Agencja towarzyska (nie)zwykłe miejsce pracy
Magdalena Wojciechowska
Zakład Wydawniczy Nomos
Kraków 2012
ISBN: 978-83-7688-088-4
liczba stron: 176
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wprowadzenie
1. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badania
1. Refleksja nad zjawiskiem prostytucji
1.1. Zarys historycznych uwarunkowań prostytucji kobiecej w kontekście percepcji zjawiska
1.2. Etiologia zjawiska — prostytucja w perspektywie podejścia naukowego
1.3. Klasyfikacja definicji prostytucji — implikacje teoretyczne
1.4. Między dewiacją a pracą — społeczne konstruowanie rzeczywistości .
2. Założenia paradygmatyczne i orientacja teoretyczna przyjęta w badaniu
2.1. Perspektywa interpretatywna
2.2. Symboliczny interakcjonizm
2.3. Koncepcja społecznych światów — oś analizy
2.4. Opis rzeczywistości społecznej — sposób badania
3. Metodologia badania
3.1. Charakterystyka metodologii zastosowanej w badaniu
3.2. Metodologia teorii ugruntowanej — charakterystyka ogólna
4. Techniki zbierania danych i charakterystyka badanej zbiorowości
4.1. Wywiad swobodny — wiodąca technika zastosowana w badaniu
4.2. Sposób dotarcia do rozmówców i charakterystyka badanej zbiorowości
4.3. Krytyka techniki wywiadu w kontekście specyficznych zachowań rozmówców
4.4. Obserwacja
4.5. Charakterystyka przeprowadzonej obserwacji
4.6. Techniki uzupełniające
5. Etyczne aspekty badania
II. Praca w agencji towarzyskiej w kontekście pracy nad tożsamością profesjonalną
6. Proces stawania się profesjonalistką
6.1. Konstruowanie tożsamości — proces definiowania siebie
6.4.1. Negocjowanie obrazu Ja w obliczu rozpoznania piętna — wejście do agencji
6.4.2. Identyfikowanie siebie przez pryzmat zawodu. Kogo zdaniem prostytutek można nazwać profesjonalistką?
6.4.3. Wnioski
6.2. Podstawowe działanie -- świadczenie pracy w agencji towarzyskiej 6.3. Motywacja — przyczyny podejmowania pracy naznaczonej społecznym piętnem
6.3.1. Znieczulanie się — sposoby radzenia sobie z podejmowaniem podstawowego działania jako bezpośrednie przyczyny kontynuowania pracy
6.3.2. Wnioski
6.5. Odkrywanie niewidzialnego wymiaru dewiacji — zmiana perspektywy
6.5.1. Wnioski
6.6. Proces konstruowania roli — prostytutka a profesjonalistka
6.6.1. Wnioski
6.7. Rola znaczących innych w procesie konstruowania tożsamości profesjonalnej
6.7.1. Wewnętrzni znaczący inni — koleżanki po fachu
6.7.2. Negocjowanie statusu w toku interakcji z nadzorującymi znaczącymi innymi sojusze z ochroną
6.7.3. Sytuacyjni znaczący inni. Sposoby radzenia sobie z klientami
6.7.4. Wnioski
6.8. Kontekst niepokoju
6.8.1. Wnioski
6.9. Antycypacja momentu zakończenia kariery — powrót do społeczności „normalsów”
7. Temporalny wymiar procesu stawania się profesjonalistką — fazy profesjonalizacji
7.1. Faza przedwstępna — zagrożenie stygmatem
7.2. Faza depresji — próby dystansowania się od dewiacji 7.3. Faza przejmowania perspektywy poznawczej nowej grupy odniesienia — projektowanie, negocjowanie roli
7.4. Faza dojrzewania do roli zawodowej — dezawuowanie dewiacji
7.5. Faza stabilizacji
7.6. Podsumowanie
.
Zakończenie
.
Załącznik
Bibliografia
Indeks nazwisk
Summary: Escort agency — an extraordinary workplace