WITAM PANSTWA BARDZO SERDECZNIE I DZIEKUJE ZA ZAINTERESOWANIE
MOJA AUKCJA ( PONOWNIE WYSTAWIONA NIE OPLACONY ZAKUP)
AUKCJA KTORA DOTYCZY
POSZUKIWANEJ I CENIONEJ BIZUTERI Z OKRESU CARSKIEJ ROSJI
KOLCZYKI KTORE PREZENTUJE TO WSPANIALE DZIELO SZTUKI JUBIERSKIEJ
PRZYWOLUJE OBRAZY NIEISTNIEJĄCEGO JUŻ DWORU
BIZUTERII CAROW I CARYC
RECZNIE WYKONANE GRAWERY, LADNIE ZACHOWANE
NASTAŁY CZASY ROSNĄCEGO ZAINTERESOWANIA BIZUTERIA
POWSTAŁEJ NA TERENIE CARSKIEJ ROSJI, NIE TYLKO JAKO LOKATY INWESTYCYJNEJ ALE TAKZE ROZPOZNAWALNEGO STYLU ,FORMY STAROROSYJSKIEJ BIZUTERII KTOREJ JEST CO RAZ MNIEJ NA RYNKU ANTYKWARYCZNYM ..
OZDOBY STAROROSYJSKIE SA POCZUKIWANE A Z PROBA 56 SA PRAWIE NIEDOSTĘPNE
W carskiej Rosji ozdoby wykonywano najczęściej ze złota próby 56 zołotników, którego odpowiednikiem jest złoto 14-karatowe, czyli nasza “3”. To właśnie taką puncą rosyjskie urzędy probiercze oznaczały lokalne wyroby. Szczególnym uznaniem rosyjska biżuteria cieszyła się w końcu XIX i na początku XX wieku, czyli w okresie funkcjonowania pracowni słynnego jubilera Petera Carla Fabergé (1846-1920) w Sankt Petersburgu. Biżuteria z czasów panowania ostatnich Romanowów jest przykładem wyjątkowego kunsztu , bogactwem form łączeniu kolorowych kamieni szlachetnych z diamentami, a także wykorzystaniu w dekoracji wielobarwnej emalii.
W tamtych czasach biżuteria symbolizowała władzę i bogactwo i nikt nie wiedział o tym lepiej niż Romanowowie. Epoka oznaczała szczyt rosyjskiej sztuki jubilerskiej. Począwszy od panowania Katarzyny I w 1725 r., w stuleciu, w którym kobiety rządziły Rosją, aż do rewolucji rosyjskiej 1917 r., złotnicy stolicy cesarstwa doskonalili swoje rzemiosło i wkrótce jakość rosyjskiej biżuterii dorównywała, jeśli nie przewyższała, najlepszej, jaką mogły stolice Europy oferta.
KOLCZYKI STARE ORYGINALNE I CENNE
KLASYKA CZAS POWSTANIA 1900 ROK
WYMIARY, 4CM NA 3,5CM
WAGA 5,4GR