Przyszedł czas, aby rozdzielić moje bliźniaczki. Brera służyła mi dzielnie przez kilka dobrych lat, ale jednak nie jest to wóz rodzinny, dlatego nadeszła pora, by zaczęła służyć komuś, kto będzie miał więcej możliwości, by się nią cieszyć.
Na świat przyszła pod koniec 2007 roku we Włoszech. Od tamtej pory przejechała 203 tys. km i nie zamierza zwalniać tempa. Pod moimi skrzydłami była od wakacji 2013. W sumie spędziliśmy ze sobą kilka niezapomnianych sezonów i trochę będę płakał przy sprzedaży (choć żaden ze mnie niemiecki handlowiec).
Napędza ją pięciocylindrowy diesel 2.4 JTDM o mocy 210KM z manualną, sześciostopniową skrzynią. Silnik działa bez zarzutu. Ma wymieniony rozrząd, a w listopadzie przeszedł czyszczenie katalizatora i DPFu (tak – ja z tych, co to uważają, że diesel wcale nie musi tak bardzo dymić). Czyszczenie wykonała http://pralniadpf.pl. Wszelkie serwisy, wymiany i inne potrzebne interwencje przechodziła u Burskich w Rteam - https://www.facebook.com/Rteam-Auto-Serwis-194849040693771/.
W ostatnim czasie, jak to na kobietę przystało, przeszła trochę zabiegów upiększających (wszystko za sprawą Auto Shine - https://www.facebook.com/autoshine14/posts/1134963609989021). Dostała nowy lakier na masce i przednim zderzaku. Reszta została wypolerowana. Całość powleczona ceramiczną warstwą ochronną. Renowacje przeszły też felgi (centrowanie i malowanie). Środek został gruntownie wyprany… a właśnie… środek… to chybna najbardziej wyróżniający element tej fury. Niebiesko-pomarańczowa tapicerka z wstawkami ze skóry. Czegoś takiego nie widzi się codziennie. Do tego jeszcze SkyView, który z zewnątrz zlewa się z czarnym lakierem. Przednia szyba – ponieważ miła uszkodzenie po kamieniu i była już mocno sfatygowana – została wymieniona na nową (oryginalny Pilkington). Wisienką na torcie są nowe (oryginalne) emblematy z przodu i z tyłu.
W ramach ciekawostki dodam, że Brera była kiedyś gościem w Zakupie Kontrolowanym – chłopak rozważał kupno takiego auta, a ja występowałem (razem z móją Brerą w roli eksperta) https://player.pl/programy-online/zakup-kontrolowany-odcinki,215/odcinek-324,S23E324,72329
W tej chwili Brera stoi w moim garażu w letnich kapciach Pirelli P Zero Nero GT 225/50R17 98 Y XL, ale do kompletu dorzucam też zimowe obuwie Pirelli WINTER SOTTOZERO 3 225/50 R17 98 V XL.
Auto jest do obejrzenia w Warszawie na Bielanach.