Alfred Terlecki (1883-1973)
"Pierwszy śnieg"
olej na płótnie, 50 x 70 cm
Autentyczny obraz znanego, krakowskiego malarza - Alfreda Terleckiego, przedstawiający pierwszy śnieg. W poziomej kompozycji artysta ukazał widok na ośnieżony zagajnik. W centralnej części ujęta została grupa drzew w kolorach żółcieni i pomarańczu. Na gałęziach siedzą ciemne ptaki, wygrzewając się w zimowym słońcu. Całość ujęta została w chłodnych barwach bieli i błękitu z kontrastującymi ciepłymi kolorami drzew.
Terlecki był wielkim miłośnikiem Tatr - odbywał wielotygodniowe plenery malarskie, a ponadto był także zapalonym taternikiem. W jego twórczości dominują pejzaże i widoki tatrzańskie, czego przykładem może być prezentowana praca.
Technika: olej na płótnie. Praca sygnowana i datowana w prawym, dolnym rogu: "ALFRED TERLECKI.1942" (sygnatura oryginalna, autorska).
Na odwrocie naklejka z najsłynniejszego salonu dzieł sztuki w przedwojennym Krakowie - Salonie Kazimierza Wojciechowskiego przy ul. Św. Jana 3, z opisem i datą przyjęcia - 1943 rok.
Alfred Terlecki (1883 - 1973) malarz związany ze środowiskiem Krakowa i Zakopanego. Urodził się w Warszawie, studiował w krakowskiej ASP w latach 1906 - 1917 pod kierunkiem Leona Wyczółkowskiego i Józefa Mehoffera. Już w czasie studiów wyjeżdżał do Zakopanego, w latach 1915 - 1919 uczył rysunku w tamtejszych szkołach. Był członkiem ZPAP oraz TZSP. Wystawiał swoje prace od 1913 roku na wielu wystawach w kraju jak i za granicą m.in.: w Moskwie, w Rzymie. Głównym tematem jego prac był tatrzański pejzaż, szczególnie często malował motyw Morskiego Oka i Hali Gąsienicowej. Prócz tego malował portrety, m.in. osób związanych z Zakopanem, akty, wnętrza jak i widoki Krakowa. Zajmował się również drzeworytem. Jego malarstwo charakteryzuje się częstym połączeniem syntetycznych, płaskich plam barwnych z mocno dekoracyjną stylizacją motywów roślinnych, blików światła na wodzie czy cieni na śniegu. Największe zbiory jego prac znajdują się w Muzeum Tatrzańskim w Zakopanem.
Wymiary: 50 x 70 cm, z ramą: 59,5 x 78 cm. Stan zachowania: bardzo dobry. Praca oprawiona w czarną, profilowaną ramę.
Gwarantujemy autentyczność, wiek oraz stan zachowania wystawianych przedmiotów. Do zakupu (bezpłatnie) dołączamy pisemny certyfikat potwierdzający autentyczność obiektu oraz wszelkie informacje zawarte w opisie.
Dodatkowo w przypadku powyższej pracy - dołączamy pisemne potwierdzenie proweniencji oraz autentyczności wystawione przez rodzinę artysty.