Ładny wariant B2 z 76 częściami.
Silniki sklejone, część elementów pomalowana - widać wszystko na zdjęciu.
Kalkomania: Air France lub Lufthansa
Airbus A300 jest krótkim i średnim zakresie Widebody samolotu odrzutowego. Wprowadzony na rynek w 1972 roku jako pierwszy na świecie dwusilnikowy szerokokadłubowy, był pierwszym produktem airbus Industrie, konsorcjum europejskich firm lotniczych, które dziś jest w całości własnością EADS. A300 może zazwyczaj pomieścić 266 pasażerów w układzie dwóch klas, z maksymalnym zasięgiem 4070 mil morskich (7540 km) przy pełnym załadowaniu, w zależności od modelu.
Pierwszy klient Air France wprowadził ten typ do eksploatacji 30 maja 1974 r. Produkcja A300 została zakończona w lipcu 2007 r. Wraz z mniejszym A310. Sprzedaż frachtowców, o którą konkurował A300, ma zostać zrealizowana przez nową pochodną A330-200F
Po premierze sprzedaż A300 była przez kilka lat słaba, a większość zamówień trafiała do linii lotniczych, które były zobowiązane do faworyzowania produktów wytwarzanych w kraju - zwłaszcza Air France i Lufthana. W pewnym momencie Airbus miał 16 A300 typu „whitetail” - ukończonych, ale niesprzedanych samolotów - stojących na płycie startowej. Germanair była pierwszą na świecie czarterową linią lotniczą, a Indian Airlines była pierwszą krajową linią lotniczą na świecie, która zakupiła A300. Te są teraz na emeryturze.
W 1974 roku Korean Air zamówił 4 samoloty A300, stając się pierwszą międzynarodową linią lotniczą pozaeuropejską, która zamówiła samoloty Airbus. Airbus postrzegał Azję Południowo-Wschodnią jako ważny rynek gotowy do otwarcia i wierzył, że Korean Air to „klucz”.
W 1977 roku amerykański przewoźnik Eastern Air Lins wydzierżawił cztery A300 jako próbną eksploatację. Frank Borman, były astronauta i ówczesny dyrektor generalny, był pod wrażeniem, że A300 zużywał o 30% mniej paliwa niż jego flota Tristarów, a następnie zamówił 23 tego typu (zamówienie to jest często wymieniane jako punkt, w którym Airbus zaczął być poważnym konkurentem dla dużych amerykańskich producentów samolotów Boeing i McDonnell Douglas). Następnie firma Pan Am złożyła zamówienie. Od tego czasu rodzina A300 sprzedawała się dobrze, ostatecznie osiągając łącznie 878 dostarczonych samolotów.
W grudniu 1977 roku AeroCondor Colombia został pierwszym operatorem Airbusa w Ameryce Łacińskiej, wynajmując jednego Airbusa A300 o nazwie „Ciudad de Barranquilla”.