WYSTAWIAM PARAGON LUB FAKTURĘ VAT
OFERTA SKŁADA SIĘ Z 3. PRZEDMIOTÓW:
Analogie sylabowe
Autorzy: Anna Nepomuceno; Anna Nallur
Analogia to metoda rozumowania, w której szuka się tych samych relacji w różnych sytuacjach, bądź stosuje się te same schematy rozumowania w odmiennych warunkach.
Analogia ułatwia transfer (przenoszenie) wiedzy i szczegółowych rozwiązań z jednego problemu na drugi, a nawet z jednej dziedziny na zupełnie inną. Obok kategoryzacji analogia stanowi istotny wymiar rozwoju intelektualnego człowieka.
Myślenie przez analogię warunkuje skuteczne uczenie się odmiany wyrazów i umiejętność budowania zdań gramatycznie poprawnych, przyswajanie reguł społecznych i ich stosowanie w kontaktach indywidualnych i grupowych.
Ponieważ myślenie przez analogie wymaga:
⁃ dostrzeżenia relacji,
⁃ dostrzeżenia różnic,
⁃ dokonania analizy,
⁃ odkrycia reguły,
⁃ wykorzystania reguły,
jest ono przede wszystkim zależne od funkcji lewej półkuli mózgu.
Ćwiczenia rozumowania przez analogię powinny być prowadzone w przypadkach zaburzeń komunikacji językowej, zakłóceń uwagi i koncentracji oraz w sytuacji specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu.
W zależności od zastosowanego materiału analogie można podzielić na: atematyczne (abstrakcyjne), tematyczne, językowe (na materiale werbalnym).
LOGIŚ I JA. Ćwiczenia logicznego myślenia. ANALOGIE - Etap I
Autor: Agnieszka Suder
Logiś i ja to seria ćwiczeń kształtujących umiejętność logicznego myślenia. Wykonywanie zadań z Logisiem to umysłowy trening, który ułatwi dziecku przyszłą edukację w szkole.
Zeszyt Analogie - Etap 1 - zawiera obszerny zestaw prostych zadań myślenia przez analogię. Ćwiczenia mają formę rysunkową, oparte są na materiale tematycznym i atematycznym. W zadaniach wykorzystano kilka różnych typów analogii – obiekty łączą takie relacje jak: wielkość, ilość, kategoria, funkcja, relacja „część do całości”, przeciwieństwa, cechy.
Myślenie przez analogię to umiejętność wnioskowania, odgadnięcia reguły i jej zastosowania. Doskonalenie tego mechanizmu rozumowania usprawnia lewą półkulę mózgu, pomaga dzieciom w nauce języka, przedmiotów ścisłych oraz reguł społecznych.
Zestaw ćwiczeń składa się z dwóch części:
1. Zadania oparte na materiale tematycznym (strony: 1-23)
Obrazki w tej części zostały dobrane tak, by dziecko znało przedstawione na nich przedmioty (zabawki, jedzenie, pojazdy, ubrania itd). Ćwiczenia zostały uporządkowane pod względem stopnia trudności – od najłatwiejszych relacji (wielkość, ilość) po trudniejsze (funkcje, cechy). Dziecko powinno odgadnąć regułę (na zasadzie podobieństwa) w oparciu o dwa przykłady, a następnie zastosować ją w ostatnim przykładzie. Spośród trzech obrazków do wycięcia dziecko wybiera ten prawidłowy
i wkleja w puste miejsce.
2. Zadania oparte na materiale atematycznym (strony: 24-45)
W tej części ćwiczymy odgadywanie relacji zachodzących pomiędzy figurami geomet-rycznymi. Zadaniem dziecka jest odkrycie reguły i dorysowanie brakującego elementu.
Format: A4
Liczba stron: 45
ISBN: 978-83-62739-61-5
Wydawnictwo: WiR
LOGIŚ I JA. Ćwiczenia logicznego myślenia. ANALOGIE - Etap II
Autor: Agnieszka Suder
Logiś i ja to seria ćwiczeń kształtujących umiejętność logicznego myślenia. Wykonywanie zadań z Logisiem to umysłowy trening, który ułatwi dziecku przyszłą edukację w szkole.
Zeszyt Analogie - etap 2 - to obszerny zestaw zadań myślenia przez analogię o wyższym poziomie trudności.
W zadaniach wykorzystano kilka różnych typów analogii – obiekty łączą takie relacje jak: wielkość, ilość, funkcja, relacja „część do całości”, przeciwieństwa, cechy.
Myślenie przez analogię to umiejętność wnioskowania, odgadnięcia reguły i jej zastosowania. Doskonalenie tego mechanizmu rozumowania usprawnia lewą półkulę mózgu, pomaga dzieciom w nauce języka, przedmiotów ścisłych oraz reguł społecznych.
Zestaw ćwiczeń składa się z dwóch części:
1. Zadania oparte na materiale tematycznym (strony: 1-26).
Ćwiczenia zostały uporządkowane pod względem stopnia trudności – od najłatwiej-szych relacji (wielkość, ilość) po trudniejsze (funkcje, cechy). Dziecko powinno odgadnąć regułę (na zasadzie podobieństwa) w oparciu o dwa przykłady, a następnie zastosować ją w ostatnim przykładzie. Spośród trzech obrazków do wycięcia dziecko wybiera ten prawidłowy i wkleja w puste miejsce.
Na stronach 24-26 wprowadzono nowy typ zadania, w którym należy wybrać dowolny zestaw obrazków, rozciąć je, a następnie samodzielnie ułożyć na szablonie w taki sposób, by utworzyły logiczną relację. To ćwiczenie trudniejsze, przeznaczone dla dzieci, które dobrze radzą sobie z pozostałymi zadaniami w zestawie.
2. Zadania oparte na materiale atematycznym (strony: 27-50).
W tej części ćwiczymy odgadywanie relacji zachodzących pomiędzy figurami geometrycznymi. Zadaniem dziecka jest odkrycie reguły, wskazanie brakującego elementu, na koniec – przerysowanie go w białym polu. Stopień trudności ćwiczeń atematycznych wzrósł dzięki wprowadzeniu złożonych elementów graficznych, większej ilości zadań wymagających liczenia lub analizowania wieloelementowych układów figur.
Na stronach 48-50, analogicznie jak w części tematycznej, przygotowano 4 zestawy figur do rozcięcia i samodzielnego ułożenia.
Format: A4
Liczba stron: 50
ISBN: 978-8362739-69-1
WYDAWNICTWO: WiR
wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
Regulamin aukcji na stronie O MNIE kupujesz-akceptujesz
DANE DO PRZELEWU:
P.P.H.U Najbar Mirosław
ul.Batorego 24
43-100 Tychy
ING BANK ŚLĄSKI
92 1050 1399 1000 0023 2473 1468
TEL 32 219 23 93 32 327 74 72