Akumulator KEBRON 180AH 900A EN
Dane techniczne:
- Biegunowość: Lewy +
- Typ samochodu: Samochody ciężarowe, rolnicze, autobusy
- Rodzaj: kwasowo-ołowiowe
- długość: 520mm
- szerokość: 187mm
- wysokość: 197mm
- pojemność: 145 AH
- prąd rozruchowy EN: 900A
- napięcie: 12V
- waga : 55 kg
- producent części: KEBRON
Akumulator to jedna z najważniejszych części pojazdu - służy do rozruchu silnika oraz zapewnia funkcjonowanie wszystkich odbiorników prądu elektrycznego w trakcie postoju (w czasie pracy silnika źródłem prądu jest alternator). Odpowiednio dobrany dostarczy samochodowi optymalną ilość energii, a prawidłowe użytkowanie przedłuży czas eksploatacji.
Prawidłowa eksploatacja wydłuża żywotność akumulatora i obniża koszty utrzymania taboru. Najważniejsze jest utrzymywanie odpowiedniego, zgodnego z parametrami napięcia akumulatora oraz gęstości i poziomu elektrolitu. Akumulator nie doładowywany odpowiednim napięciem traci swoje parametry. Musi istnieć równowaga pomiędzy prądem, który akumulator oddaje, a który otrzymuje.
Napięcie ładowania akumulatora w pojeździe (mierzone na końcówkach biegunowych akumulatora) bez względu na ilość włączonych odbiorników powinno spełniać następujące warunki:
- 28,0÷28,8V (dla instalacji 24V)
- 14,0÷14,4V (dla instalacji 12V)
- 7,0÷7,2V (dla instalacji 6V)
Gęstość elektrolitu powinna wynosić 1,28 g/cm³ (±0,01) – proces ładowania akumulatora należy przerwać z chwilą uzyskania tej gęstości, aby nie nastąpiło przeładowanie
Poziom elektrolitu powinien znajdować się w przedziale 10÷15mm powyżej górnej granicy płyt
Akumulator wyładowany (napięcie spoczynkowe, mierzone na końcach biegunów poniżej 12,55V) należy niezwłocznie doładować z zewnętrznego źródła prądu stałego (prądem nie wyższym niż 10% wartości pojemności znamionowej akumulatora), aby nie dopuścić do jego zasiarczenia lub zamarznięcia elektrolitu zimą.
Cechy:
Sprawdzony akumulator rozruchowy dla nowoczesnych pojazdów użytkowych z wysokim poborem energii elektrycznej. Akumulator ma dostateczne zapasy energii, nawet w wypadku zasilania dużej ilości urządzeń. KEBRON zapewnia bezpieczne uruchomienie nowoczesnych agregatów diesla.
Podsumowanie: sprawdzony akumulator rozruchowy EN o dużej mocy i w najwyższej jakości.
Obniżone temperatury powietrza w okresie zimowym wiążą się z większą ilością reklamacji zgłaszanych przez użytkowników. Często zdarza się, że nieprawidłowa eksploatacja powoduje zaburzenia pracy już w miesiącach letnich, ale akumulator ma w tym czasie spore rezerwy energetyczne i gołym okiem nie widać problemu. Rezerwy topnieją, gdy robi się chłodniej, a akumulator odmawia wtedy posłuszeństwa.
Akumulator nie trzyma napięcia – problem najczęściej spowodowany jest spłynięciem masy czynnej – następuje zazwyczaj na skutek przeładowania lub eksploatowania akumulatora przy niskim poziomie naładowania. Typowe objawy to brunatny elektrolit oraz brunatne powierzchnie korków wentylacyjnych. Należy dbać, by akumulator był zawsze naładowany zgodnie z wszystkimi parametrami.
Brak mocy rozruchowej – z akumulatora nie można wyciągnąć odpowiedniej mocy, ponieważ nie trzyma on napięcia.
Niedoładowanie akumulatora – przyczyną częstego niedoładowania akumulatora może być zbyt niskie napięcie ładowania alternatora. Prawidłowe napięcie wychodzące z alternatora na końcówkach akumulatora powinno wynosić (przy włączonym silniku) od 28,0÷28,8V.
Zamarznięcie akumulatora – prawidłowo eksploatowany akumulator nie zamarza nawet w temperaturze -35°C. Należy jednak dbać, by był odpowiednio naładowany oraz by gęstość elektrolitu odpowiadała parametrom. Zmniejszenie gęstości nawet o 0,2 – 0,3 g/cm³ powoduje obniżenie odporności na zamarzanie.