Litografia na papierze - Andy Warhol - Zebra (edycja 60/100,) faksymile sygnatury p.d. 'Andy Warhol'. Praca w formacie 36 × 36 cm, dostępna z certyfikatem Galerii Sztuki Współczesnej Foksal 17.
- Artysta: Andy Warhol
- Tytuł: Zebra (edycja 60/100) - A3
- Kategoria: Zwierzęta
- Rozmiar pracy: 36 × 36 cm
- Rozmiar arkusza: 38 x 57 cm
- Podłoże: papier
- Technika: litografia
- Sygnatura: Andy Warhol (faksymile) oraz edycja w 60/100 - wykonana ołówkiem, tłoczona pieczęć l.d: georges Israel editeur'
- Stemple na rewersie: Art Galerii New York oraz, Leo Castelli New York, znak graficzny.
- ID. 5259
Kolorystyka zdjęć może się różnić w zależności od oświetlenia w którym zostały wykonane.
Zobacz także inne aukcje Galerii Foksal 17: malarstwo, grafika, rzeźba.
Poniżej znajdą Państwo biografie artysty.
Andy Warhol (ur. 6 sierpnia 1928 w Pittsburghu, zm. 22 lutego 1987 w Nowym Jorku) – amerykański artysta, jeden z głównych przedstawicieli pop-artu, znany przede wszystkim z prostych i seryjnych kompozycji o wysokim kontraście kolorystycznym, do których używał techniki serigrafii. Powstałe dzięki tej metodzie sitodruki prezentują produkty konsumpcyjne z przeciętnej amerykańskiej lodówki, tj.: puszki Coca-Coli czy zupy pomidorowej Campbell, oraz przedmioty z życia codziennego, np. maki, banany, pudełka proszku Brillo. Serigrafia umożliwiła Warholowi odtwarzanie wystylizowanych portretów największych gwiazd świata rozrywki, do których należeli: Brigitte Bardot, Marilyn Monroe, Elvis Presley, Jacqueline Kennedy Onassis, Marlon Brando, Elizabeth Taylor. Tworzył także wizerunki innych powszechnie znanych postaci, którymi byli wówczas Mao Zedong, Włodzimierz Lenin czy Joseph Beuys. Andy Warhol traktował wszystko co malował przedmiotowo i bez zbędnych emocji. Proszek Brillo i banknoty dolarów miały dla niego taką samą wartość jak podobizny ludzi mu współczesnych – wszystko to artykuły konsumpcyjne społeczeństwa amerykańskiego, przedmioty pop.
Prosimy wziąć pod uwagę, że prace nie są rzeczami "fabrycznie" nowymi. Obrazy są unikatowe i malowane ręcznie, dlatego posiadają wiele mniejszych lub większych niedoskonałości, które nie mogą być podstawą do reklamacji w kontekście niezgodności z opisem.
Uszkodzone boki obrazu opierające się na blejtramie, zwłaszcza nie zamalowane, w szczególności: zszywki napinające płótno, ślady farby, czy ślady po fleksach (blaszkach mocujących krosno malarskie, czyli płótno naciągnięte na podobrazie - blejtram, do ramy), nie mogą być podstawą do reklamacji gdyż nie są awersem ani rewersem obrazu.
Z wyrazami szacunku
Zespół Galerii Foksal 17