▶️ Amortyzator 29 ROCK SHOX 100mm REBA AIR RL 15x110 ◀️
⭐⭐⭐⭐⭐
❇️ Zachęcamy do zapoznania się z naszym poradnikiem, który znajduje się na końcu aukcji
✅ CECHY PRODUKTU ✅
- Producent: Rock Shox
- Kod produktu: A0154
- Rozmiar koła ("): 29
- Kolor dominujący: czarny
- Skok amortyzatora: 80-100 mm (cross country, maratony, turystyka)
- Mocowanie hamulca: tarcza
- Rodzaj rury: ahead
- Średnica rury: tapered
- Medium resorująco - tłumiące: olej/powietrze
- Średnica osi: 15 mm
- Stan opakowania: brak opakowania
Amortyzator 29 ROCK SHOX 100mm REBA AIR RL boost 15x110mm tapered czarny
Rozmiar koła: 29"
Blokada skoku: manetka (brak manetki w komplecie)
Os: 15x110mm
Skok 100mm
Średnica goleni: 32mm, wykończenie czarne
Offset: 51mm
Tłumienie: Motion control
Typ amortyzacji: powietrze/olej
Mocowanie hamulca: tarcza; PM post mount
Dedykowany: XC/trail
Oś w komplecie 15mm MAXLE
Korona: kute aluminium 6061 T6
Rura sterowa TAPERED 1,5" - 1 1/8, długość 265mm, aluminiowa
Pod piastę 15x110mm
Wykończenie: czarny mat
Waga: 1633g
Motion Control – system tłumienia amortyzatorów. Modułową budową pozwalającą na różne konfiguracje (w zależności od modelu) zapewnia szerokie spektrum oddzielnych regulacji tłumienia kompresji oraz powrotu.
Motion Control oferuje możliwość dołączenia dwóch różnych, zdalnych manetek regulujących tłumienie kompresji (do blokady skoku włącznie) i próg czułości widelca.
Solo Air to system regulacji sprężyny powietrznej. Negatywna i pozytywna komora powietrzna są jednocześnie pompowane przez jeden zawór. Umożliwia to pojedyncza sprężyna powietrzna amortyzatora.
Wersja RL - fabrycznie ustawiony zawór Floodgate; siła automatycznego otwarcia blokady skoku. Pokrętło (na linkę) na górze prawego golenu umożliwia tylko przełączenie widelca w stan całkowitej blokady.
⏺️ Czy wiesz, że ...?
Kupując amortyzator trzeba pamiętać o dwóch rzeczach: przeznaczeniu i kompatybilności.
Przeznaczenie to nic innego jak skok, tzn. im ostrzej jeździmy i w trudnym terenie, tym większy skok amortyzatora. Kompatybilność to dopasowanie amortyzatora do posiadanych już innych części np. sterów, wielkości koła, ale też do użytkownika i jego masy. Najbardziej popularnym obecnie standardem jest A-Headset 1 i 1/8”. Rura sterowa w takim widelcu ma średnicę 28,6mm i jest gładka i niegwintowana. W starszych i tańszych rowerach stosowane były stery skręcane, które przy wymianie widelca warto wymienić na A-Headset.
Stosując hamulce szczękowe, trzeba pamiętać o wielkości koła np. 24”, 26”, wymagają one bowiem osadzenia na odpowiedniej wysokości, zależnej od rozmiaru obręczy. Gdy mamy hamulec tarczowy to do widelca np. 28” bez kłopotu możemy zamontować koło z górską (MTB) obręczą i oponą.
➡️ Amortyzatory mają różne regulacje np.:
✔️ wewnętrzne: do zmian potrzebne są narzędzia lub rozebranie widelca
✔️ zewnętrzne: przy użyciu regulatorów i przycisków bez użycia narzędzi
✔️ zdalne: przy pomocy manetek na kierownicy
➡️ W amortyzatorach możemy regulować kilka parametrów:
✔️ naprężenie wstępne: ugięcie wstępne czyli to, o ile ugnie się amortyzator, gdy rowerzysta siądzie na rower
✔️ zmianę skoku: w widelcach sprężynowych za pomocą pokrętła, w pneumatycznych przestawienie dźwigni i ściśnięcie amortyzatora
✔️ blokada skoku: za pomocą przełączników lub manetki umieszczonej na kierownicy
✔️ tłumienie kompresji: regulacja prędkości z jaką widelec się ugina i zapobiega niekontrolowanemu dobiciu
✔️ tłumienie powrotu: regulacja prędkości z jaką widelec się rozprostowuje
Sztywność widelca w dużej mierze zależy od średnicy goleni, im grubsze tym widelec jest sztywniejszy, co wpływa na większą precyzję sterowania, większą trwałość, lepszą czułość na małe nierówności.
➡️ Przeznaczenie widelca:
❇️ Trekking, rekreacja / skok do 80 mm
❇️ Wyścigi Cross Country, Maratony / skok 80 mm
❇️ Cross Country, Maratony, Turystyka / skok 80-100 mm
❇️ All Mountain, Enduro / skok 100-140 mm
❇️ Dual, Dirt / skok 100-110 mm
❇️ Freeride / skok 140-170 mm
❇️ Downhill / skok powyżej 170 mm