A-TEAM (83-87) CHEVROLET CORVETTE C4 (1984)
Kolekcjonerski model metalowy z elementami plastikowymi samochodu CHEVROLET CORVETTE C4 z amerykańskiego serialu TV Drużyna A (The A-Team) emitowanego w Ameryce w latach 1983-1987.
Producent: Greenlight
Skala 1:43
Drużyna A (A-Team) Serial miał pięć serii (1983 - 1987) i opowiadał o grupie najemników, byłych bohaterów wojny wietnamskiej, niesłusznie oskarżonych przez sąd wojenny i ściganych przez żandarmerię wojskową. "Drużyna A" rozwiązuje sprawy kryminalne, pomagając swoim zleceniodawcom także poza USA. W skład grupy wchodzą: John "Hannibal" Smith (przywódca grupy), B.A. Baracus (mechanik, który panicznie boi się latać), Peck (podrywacz) oraz Murdock (pilot - cierpiący na zaburzenia psychiczne). Pomimo różnicy charakterów, są wspaniałymi przyjaciółmi. Poza ekipą bohaterów z serialem kojarzą się dwa samochody – VAN GMC VANDURA oraz….
CHEVROLET CORVETTE C4 czyli samochód „Buźki” Pecka. Biały samochód z czerwonym pasem z roku 1984 pojawia się po raz pierwszy w odcinku "Wojny taksówkowe" znany jest zwłaszcza z odcinka "Złomowy interes", gdzie był użyty jako przynęta do schwytania złodziei samochodów.
Templeton Arthur Peck, właśc. Richard Bancroft, ps. Buźka (Dirk Benedict) to wyrafinowany, uprzejmy kobieciarz, który służy drużynie jako oszust i złodziejaszek. Organizuje sprzęt, dostawy i poufne informacje używając różnych oszustw. Dzięki swojej umiejętności oszukiwania żyje na wysokim poziomie, w luksusowych apartamentach, nosząc drogie garnitury. Peck z reguły stara się unikać konfliktów i woli zajmować się „klubbingiem”, zakupami dzieł sztuki czy degustacją win i potraw. Na ogół unika walki wręcz, ale gdy zachodzi taka potrzeba, pokazuje, że jest waleczny.
Chevrolet Corvette IV generacji został zaprezentowany po raz pierwszy w 1984 roku. To zbudowana od podstaw zupełnie nową konstrukcję oparta o platformę Y-body koncernu. Samochód zyskał znacznie nowocześniejsze, bardziej kanciaste nadwozie, które stało się przestronniejsze i masywniejsze. Samochód zachował kluczowe cechy wyglądu z poprzednika, takie jak chowane reflektory pod prostokątnymi kloszami, a także podwójne lampy tylne umieszczone w tubalnych, wsuniętych kloszach. Zastosowano także panoramiczną, zagiętą na kantach tylną szybę, która otwierała się razem z klapą bagażnika. Napęd stanowił silnik L83 o mocy ponad 200KM.