CECHY PRODUKTU:
- Producent: Suntour
- Kod produktu: A0127
- Typ: AHEAD (bez gwintu)
- Średnica: 1 1/8" (28,6mm)
- Rozmiar koła: 29"
- Blokada skoku: Tak
- Kolor: Czarny
AMORTYZATOR 29 SUNTOUR XCT-DS-HLO 1 1/8 AHEAD
Zachęcamy do zapoznania się z naszym poradnikiem, który znajduje się na końcu aukcji.
SunTour XCT-DS-HLO
W czasie jazdy na rowerze to Ty jesteś silnikiem. Praca Twoich nóg w czasie pedałowania produkuje energię, która napędza rower.
Niestety w czasie jazdy część tej energii jest tracona na przechyły roweru na boki oraz wstrząsy spowodowane jazdą po nierównym terenie.
Na szczęście z pomocą przychodzi nam amortyzator, który zapobiega niepotrzebnemu traceniu tej energii, a przy tym zwiększają wygodę i płynność jazdy.
Wyróżniamy amortyzatory przednie i tylne.
- Mocowanie hamulca: tarcza
- Rodzaj rury: ahead
- Średnica rury: 1" (25,4mm)
- Średnica osi: 9mm
- Rozmiar koła: 29 cali
- Długość: L=255mm
- Kolor: czarny mat
- Blokada skoku
Czy wiesz, że ...?
Kupując amortyzator trzeba pamiętać o dwóch rzeczach: przeznaczeniu i kompatybilności.
Przeznaczenie to nic innego jak skok, tzn. im ostrzej jeździmy i w trudnym terenie, tym większy skok amortyzatora. Kompatybilność to dopasowanie amortyzatora do posiadanych już innych części np. sterów, wielkości koła, ale też do użytkownika i jego masy. Najbardziej popularnym obecnie standardem jest A-Headset 1 i 1/8”. Rura sterowa w takim widelcu ma średnicę 28,6mm i jest gładka i niegwintowana. W starszych i tańszych rowerach stosowane były stery skręcane, które przy wymianie widelca warto wymienić na A-Headset.
Stosując hamulce szczękowe, trzeba pamiętać o wielkości koła np. 24”, 26”, wymagają one bowiem osadzenia na odpowiedniej wysokości, zależnej od rozmiaru obręczy. Gdy mamy hamulec tarczowy to do widelca np. 28” bez kłopotu możemy zamontować koło z górską (MTB) obręczą i oponą.
Amortyzatory mają różne regulacje np.:
- wewnętrzne: do zmian potrzebne są narzędzia lub rozebranie widelca
- zewnętrzne: przy użyciu regulatorów i przycisków bez użycia narzędzi
- zdalne: przy pomocy manetek na kierownicy
W amortyzatorach możemy regulować kilka parametrów:
- naprężenie wstępne: ugięcie wstępne czyli to, o ile ugnie się amortyzator, gdy rowerzysta siądzie na rower
- zmianę skoku: w widelcach sprężynowych za pomocą pokrętła, w pneumatycznych przestawienie dźwigni i ściśnięcie amortyzatora
- blokada skoku: za pomocą przełączników lub manetki umieszczonej na kierownicy
- tłumienie kompresji: regulacja prędkości z jaką widelec się ugina i zapobiega niekontrolowanemu dobiciu
- tłumienie powrotu: regulacja prędkości z jaką widelec się rozprostowuje
Sztywność widelca w dużej mierze zależy od średnicy goleni, im grubsze tym widelec jest sztywniejszy, co wpływa na większą precyzję sterowania, większą trwałość, lepszą czułość na małe nierówności.
Przeznaczenie widelca:
- Trekking, rekreacja / skok do 80 mm
- Wyścigi Cross Country, Maratony / skok 80 mm
- Cross Country, Maratony, Turystyka / skok 80-100 mm
- All Mountain, Enduro / skok 100-140 mm
- Dual, Dirt / skok 100-110 mm
- Freeride / skok 140-170 mm
- Downhill / skok powyżej 170 mm