SKŁAD ZESTAWU :
- AMPLITUNER
- ORYGINALNY PILOT
- KABEL ZASILAJĄCY
STAN WIZUALNY
Zestaw nosi nieduże ślady użytkowania w postaci małych rysek na pokrywie górnej, front w bardzo dobrym stanie.
Wszystko widać na zdjęciach poniżej, mówią one same za siebie!!
STAN TECHNICZNY
Zestaw jest w 100% sprawny i nie posiada ŻADNYCH ukrytych wad.
Kupując u nas nie rozczarujecie się!!
21L072
WG
FUNKCJE - AVR-2805
- W pełni dyskretny 7-kanałowy wzmacniacz o mocy 135 W (6 om) w każdym kanale
- Dekoder Dolby Pro Logic IIx, Dolby Digital i DTS (96/24)
- Dolby Digital EX i kompletny DTS-ES (Discrete 6.1 & Matrix 6.1)
- DDSC-Digital z 3 generacji 32-bitowym procesorem SHARC-DSP Floating Point, częstotliwość próbkowania sygnału 96 kHz dla wszystkich trybów, 24-bitowy/192 kHz przetwornik C/A dla wszystkich kanałów
- AL24 Processing
- Auto setup, Auto Room EQ z korektorem parametrycznym i mikrofonem DM-S305
- Konwerter Component video, funkcje Multi Room, szeregowy interfejs
- Wielofunkcyjny pilot zdalnego sterowania z pamięcią stacji oraz samoświecącymi, programowalnymi przyciskami
- Obecnie w promocyjnej cenie !
Product leaflet
0.14 MB
07.18.2010
pobierz
Instruction manual
6.78 MB
07.18.2010
pobierz
TECHNOLOGIE- AVR-2805
7-kanałowy stopień końcowy o identycznej mocy wyjściowej i identycznym układzie poszczególnych wzmacniaczy
By w pełni wykorzystać akustyczne możliwości Doby Digital i DTS dla osiągnięcia naturalnego i dynamicznego brzmienia ścieżek dźwiękowych i muzyki wielokanałowej dyskretne stopnie wyjściowe muszą mieć identyczny układ i taką samą moc. 7-kanałowy stopień końcowy może w porównaniu ze zwykłymi urządzeniami 6-kanałowymi sterować dwa głośniki efektowe tylne, co gwarantuje wyjątkowe efekty dźwięku przestrzennego.
By móc delektować się doskonale wiernym brzmieniem dowolnego filmu lub utworu muzycznego, wszystkie kanały wzmacniaczy AV i amplitunerów DENON muszą mieć identyczną moc i jednakowo precyzyjnie przetwarzać dochodzące sygnały. Jest to podstawowym warunkiem zapewnienia wysokiej jakości dźwięku z wszystkich kanałów w takich samych warunkach. Ponadto wydajne zasilacze sieciowe z kondensatorami o dużej pojemności dysponują dużymi rezerwami prądu warunkującymi uzyskanie maksymalnej dynamiki.
ALPHA Processing
ALPHA Processing stanowi pierwszą na świecie techniczną formułę odtwarzania 16-bitowych danych z jakością 20-bitową. Procesor ALPHA interpoluje oryginalne dane cyfrowe zapisane na płycie CD tak, że sygnał po przejściu przez przetwornik analogowo-cyfrowy odzyskuje swoje oryginalne, naturalne brzmienie, co dotychczas nie było możliwe bez dodatkowej obróbki.
Auto Surround
Tryb Auto Surround stanowi uzupełnienie znanej funkcji Personal Memory Plus, która indywidualnie dla każdego źródła sygnału zapamiętuje między innymi ulubiony tryb Surround. Dzięki funkcji Personal Memory Plus użytkownicy sprzętu DENON już od lat nie muszą się męczyć z przełączaniem trybu Surround przy zmianie źródła dźwięku. Przykładowo amplituner automatycznie przechodzi z "Dolby Surround" na "Stereo", gdy zamiast wejścia "VCR" (magnetowid) wybierze się "Tuner" (radioodbiornik).
W nowym systemie Auto Surround nie tylko jest zapamiętywany ostatnio wykorzystywany tryb Surround dla źródła sygnału (Personal Memory Plus), lecz urządzenie może dodatkowo rozpoznać rodzaj sygnału wejściowego, a mianowicie:
(1) analogowy i PCM stereo, (2) 2-kanałowy Bitstream (Dolby Digital, DTS) i (3) wielokanałowy Bitstream. Ta nowo opracowana funkcja jest szczególnie przydatna przy odgrywaniu płyt DVD, ponieważ odtwarzacz DVD może współpracować z wieloma różnymi nośnikami i formatami. Na podstawie sygnału wejściowego amplituner bądź wzmacniacz DENON rozpoznaje włożony nośnik i automatycznie wybiera optymalny dla niego tryb Surround. Przykładowo po włożeniu płyty CD (stereo, PCM) automatycznie jest wybierany idealny dla niej tryb Dolby Pro Logic II Music, a w przypadku starszych filmów na DVD nagranych w starym formacie Dolby Surround (Dolby Digital 2.0) lub także Menu DVD najlepsze wyniki uzyskuje się w trybie Dolby Pro Logic II Cinema, natomiast aktualne filmy w formacie 5.1 bądź DTS 5.1 są automatycznie prawidłowo dekodowane w trybie Dolby Digital 5.1 (Dolby Digital, DTS). Pomimo istnienia wielu formatów dźwięku i trybów odtwarzania obsługa urządzeń DENON dysponujących funkcją Auto Surround jest prosta i komfortowa.
Cinema Equalizer
Filmowe ścieżki dźwiękowe na DVD, które pierwotnie były przeznaczone dla normalnych kin, uwzględniały tłumienie tonów wysokich przez ekran, za którym były ustawione głośniki, i specjalną akustykę sali kinowej. W pokoju mieszkalnym powoduje to nienaturalne podbicie sopranów. Korektor Cinema Equalizer redukuje nadmiar tonów wysokich do naturalnego poziomu i zapewnia wierną reprodukcję filmów (dla Dolby Digital, Dolby Pro Logic II i DTS).
Dekoder Dolby Digital
Dolby Digital, zwany także Dolby AC-3, jest cyfrowym formatem dźwiękowych ścieżek filmowych. Działa on przy maksymalnie 5.1 kanałach - 2 kanały przednie lewy i prawy, 2 kanały efektowe tylne lewy i prawy, 1 kanał centralny i dodatkowy kanał LFE (kanał efektowy m.cz.). Pierwsze 5 przenosi pełny zakres słyszalnych częstotliwości od 20 od 20.000 Hz, natomiast kanał LFE jest pomyślany do odtwarzania występujących w filmach efektów akustycznych m.cz. (jak na przykład burza) i w związku z tym jego pasmo przenoszenia jest ograniczone tylko do zakresu od 20 do 120 Hz.
Prawie wszystkie płyty DVD zawierają dzisiaj ścieżkę dźwiękową z dźwiękiem Dolby Digital. Dekoder Dolby Digital może z takiego strumienia bitów ponownie zrekonstruować poszczególne kanały.
Oprócz znanego Dolby Digital 5.1 zwłaszcza starsze filmy często są nagrane w formacie Dolby Digital 2.0. Są to ścieżki dźwiękowe w zredukowanym formacie stereo (metoda Dolby Digital), które szczególnie dobrze dają się przekształcać na kinowy format wielokanałowy za pomocą Dolby Pro Logic II.
Dekoder DTS
DTS podobnie jak Dolby Digital jest to dyskretny format dźwięku wielokanałowego. Od Dolby Digital różni się on większą szybkością transmisji danych, co potencjalnie umożliwia uzyskanie lepszej jakości. W sprzęcie domowym DTS stosuje się w odtwarzaczach CD, dysków wizyjnych i DVD. By wydobyć z krążków dźwięk 5.1-kanałowy, wyjście cyfrowe odtwarzaczy CD, dysków wizyjnych lub DVD musi być połączone z dekoderem DTS, który znajduje się dzisiaj we wszystkich amplitunerach i wzmacniaczach AV firmy DENON.
Dolby Digital EX
Ten 6.1-kanałowy system, opracowany wspólnie przez firmy Dolby Laboratories i Lucasfilm obejmuje Dolby Digital i jeden kanał efektowy tylny. Ten kanał, nazywany także Center Surround, występuje ukryty w postaci matrycy w sygnale dla obydwu kanałów efektowych strumienia danych Dolby Digital. Dzięki temu system ten jest w pełni kompatybilny ze standardowym formatem Dolby Digital. Wiele nowych płyt DVD jest już wyposażonych w ścieżki dźwiękowe Dolby Digital Surround EX.
Dolby Pro Logic II
Jest następcą analogowego systemu dźwięku dookólnego Dolby Pro Logic, ale zawiera szereg ulepszeń. Dysponuje skomplikowanym algorytmem do wytwarzania przestrzennego obrazu dźwiękowego, maksymalnie 5.1-kanałowego, z praktycznie wszystkich nagrań stereofonicznych. By osiągnąć ten cel, Dolby Pro Logic II wyposażono w dwa tryby pracy.
W trybie kinowym („Cinema”) hity kinowe nagrane na VHS, płyty DVD z materiałem filmowym Pro Logic lub audycje telewizyjne w formacie Pro Logic mogą być odtwarzane z jakością zbliżoną do systemu 5.1-kanałowego. Na całym świecie zrealizowano ponad 6000 filmów fabularnych Pro Logic, które teraz dzięki Pro Logic II dają się reprodukować z niewyobrażalnie doskonałą jakością.
Natomiast tryb muzyczny („Music”) został opracowany szczególnie do odtwarzania utworów muzycznych 5.1-kanałowych. W przeciwieństwie do starego formatu Dolby Pro Logic dla uzyskania doskonałego wyniku nie jest tutaj konieczny materiał zakodowany przestrzennie. Pro Logic II działa tylko przy odtwarzaniu. Dzięki temu metoda ta nadaje się idealnie w jednakowym stopniu dla wszystkich źródeł stereofonicznych, jak na przykład płyty muzyczne CD. Z techniki Pro Logic II korzystają także nowe nagrania 5.1-kanałowe, uzyskując stabilniejszy przestrzenny obraz dźwiękowy.
Amplitunery i wzmacniacze AV firmy DENON z dekoderem Pro Logic II dodatkowo oferują jeszcze różne indywidualne możliwości konfiguracji w trybie muzycznym:
„Panorama Mode” służy do rozszerzenia stereofonicznego dźwięku panoramicznego przez włączenie głośników efektowych.
„Dimension Control” umożliwia przemieszczanie obrazu dźwiękowego w stronę głośników przednich lub efektowych.
„Center Width Control" umożliwia regulację szerokości bazy centralnego obrazu dźwiękowego (sceny) tak, że może on być wytwarzany tylko przez głośnik centralny, tylko przez głośniki przednie prawy/lewy („Phantom”) lub przez te trzy głośniki w różnych kombinacjach. Dzięki temu każdy materiał może być zrównoważony przez zbalansowanie głośników: przedniego, centralnego i lewego.
Dolby Pro Logic IIx
Dolby Pro Logic IIx opiera się na technologii Dolby Pro Logic II, ale zawiera kilka rozszerzeń. Podczas gdy Pro Logic II zajmuje się wyłącznie obliczaniem sygnału 5.1-kanałowego z sygnału stereofonicznego, nowy Pro Logic IIx idzie o krok dalej.
Pro Logic IIx jest w stanie wytworzyć wiarygodny 6.1-kanałowy obraz dźwiękowy lub, przy użyciu 4 głośników efektowych, nawet 7.1-kanałowy.
Oprócz trybu kinowego i muzycznego, jak w starym Pro Logic II, nowy Pro Logic IIx dysponuje jeszcze trybem „Game”. W tym trybie dźwięk nowoczesnych gier komputerowych lub konsol gier sprawia szczególne wrażenie w systemach 5.1- lub 7.1-kanałowych.
Za pomocą Pro Logic IIx zwykłą muzykę stereofoniczną, np. z CD lub radia, można przekształcić na 7.1-kanałową, a zwykłe 5.1-kanałowe filmowe ścieżki dźwiękowe - na 6.1-kanałowe lub 7.1-kanałowe. Przy przekształcaniu materiału 5.1-kanałowego na obraz dźwiękowy 6.1- lub 7.1-kanałowy urządzenia firmy DENON okazują się nadzwyczaj sprawne. Obojętne, czy chodzi o format Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, czy nawet wysokiej rozdzielczości format DTS 96/24, dekoder ProLogic IIx przelicza je na wyższe formaty 6.1/7.1-kanałowe. Pro Logic IIx jest także w stanie przekształcać 6.1-kanałowe mieszaniny sygnałów, na przykład Dolby Digital EX lub DTS-ES Discrete/Matrix 6.1 na 7.1-kanałowe.
Cały postprocessing (przetwarzanie końcowe) w systemie Dolby Pro Logic IIx w urządzeniach firmy DENON odbywa się na płaszczyźnie cyfrowej. Nie należy więc denerwować się nazwą „Pro Logic IIx”, nawet gdy przypomina ona analogowych poprzedników z rodziny Dolby.
DTS 96/24
Dotychczas znakomita jakość 24-bitowego, 96 kHz nagrania na płycie DVD-Video była ograniczona wyłącznie do dwóch kanałów. Ponadto normalnie nagranie PCM zajmuje tyle miejsca, że jakość obrazu staje się dużo gorsza od tej, jakiej można by oczekiwać od płyty DVD. W nowym formacie DVD-Audio można wprawdzie zapamiętać do 6 kanałów o wymarzonej rozdzielczości 24 bity, 96 kHz, ale przy rezygnacji z ruchomych obrazów. Natomiast nowo opracowany system DTS 96/24 opiera się na popularnym standardzie DVD-Video i oferuje nie tylko 24-bitową, 96 kHz jakość nagrań 5.1-kanałowych, lecz także zajmuje mniej miejsca niż znany dźwięk PCM. I tak DTS 96/24 jest w stanie dostarczyć 5.1-kanałowego dźwięku o rozdzielczości 24 bity i częstotliwości próbkowania 96 kHz na zwykłych płytach DVD-Video bez pogorszenia przy tym jakości obrazu. By móc delektować się dźwiękiem o takiej jakości, oprócz posiadanego już, być może, odtwarzacza DVD-Video jest potrzebny odpowiedni dekoder DTS 96/24.
AVC-A11SR firmy DENON był pierwszym na świecie wzmacniaczem AV, który został wyposażony w ten nowoczesny dekoder.
Dzięki zgodności zstępującej nagrania DTS 96/24 mogą być odtwarzane także przy użyciu zwykłych dekoderów DTS, chociaż tylko z maksymalną rozdzielczością 24 bity, 48 kHz.
DTS-ES Discrete/Matrix 6.1
DTS-ES Jest to nowy cyfrowy format wielokanałowy firmy Digital Theater Systems, Inc. Jest on zgodny zstępująco z konwencjonalnym formatem DTS, ale zawiera sygnały Surround, które umożliwiają lepszą lokalizację dookólną i uzyskanie naturalniejszego przestrzennego obrazu dźwiękowego. Format DTS-ES zaczął być komercjalnie wykorzystywany w kinach w 1999 r. DTS-ES dodatkowo do istniejących 5.1 kanałów (przedni lewy, przedni prawy, centralny, efektowy lewy, efektowy prawy i efektowy m. cz.) obejmuje kanał efektowy tylny. Odpowiednio do sposobu zapamiętywania sygnału rozróżnia się dwa różne warianty DTS-ES:
DTS-ES Discrete 6.1
Przedstawiony w czerwcu 2000 r. system Discrete 6.1 zapamiętuje wszystkie 6.1 kanałów, włącznie z tylnym efektowym, całkowicie niezależnie od siebie. Ta konsekwentna zasada całkowicie niezależnych kanałów po raz pierwszy umożliwiła swobodne kształtowanie zawartości trzech kanałów efektowych (efektowy lewy, efektowy tylny, efektowy prawy). Ścieżki dźwiękowe nagrane tą metodą i odtwarzane przy użyciu dekodera DTS-ES osiągają maksimum przestrzenności i precyzji. Nawet gdy takie nagrania są odtwarzane przez zwykłe dekodery DTS, informacja kanału efektowego tylnego nie jest tracona, lecz nadal występuje zakodowana w kanałach efektowych lewym i prawym.
DTS-ES Matrix 6.1
Opracowany przez firmę DTS procesor ES-Matrix wytwarza 6.1-kanałowe efekty akustyczne przez odzyskanie sygnału efektowego tylnego z lewego i prawego kanału Surround. W przeciwieństwie do innych procesorów, które wykorzystują zwykłe dekodery logiczne, by wyekstrahować kanał efektowy tylny z nagrania 5.1-kanałowego, tutaj został użyty wykorzystywany profesjonalny algorytm dekodowania macierzowego DTS-ES 6.1, tak jak w kinach wyposażonych w DTS-ES.
Funkcja "Multi Room"
Za pomocą funkcji „Multi Room” można różne źródła dźwięku z różną głośnością odtwarzać w różnych pomieszczeniach. Oprócz właściwego pomieszczenia odsłuchowego amplituner/wzmacniacz wspomaga także jedną lub kilka dodatkowych stref. W tym celu zastosowano wyjście przedwzmacniacza o regulowanym lub stałym poziomie sygnału.
Gdy amplituner/wzmacniacz dysponuje 7 końcówkami mocy, a jest zrealizowana tylko jedna konfiguracja 5.1-kanałowa, pozostałe dwa stopnie końcowe kanałów efektowych tylnych można wykorzystać do nagłośnienia drugiego pomieszczenia (zależnie od danego modelu). 5 stopni końcowych może oczywiście jednocześnie zasilać głośniki efektowe w głównym pomieszczeniu kina domowego. Głośność i źródło dźwięku mogą być różne w każdym pomieszczeniu.
Funkcja opóźnienia audio
Przy korzystaniu z odtwarzaczy DVD o progresywnym skanowaniu lub deintarlacerów skomplikowana obróbka sygnału wizyjnego powoduje jego opóźnienie w stosunku do sygnału akustycznego. Wskutek tego ruch ust nie pokrywa się z wymawianymi słowami. Różnicę tę można skompensować przez odpowiednie opóźnienie sygnału audio. W wyniku uzyskano doskonałą synchronizację obrazu i dźwięku.
Menu ekranowe
Menu ekranowe (wyświetlanie funkcji na ekranie) znacznie ułatwia obsługę i konfigurowanie sprzętu. Wszystkie opcje konfiguracji są prezentowane w postaci dużych, przejrzystych napisów na ekranie przyłączonego odbiornika telewizyjnego. W czasie odtwarzania menu ekranowe na bieżąco informuje o aktualnym stanie pracy.
Personal Memory Plus
Inteligentna funkcja Personal Memory Plus automatycznie dla każdego źródła programu zapamiętuje ostatnio wybrany tryb odsłuchu, poziom głośności i czasy opóźnienia. Funkcja Personal Memory Plus sprawia, że nie trzeba dokonywać ponownych ustawień przy zmianie źródła sygnału i w ten sposób przyczynia się do polepszenia komfortu obsługi.
Pilot zdalnego sterowania z samoświecącymi przyciskami
Najważniejsze przyciski w pilocie zdalnego sterowania są samoświecące. Są to przyciski fluorescencyjne, które samoczynnie świecą w ciemności i w ten sposób ułatwiają obsługę amplitunera AV i odtwarzacza DVD.
Podwójny prostownik w układzie równoległym.
By móc w pełni wykorzystać możliwości transformatora, decydującą rolę gra tutaj prostownik. Dołączone kondensatory elektrolityczne powinny być szczególnie szybko doładowywane. Zwłaszcza w przypadku głośników niskoomowych (o impedancji 4 om) jest to ważnym warunkiem precyzyjnego odtwarzania basów. Dlatego firma DENON stosuje dwa prostowniki mostkowe w układzie równoległym, które znacznie redukują rezystancję wewnętrzną całego zasilacza sieciowego i dzięki temu są w stanie w każdej sytuacji, w krótkim czasie dostarczać dużych ilości prądu.
Procesor AL24
AL24 processing supports multi-channel DVD-Audio for all channels. This includes the zone 2 multi-channel theater channels, for optimum fidelity and low level detail reproduction in both the main zone as well as the second multi-channel zone 2 system.
Transformator EI z uzwojeniem ekranującym
Transformator zawiera dodatkowe uzwojenie ekranujące. Ekran ten znacznie ogranicza zakłócające pole magnetyczne, które może wywierać negatywny wpływ na wrażliwe stopnie małego sygnału. W wyniku uzyskano niewiarygodnie czysty dźwięk.
Ponadto uzwojenie ekranujące lepiej zatrzymuje energię magnetyczną w samym transformatorze, który dzięki temu staje się bardziej wydajny i zapewnia większą moc przy tych samych wymiarach.