AKUMULATOR TROJAN S-305
- Napięcie prądu: 6V
- Pojemność akumulatora: 295Ah
- Długość [mm]: 312
- Szerokość [mm]: 174
- Wysokość [mm]: 366
- Zastosowanie:Pojazdy typu Melex, maszyny czyszczące, zasilanie awaryjne, podnośniki koszowe, elektrownie wiatrowe, yachty, łodzie
- Waga: 40 kg
Trojan Battery Company to amerykańska firma produkująca akumulatory trakcyjne głębokiego rozładowania od 1925 roku. Jest uznanym liderem branży, akumulatory Trojan stosowane są przez największych producentów pojazdów elektrycznych, maszyn czyszczących, urządzeń transportowych i podnośników, łodzi, autobusów rekreacyjnych. Firma Trojan produkuje akumulatory trakcyjne z ciekłym (tradycyjne kwasowo-ołowiowy) jak i stałym elektrolitem (żelowe i AGM).Trojan dostarcza kilkadziesiąt rodzajów akumulatorów trakcyjnych dedykowanych do specjalistycznych zastosowań.
Producenci stosujący akumulatory Trojan:
Akumulatory do pojazdów elektrycznych - do wszelkiego rodzaju pojazdów golfowych, pojazdów użytkowych , pojazdów platformowych, samochodów elektrycznych ( Club Car, Columbia Parcar, Cruise Car, Emerald, E-Z-GO, Fairplay, GEM, John Deere, Taylor Dunn, Yamaha )
Akumulatory do maszyn transportowych i podnoszących - do wózków jezdniowych, wózków widłowych, holowników, platform, podnośników koszowych ( Ballymore, Bil-jax, Cotterman, Crown, Genie, Grove, JLG, Mayville, Niftylift, Skyjack, Snorkel, Terex, Upright, Waldon )
Akumulatory do maszyn czyszczących ( American-Lincoln, Clarke, Kent/Euroclean, Lavor Pro, Mid-Central, Minuteman, NSS, Nilfisk-Advance, Pacific Steamex, Pioneer/Eclipse, Pullman/Holt, Taski, Tennant/ Castex, Tennant/ Nobles, Tornado, Windsor, Yale )
Akumulatory "marine" - do łodzi o napędzie elektrycznym, do zasilania urządzeń elektrycznych na łodziach i jachtach o napędzie spalinowym
Akumulatory do samochodów rekreacyjnych - do zasilania urządzeń elektrycznych w autobusach rekreacyjnych - kamperach, przyczepach kampingowych
Akumulatory do energii odnawialnej - do instalacji solarnych, małych elektrowni wiatrowych i wodnych
Nie sposób wymienić wszystkich - także polski producent pojazdów elektrycznych używał przez wiele lat w swoich pojazdach Melex akumulatorów Trojan.
Przy odbiorze akumulatora należy zdać zużyty akumulator o czym mówi przepis z Ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz opłacie produktowej i depozytowej. Podstawa prawna: USTAWA Z DNIA 24 KWIETNIA 2009r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U. Nr. 79, poz.666 ; tekst jednolity Dz.U. z 2015r. poz.687). W przypadku braku starego akumulatora pobierana jest kaucja w wysokości 30 zł.