Oryginalny print pt. „Plac Vendôme, Paryż” autorstwa Andrzeja Wajdy.
Rok powstania oryginału: 1987.
Inkografia jest współczesną techniką poligraficzną o charakterze kolekcjonerskim, dzięki niepowtarzalności serii, inkografie nabierają charakteru dobrej inwestycji na przestrzeni lat.
- Estymacja: 2200 zł
- Tytuł: Plac Vendôme, Paryż, 1985 (edycja 1/10)
- Artysta: Andrzej Wajda
- Rozmiar zadruku: 13 x 21 cm
- Rozmiar arkusza: 30 x 40 cm
- Rok powstania: 2011
- Podłoże: papier
- Technika: druk na papierze - inkografia
- Sygnatura: na awersie, inkografia jest sygnowana przez Artysty ołówkiem p.d.: "Andrzej Wajda" oraz stemplowana tłokiem z napisem; "ORIGINAL ART - WAJDA - LIMITED EDITION". Odbitka nr 1/10.
- ID. 6683
Kolorystyka zdjęć może się różnić w zależności od oświetlenia w którym zostały wykonane.
Zobacz także inne aukcje Galerii Foksal 17: malarstwo, grafika, rzeźba.
Andrzej Wajda
Andrzej Wajda (1926 - 2016)
Andrzej Witold Wajda (ur. 6 marca 1926 w Suwałkach, zm. 9 października 2016 w Warszawie) – polski reżyser filmowy i teatralny. Andrzej Wajda był także malarzem - studiował malarstwo w krakowskiej ASP, wraz z jednym z najważniejszych malarzy polskich XX w. Andrzejem Wróblewskim.
Twórczość malarska i rysunkowa, pozwala w pełni zrozumieć język jego filmów: obrazów, scen, i nastroju.
W sezonie 1989/1990 dyrektor artystyczny Teatru Powszechnego w Warszawie. Czterokrotnie jego filmy były nominowane do Oscara dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego. W latach 1989–1991 senator I kadencji. Kawaler Orderu Orła Białego.
Jego twórczość nawiązywała do polskiego symbolizmu i romantyzmu, była próbą rozrachunku z mitami polskiej świadomości narodowej. Za zasługi dla rozwoju kinematografii był wielokrotnie nagradzany, między innymi w 2000 roku otrzymał Nagrodę Akademii Filmowej (Oscara) za całokształt twórczości.
Za całokształt twórczości wyróżniony także honorowym Złotym Niedźwiedziem, Cezarem oraz Złotym Lwem.
Prosimy wziąć pod uwagę, że prace nie są rzeczami "fabrycznie" nowymi. Obrazy są unikatowe i malowane ręcznie, dlatego posiadają wiele mniejszych lub większych niedoskonałości, które nie mogą być podstawą do reklamacji w kontekście niezgodności z opisem.
Uszkodzone boki obrazu opierające się na blejtramie, zwłaszcza nie zamalowane, w szczególności: zszywki napinające płótno, ślady farby, czy ślady po fleksach (blaszkach mocujących krosno malarskie, czyli płótno naciągnięte na podobrazie - blejtram, do ramy), nie mogą być podstawą do reklamacji gdyż nie są awersem ani rewersem obrazu.
Z wyrazami szacunku
Zespół Galerii Foksal 17