Alubutyl 2mm
Mata butylowa do wygłuszania samochodów i maszyn
grubość 2 mm
1 sztuka = 25 x 25 cm = 3,99 zł
2 sztuki = 25 x 50 cm
4 sztuki = 50 x 50 cm
8 sztuk = 100 x 50 cm
10 sztuk = 125 x 50 cm
16 sztuk = 200 x 50 cm = 1 m2
...
20 sztuk = 250 cm x 50 cm
...
32 sztuk = 400 x 50 cm = 2 m2 - na przednią lub tylną parę drzwi
...
40 sztuk = 500 cm x 50 cm - na bagażnik
...
56 sztuk = 700 m x 50 cm = 1 rolka 3,5 m2 - podłoga bez bagażnika, lub 2 pary drzwi
1m2 = 16 sztuk
Plusy mat butylowych:
nie wymagają podgrzewania
nie pękają
dużo większa elastyczność wpływa na jeszcze lepszy efekt wyciszenia
działają antykorozyjnie - często pod pęknięte maty bitumiczne podchodzi woda
większa powierzchnia maty - w 1 kawałku nawet do 7 m.
Ilość mat potrzebnych do wyciszenia auta:
Przednia para drzwi: 32 sztuki maty butylowej i 8 sztuk pianki kauczukowej 6mm
Tylna para drzwi: 24 sztuki maty butylowej i 6 sztuk pianki kauczukowej 6mm
Bagażnik z nadkolami: 40 sztuk maty butylowej i 10 sztuk pianki kauczukowej 9mm
Podłoga z przegrodą silnika: 56 sztuk maty butylowej i 14 sztuk pianki kauczukowej 9mm
Dach: 32 sztuki maty butylowej i 8 sztuk pianki kauczukowej 6mm
Mata wyciszająca wykonana z czystego butylu o grubości 2 mm i niskiej wadze, posiada podwyższoną gęstość i zapewnia najwyższe parametry tłumiące przy tak niskiej masie. Doskonale się klei i układa w trudno dostępnych miejscach takich jak tłoczone metalowe profile na podłodze, bagażniku czy masce, ale także rewelacyjnie układa się na plastikowych boczkach drzwi oraz znajduje zastosowanie w budownictwie i przemyśle.
Mata butylowa - Alubutyl BITMAT łatwo poddaje się rozciąganiu i formowaniu zachowując najwyższe parametry tłumiące dzięki czystej masie butylowej - cena jest porównywalna z matami bitumicznymi, natomiast tłumienie i komfort przy klejeniu oraz niska masa zdecydowanie deklasują twarde, grube i ciężkie maty bitumiczne.
Jak wygłuszyć auto?
Najpierw naklejamy matę butylową na każdy element metalowy, odwzorowując ją do kształtu blachy. Druga warstwa to gumowa pianka wodoodporna - pianka kauczukowa 6 lub 9 mm z klejem.
Dlaczego kilka warstw?
Mata butylowa usztywnia karoserię, tworzy barierę dla hałasu, likwiduję rezonans, dudnienie i buczenie. Pianka kauczukowa izoluję od szumów i wody.
óżnice pomiędzy matami bitumicznymi a butylowymi:
nie wymagają podgrzewania - maty bitumiczne koniecznie trzeba podgrzewać opalarką
nie pękają - mata bitumiczna to asfalt, czyli potrafi kruszyć się i pękać - znamy to z naszych dróg:)
dużo większa elastyczność wpływa na jeszcze lepszy efekt wyciszenia
działają antykorozyjnie - często pod pęknięte maty bitumiczne podchodzi woda
większa powierzchnia maty - w 1 kawałku nawet do 10 m
nie są to taśmy dekarskie, które mogą być stosowane tylko na zewnątrz
Mata nie posiada napisów ani logotypów, dzięki czemu ma estetyczny wygląd. Mata butylowa posiada także doskonałe właściwości izolacji termicznej.
Zastosowanie mat głuszących:
Do wygłuszania rezonansów niskich częstotliwości elementów metalowych, drzwi, podłogi, bagażnika, nadkoli oraz przegrody czołowej. Najlepsze efekty uzyskać można stosując alubutyl w połączeniu z piankami kauczukowymi tworząc dwuwarstwową barierę akustyczną na wibrację oraz szumy.
Zobacz jak montować maty wyciszające:
Powierzchnię należy oczyścić i odtłuścić
Wyciąć odpowiedni kawałek maty
Zerwać folię zabezpieczającą klej i przycisnąć do wygłuszanej powierzchni (zapytaj o rolkę dociskową - często gratis dodajemy)
Przykładowa ilość mat potrzebna do wygłuszenia samochodu:
Drzwi para- 32 sztuk
Podłoga od 56 do 88 sztuk
Dach od 32 do 40 sztuk
Bagażnik z nadkolami - 48 do 56 sztuk
AluButyl 2mm jest elastyczny oraz posiada optymalną sztywność aluminium do pochłaniania wibracji.
Zastosowanie:
Wyciszanie samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych
Maszyny przemysłowe: agregaty, kompresory, sprężarki, wentylatory, klimatyzatory.
Łodzie i jachty
Komory silników
Wygłuszanie pomieszczeń
Mata butylowa w połączeniu z piankami gumowymi tworzą najskuteczniejszy laminat wygłuszający