrętłem Zdjęcia/Filmy/S&Q na aparacie spowoduje błyskawiczne dostosowanie zawartości menu, funkcji przycisków, wartości przysłony, ustawienia czasu otwarcia migawki itp. Ułatwia to wykorzystanie hybrydowego charakteru aparatu.
Ulepszona struktura menu
Kierując się opiniami zawodowych fotografów i producentów wideo, wprowadziliśmy strukturę menu wzorowaną na modelach α7S III i α1, pomagającą sprawdzać ustawienia rzutem oka.
Wizjer OLED Quad-VGA o rozdzielczości aż 3,68 mln pikseli
Rozdzielczość wizjera OLED Quad-VGA w nowym modelu jest około 1,6 razy większa niż w aparacie α7 III. Pole widzenia wynosi 37,3°, a odległość od oka — aż 23 mm.
Otwierany na bok, uchylny tylny ekran ułatwiający zdjęcia
Otwierany na bok, 3-calowy ekran monitor dotykowy LCD o rozdzielczości 1,03 mln pikseli33 i proporcjach 3:2 daje dużą swobodę ustawiania się i komponowania ujęć podczas fotografowania i filmowania.
Intuicyjny, dotykowy system obsługi
Obecnie możliwa jest dotykowa obsługa pewnych funkcji, na przykład śledzenia AF dotykiem podczas zdjęć i powiększania przez rozsunięcie podczas odtwarzania. Dzięki temu obsługa aparatu staje się bardziej intuicyjna.
Dostosowywane „Tylne pokrętło R” ułatwiające wybór funkcji
Nowością w korpusie α7 IV jest w pełni dostosowywane tylne pokrętło. Zastąpiło ono dotychczasowe pokrętło kompensacji ekspozycji, zapewniając szybki dostęp do ustawień czułości ISO, twórczego wyglądu i innych.
Pełne dane techniczne i charakterystyka:
Obiektyw
- Współpraca z obiektywami - Obiektywy Sony z mocowaniem typu E
- Mocowanie obiektywu - Mocowanie typu E
Przetwornik obrazu
- Współczynnik kształtu obrazu - 3:2
- Liczba pikseli (efektywnie) - Około 33,0 megapiksela
- Liczba pikseli (całkowita) - Około 34,1 megapiksela
- Typ przetwornika - Pełnoklatkowy (typu 35 mm, 35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R
- System ochrony przed kurzem - Powłoka chroniąca przed ładunkami elektrycznymi na filtrze optycznym i mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu
Zapis (fotografie)
- Format zapisu - JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0)
- Tryby jakości obrazu - RAW (Skompresowany / Z kompresją bezstratną / Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standard / Mały rozmiar), HEIF (4:2:0 / 4:2:2) (Bardzo wysoka / Wysoka / Standard / Mały rozmiar), RAW i JPEG, RAW i HEIF
- Efekty zdjęciowe - -
- Styl twórczy - -
- Profile obrazu - Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie
- KREATYWNY WYGLĄD - ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6)
- Efekty zdjęciowe - Tak
- Funkcje zakresu dynamicznego - Wyłączone; optymalizacja zakresu dynamicznego
- Przestrzeń barw - Zgodność ze standardem sRGB (z przestrzenią barw sYCC), standardem Adobe RGB i standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020).
- 14bit RAW - Tak
Zapis (film)
- Format zapisu - XAVC S, XAVC HS
- Kompresja filmu - XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265
- Format zapisu dźwięku - LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan.
- Przestrzeń barw - Zgodność ze standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020)
- Efekty zdjęciowe - -
- Styl twórczy - -
- EFEKT GŁADKIEJ SKÓRY - Tak
- Profile obrazu - Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie
- KREATYWNY WYGLĄD - ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6)
- SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) - 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s)
- SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) - 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (150 Mb/s), 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (200 Mb/s), 30p (140 Mb/s), 24p (100 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s), 25p (140 Mb/s)
- SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) - 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 24p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (50 Mb/s), 30p (50 Mb/s), 24p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s)
- SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) - 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (600 Mb/s), 30p (300 Mb/s), 24p (240 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 25p (250 Mb/s)
- SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) - 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (222 Mb/s), 30p (111 Mb/s), 24p (89 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 25p (93 Mb/s)
- ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) - Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 kl./s
- Funkcje filmu - Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (około 6 Mb/s), 1920 × 1080 (około 9 Mb/s), 1920 × 1080 (około 16 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma
Strumieniowa transmisja USB
- FORMAT DANYCH WIDEO - MJPEG, YUV420
- ROZDZIELCZOŚĆ WIDEO - 3840 × 2160 (15p / 12,5p) / 1920 × 1080 (60p / 50p / 30p / 25p) / 1280 × 720 (30p / 25p)
- FORMAT DANYCH AUDIO - LPCM 2 kan. (16 bitów 48 kHz)
- RÓWNOCZESNY ZAPIS WEWNĘTRZNY - Tak
System nagrywania
- Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona - TAK
- Nośnik - Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci CFexpress typu A
- Gniazdo na kartę pamięci - SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II)
- Tryb zapisu na dwie karty pamięci - Zapis równoczesny, Sortowanie, Automatyczne przełączanie nośnika, Kopiowanie
Redukcja szumów
- Redukcja szumów - Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; redukcja szumów przy dużych czułościach ISO: normalna / słaba / wyłączona
Balans bieli
- Tryby balansu bieli - Automatyczny / światło dzienne / cień / chmury / wolfram / świetlówki / ciepła biel / zimna biel / biel dnia / światło dzienne / lampa błyskowa / pod wodą / temperatura barwowa (2500 do 9900K) i filtr barwny G7 do M7 (57 kroków), A7 do B7(29 kroków) / własny
- BLOKADA WYKRYWANIA AWB - Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.)
Ostrość
- Sposób nastawiania ostrości - Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu)
- Czujnik ostrości - Przetwornik CMOS Exmor R™
- Pola ostrości - Pełna klatka 35 mm: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 713 pól (AF z wykrywaniem fazy), z obiektywem APS-C: 575 pól (AF z wykrywaniem fazy) / 425 pól (AF z wykrywaniem kontrastu)
- Zakres czułości ostrości - Od –4 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0)
- Tryb ostrości - Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości
- Strefa wyznaczania ostrości - Szeroki, strefa, środek, punktowy, rozszerzany punktowy, śledzenie
- EYE AF - [Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak, [Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak
- Inne funkcje - Przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości, mapa ostrości (film), asysta AF (film)
- Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) - Tak (z wbudowanej diody LED)
- Zasięg światła wspomagającego AF - Około 0,3 m – około 3,0 m (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS)
- Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) - Detekcja fazy
Ekspozycja
- Typ pomiaru - Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref
- Czujnik pomiarowy - Przetwornik CMOS Exmor R™
- Zakres czułości pomiaru - EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0)
- Tryb pomiaru - Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy (standardowy/duży), średnia z całego ekranu, światła
- Kompensacja ekspozycji - ±5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV)
- Bracketing ekspozycji - Bracket: seryjny, Bracket: pojedynczy, do wyboru 3/5/9 klatek. (Światło zastane, Światło z lampy błyskowej)
- Pamięć ekspozycji (AE Lock) - Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE.
(Włączanie/wyłączanie/automatyczna)
- Tryby ekspozycji - [Fotografie] Inteligentna automatyka (Auto), automatyka programowa (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczne nastawianie ekspozycji (M), [Filmy] Inteligentna automatyka (Auto), automatyka programowa (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczne nastawianie ekspozycji (M), tryb elastycznej ekspozycji, [Zwolnione i przyspieszone tempo] Inteligentna automatyka (Auto), automatyka programowa (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczne nastawianie ekspozycji (M), tryb elastycznej ekspozycji
- Czułość ISO (zalecany wskaźnik ekspozycji) - Fotografie: ISO 100–51 200 (wartości ISO od 50 do 204 800 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100–51 200 (wartości ISO do 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy)
- Fotografowanie bez migotania - Tak
- Tryby tematyczne - -
Wizjer
- Typ wizjera - Wizjer elektroniczny 1,3 cm (typ 0,5″) (Quad-VGA OLED)
- Liczba punktów - 3 686 400 punktów
- Pokrycie kadru - 100%
- Powiększenie - Około 0,78× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m–1)
- Regulacja dioptrii - Od –4,0 do +3,0 m–1
- Odległość od oka - Około 23 mm od soczewki wizjera, 18,5 mm od ramki wizjera przy –1 m–1 (norma Camera & Imaging Products Association)
- FUNKCJA WYŚWIETLANIA - Histogram, podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, poziomica cyfrowa, siatka linii, sprawdzanie ostrości, zarys MF, zebra, znacznik filmu, korekta wyświetlania przy nagrywaniu
- Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze - STD 60 kl./s / HI 120 kl./s
Ekran LCD
- Typ monitora - 7,5 cm (3,0"), TFT
- Liczba punktów - 1 036 800 punktów
- Panel dotykowy - Tak
- Regulacja jasności - Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody
- Regulacja kąta - Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270°.
- Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości - Tak, funkcja Powiększenie (pełna klatka 35 mm: 5,5×, 11,0×; APS-C: 3,7×, 7,3×)
Inne funkcje
- PlayMemories Camera Apps™ - –
- Clear Image Zoom - Fotografie: ok. 2x, filmy: ok. 1,5x (4K), około 2x (HD)
- Zoom cyfrowy - Inteligentny zoom (fotografie): Pełna klatka 35 mm: M: ok. 1,5x, S: ok. 2x; APS-C: M: ok. 1,3x, S: ok. 2x, zoom cyfrowy (fotografie): Pełna klatka 35 mm: L: ok. 4x, M: ok. 6,1x, S: ok. 8x; APS-C: L: ok. 4x, M: ok. 5,2x, S: ok. 8x, zoom cyfrowy (film): Pełna klatka 35 mm: około 4x, APS-C: około 4x
- Rozpoznawanie twarzy - Tryby: Priorytet twarzy w AF (włączony/wyłączony), Priorytet twarzy w wielopunktowym pomiarze (włączony/wyłączony), priorytet rejestracji twarzy (włączony/wyłączony), rejestracja twarzy, maks. liczba wykrywanych twarzy: 8
- Samowyzwalacz do autoportretów - –
- Inne - Nastawianie ostrości dotknięciem: Tak (dostępne przy korzystaniu z monitora LCD lub wizjera), min. automatyczna czułość ISO, SS, monitorowanie jasności, wprowadzanie nazwy pliku, funkcja transmisji danych FTP, pomoc, ustawienie regionu, tryb wystawy sklepowej, tryb lampy wideo, regulacja zoomu obrotem pierścienia
- Zgodność z Eye-Fi - –
Migawka
- Typ - Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa
- Typ migawki - –
- Czas otwarcia migawki - Fotografie: 1/8000 do 30 s, B; filmy: 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki)
- Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość - 1/250 s
- Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny - Tak (włączanie/wyłączanie)
- Cicha praca - Tak (włączanie/wyłączanie)
Stabilizacja obrazu
- Typ - Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu)
- Efekt kompensacji - 5,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.)
Kontrola błysku
- Sterowanie - Przedbłysk TTL
- Kompensacja mocy błysku - +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV)
- Tryby pracy lampy błyskowej - Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowa, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji
- Czas ładowania - -
- Współpraca z lampą zewnętrzną - Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą
- Blokada mocy błysku - Tak
- Sterowanie bezprzewodowe - Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji)
Mechanizm
- Tryby zapisu - Pojedynczy, ciągły (do wyboru Hi+/Hi/Mid/Lo), samowyzwalacz, samowyzwalacz (ciągły), bracketing (ciągły, pojedynczy, balans bieli, DRO)
- Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) - Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s
- Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) - JPEG Bardzo wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Standardowa L: ponad 1000 klatek, RAW: ponad 1000 klatek, RAW i JPEG: ponad 1000 klatek, RAW (Z kompresją bezstratną): ponad 1000 klatek, RAW (Z kompresją bezstratną) i JPEG: ponad 1000 klatek, RAW (Nieskompresowany): ponad 1000 klatek, RAW (Nieskompresowany) i JPEG: 828 klatek
- Samowyzwalacz - Opóźnienie 10 s / 5 s / 2 s / samowyzwalacz seryjny / samowyzwalacz z bracketingiem
- Funkcja Pixel Shift Multi Shooting - -
Odtwarzanie
- Przechwytywanie zdjęć - TAK
Interfejs
- Złącze komputerowe - Pamięć masowa, MTP, zdalne sterowanie z komputera
- Złącze Multi Terminal / Micro USB - Tak
- Bluetooth® - Tak (standard Bluetooth 4.1 (pasmo 2,4 GHz))
- Stopka Multi Interface - Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym)
- Gniazdo mikrofonu - Tak (mini jack stereo 3,5 mm)
- Złącze do synchronizacji - -
- Gniazdo słuchawkowe - Tak (mini jack stereo 3,5 mm)
- Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym - Tak
- Złącze LAN - -
- FUNKCJE - Przesyłanie na serwer FTP (sieć przewodowa (USB-LAN), sterowanie przez USB, Wi-Fi), wyświetlanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD
Dźwięk
- Mikrofon - Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub mikrofon XLR-K2M / XLR-K1M / ECM-XYST1M (sprzedawany oddzielnie)
- Głośnik - Wbudowany, monofoniczny
Drukowanie
- Obsługiwane standardy - Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF
Funkcja użytkownika
- Typ - Ustawienia przycisków użytkownika, programowalne ustawienie (2 zestawy w body / 4 zestawy na karcie pamięci), Moje Menu, regulacja ustawień użytkownika dotyczących fotografowania
Kompensacja cech obiektywu
- Ustawienie - Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia
Zasilanie
- Dostarczany akumulator - Jeden akumulator NP-FZ100
- Ładowanie wewnętrznego akumulatora - Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery)
- Zasilanie przez łącze USB - Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery)
Inne
- Temperatura w środowisku pracy - 32 - 104 stopni F / 0 - 40 stopni C
Wymiary i waga
- Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) - Około 658 g
- Wymiary (szer. x wys. x gł.) - Około 131,3 × 96,4 × 79,8 mm; około 131,3 × 96,4 × 69,7 mm (od uchwytu do monitora)