KONTROLKA AFR
Układ przeznaczony jest do zamontowania na stałe w samochodzie i kontroli pracy sondy lambda. Jest to typowy układ zbudowany na układzie LM3914. Przeznaczony dla sond cyrkonowych 1 v. Rozdzielczość 0,1 v / na diodę LED. W instrukcji jest opis jak podłączyć i który rezystor zmienić żeby zmienić zakres na 5 v (rozdzielczość 0,5 v / na diodę). W sprawnym samochodzie sygnał z sondy lambda cały czas zmienia się w granicach 0,2 v - 0,8 v. Na wyświetlaczu będą świecić kolejno diody LED. Jeśli świecący punkt stoi w miejscu ,lub zmiany są bardzo rzadkie prawdopodobnie sonda jest zużyta. Kontrolka oczywiście nie wskazuje rzeczywistego składu spalanej mieszanki tylko poprawność pracy układu "sonda-sterownik" (tak jak wszystkich testerów opartych na linijkach LED).
Dane techniczne:
- zasilanie 10-18V
- układ jest zabezpieczony przed niewłaściwym podłączeniem przewodów
- rezystancja wejściowa ponad 1 Mohm
- wyświetlacz LED jest czterokolorowy.
- Pierwsza dioda niebieska w pozycji 0v świeci cały czas sygnalizując podłączenie kontrolki.
- Następne kolory: 4x zielony (0.1v-0,4v), 3x żółta (0,5v-0,7v) , 2x czerwony(0,8v-0,9v),
- W komplecie czarna rurka termokurczliwa dla zabezpieczania układu ( dł. 5cm )
- wymiary ( wyświetlacz razem z płytką ) : 26 mm - szerokość, 10 mm - wysokość, 32 mm - głębokość
Na YOUTUBE jest kilka filmów ilustrujący pracę testera.
- https://youtu.be/twXKtjxIygg
- https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=m1invaNNx8A
.
Poniżej w sekcji Dodatkowe Informacje można pobrać instrukcję