Alfę kupiłem w 2009 roku od niemieckiego kolekcjonera. Stan idealny, garażowana, wyjazdy tylko latem weekendowe.
Poprzedni właściciel wykonał w 1993 roku kompleksowy remont nadwozia, dachu i skór wewnątrz pojazdu. Ja wymieniałem płyny eksploatacyjne i filtry. Stan zachowania od momentu zakupu. Silnik ma niepowtarzalny dźwięk dzięki zasilaniu opartemu jeszcze na dwóch podwójnych gaźnikach. Auto prezentuje się fenomenalnie. Spider znajduje się w Gdyni. Osoby poważnie zainteresowane gorąco zachęcam do kontaktu. Postaram się odpowiedzieć na większość pytań zarówno technicznych, jak i o historii tego auta.
Alfa Romeo Spider w nieznacznie zmienianej formie produkowana była przez 30 lat, od 1964 do 1994 roku. Tak długie życie zapewnił jej prawdziwy artysta, Battista Pininfarina, wielki budowniczy z Turynu, który zmarł w kilka tygodni po publicznej prezentacji modelu zwanego potocznie “Duetto”. Prezentowany egzemplarz pochodzi z samego początku trzeciej serii produkcyjnej, zwanej “Aerodynamica”. Zastosowano wówczas nowe zderzaki i zmieniono tylną część samochodu – ścięty tył uzupełnił duży spojler z tworzywa, powiększono też tylne światła. Kształty te dopracowano w tunelu aerodynamicznym, zmieniono również wnętrze, które dzięki temu lepiej wpisywało się w modę lat 80-tych. Do wyboru wówczas były jednostki 1,6 l i 2 l, prezentowany egzemplarz ma pod maską tą większą, mocniejszą i bardziej poszukiwaną, zasilaną wówczas jeszcze gaźnikami, zapewniającymi jej piękne brzmienie. Również wizualnie egzemplarz imponuje. Prace renowacyjne przeszedł już jako 11-letnie auto, lecz wciąż prezentuje się wyśmienicie.
Pojazd jest gotowy do jazdy, odpala "na dotyk". Jednak od kierowcy wymaga większej siły, połączonej z delikatnością i doświadczeniem w prowadzeniu, ponieważ nie jest to auto współczesne. Auto idealnie czuje się i daje maksimum radości na równych, wąskich i krętych asfaltach poza miastem w pełnym słońcu przy rozsądnych prędkościach.