Nazwa: Amortyzator;
Producent: TRW
SKU: JGM1121SL
Poniżej znajduje się kilka informacji, które mogą być również interesujące przy wyborze Amortyzator TRW — JGM1121SL.
Pierwszymi amortyzatorami były amortyzatory cierne. Pojawiły się one już w 1903 roku i były montowane w sportowych samochodach Mors. Kilka lat później holenderska firma KONI, która wcześniej zajmowała się produkcją uprzęży dla koni, rozpoczęła produkcję tego typu amortyzatorów. Były one proste i tanie, ale szybko się przegrzewały i zawodziły.
Dopiero 50 lat później został on zastąpiony przez amortyzator hydrauliczny typu dźwigniowego. Konstrukcja ta nie radziła sobie również z oscylacjami podwozia i była bardzo trudna do opanowania przy dużych prędkościach. Dlatego konstruktorzy z wielu krajów zaczęli projektować amortyzatory, które byłyby wygodne i bezpieczne. W latach 1922 - 1935 kilka firm rozpoczęło produkcję amortyzatorów teleskopowych. Włoska firma Lancia pretenduje do miana pierwszego wynalazku, jednak nieco później światło dzienne ujrzały opracowania firm Monroe, KYB, KONI. Około 30 lat po Lancii, niemiecka firma Bilstein wyprodukowała jednorurowe amortyzatory do samochodów Mercedes-Benz.
Nowoczesne amortyzatory, w większości przypadków, występują w trzech typach:
- olejowe;
- gazowo-olejowe;
- gaz.
Amortyzatory teleskopowe są tak rozpowszechnione ze względu na następujące cechy: komfort podczas jazdy, dobra przyczepność do drogi, trwałość i możliwość regulacji sztywności.
Współcześni producenci zwracają coraz większą uwagę na bezpieczeństwo swoich samochodów. Możliwe, że w niedalekiej przyszłości nastąpi masowy montaż automatycznych amortyzatorów z systemem CDC (Continuous Damping Control), który zapewnia adaptację sił tłumienia w zależności od sytuacji na drodze.
W przyszłości amortyzatory staną się jeszcze bardziej inteligentne. KYB opracował już amortyzator z trójstopniowym systemem zaworów, który reaguje bezpośrednio na warunki drogowe. alternatywny amortyzator hydrauliczny AFD, w którym zamiast oleju zastosowano płyn rozpuszczalny w wodzie, może zastąpić konwencjonalne amortyzatory olejowe, gdyż jego roztwór, dzięki swoim unikalnym właściwościom, nie reaguje na zmiany temperatury.
O firmie TRW:
Już u zarania motoryzacji firma TRW była zaangażowana w wydarzenia historyczne - na przykład w 1908 r. stworzyła drewniane koła do kultowego samochodu Model T wielkiego Henryka Forda. Dwadzieścia lat później pojawiły się naprzemiennie hamulce postojowe, a dziesięć lat później - urządzenia do hydraulicznych układów hamulcowych. Od tego czasu, to właśnie układ hamulcowy stał się główną działalnością TRW, chociaż później w ich ofercie pojawiły się części do zawieszenia i układu kierowniczego.
A od 2015 r. firma TRW stała się częścią niemieckiego koncernu ZF.
TRW jest głównym producentem części do samochodów osobowych i ciężarowych. Zajmuje się dostawami elementów układu kierowniczego, zawieszenia samochodowego, a także systemów TC, ABS, ESP dla kilku linii montażowych w Europie. TRW posiada również pododdział, który zajmuje się wyłącznie działalnością na rynku wtórnym. Firma TRW Automotive Aftermarket znajduje się obecnie w pierwszej dziesiątce najbardziej znanych producentów części samochodowych.
Zakres produktów: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, zaciski, cylinderki hamulcowe, płyny hamulcowe, amortyzatory, wahacze, drążki i końcówki kierownicze, pompy paliwowe i smary.
Warto zauważyć, że w ofercie TRW można znaleźć hamulce do prawie wszystkich modeli samochodów na świecie.
Opinie klientów w większości przypadków są wysokie przy stosunkowo niskiej cenie produktów.
W jednym modelu auta, mogą występować różne warianty części. W przypadku niepewności o właściwy dobór części, zalecana jest weryfikacja wg numeru VIN.