ALTERNATOR BOSCH 0 124 655 181 -
- Napięcie [V]: 28
- DAF: 1932592
- Indeks: 0 124 655 181
- Producent: BOSCH
- Wykonanie sieci pokładowej [V]: 24
- Prąd ładowania alternatora [A]: 150
Kod produktu: CFA126
Alternator zamienia energię mechaniczną w prąd stały zasilający układ elektryczny pojazdu, w tym akumulator. Po przekręceniu kluczyka stacyjki, a jeszcze przed rozruchem silnika alternator się ładuje, co powoduje zaświecenie czerwonej kontrolki akumulatora. Po uruchomieniu silnika moment obrotowy zostaje przeniesiony za pomocą paska alternatora na jego wirnik. Alternator generuje prąd przemienny zamieniany w prąd stały przez układ prostowniczy i regulator napięcia, w które jest wyposażony
Uszkodzenie alternatora objawia się niegaśnięciem, migotaniem lub brakiem świecenia czerwonej lampki z symbolem akumulatora przy włączonym zapłonie. Zaświecenie tej kontrolki sygnalizuje niewłaściwe napięcie prądu podawane przez alternator do akumulatora, co może powodować szybkie rozładowywanie akumulatora oraz niewłaściwe działanie podzespołów układu elektrycznego samochodu. Na uszkodzenia mechaniczne wskazuje wzmożony poziom hałasu podczas zwiększania obrotów silnika
Niewłaściwie działający alternator uniemożliwia dalszą jazdę. Nagły brak zasilania w układzie wspomagania kierownicy może doprowadzić do groźnych sytuacji na drodze, dlatego sprawny układ zasilania urządzeń jest kluczowy dla sprawności samochodu i bezpieczeństwa jazdy
Przez pierwsze lata istnienia niewielkiego warsztatu mechaniki precyzyjnej w Stuttgarcie jego założyciel, młody inżynier Robert Bosch, nie był pewien czy przedsiębiorstwu uda się przetrwać. Rzeczywistość przerosła jego najśmielsze oczekiwania – pierwszą zagraniczną filię swojej firmy otworzył w 1897 roku, zaledwie rok po tym, gdy udoskonalony przez niego elektromagnetyczny aparat zapłonowy rozsławił jego nazwisko w Europie. Niecałe 10 lat później firma, dostarczająca komponenty swojego wyrobu licznym producentom samochodów, rozszerzyła działalność na kilka kontynentów. Nowe wynalazki stymulowały rozwój – w latach 20. zakłady firmy Bosch rozpoczęły produkcję układów wtrysku paliwa, których kolejne, coraz doskonalsze generacje przystosowane były do potrzeb zarówno silników wysokoprężnych, jak i benzynowych. Inżynierowie firmy mieli również ogromny wkład w rozwój systemów aktywnego bezpieczeństwa pojazdów. Z biegiem lat przedsiębiorstwo stało się głównym dostawcą komponentów pierwszego wyposażenia pojazdów różnych marek – Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW, Porsche i wielu innych