Aleksander Stankiewicz (1824 - 1892)
"Pielgrzym"
Autentyczna praca znanego, dziewiętnastowiecznego malarza związanego z Rzymem - Aleksandra Stankiewicza, przedstawiająca postać pielgrzyma. W kompozycji zbliżonej do kwadratu artysta ukazał starszego mężczyznę z długą, siwą brodą ujętego w półpostaci. Tytułowy pielgrzym ma na sobie ciemny płaszcz, z wyszytym znakiem muszli św. Jakuba na ramieniu, czyli symbolem pielgrzymujących. Na głowie ma kapelusz z szerokim rondem, przy boku różaniec. Wędrowiec ukazany został przechodzący przez łąkę lub polu, pośród gęstej roślinności.
Praca opisana jest u dołu cytatem "Joannes Deodatus Nescio" pochodzącym z "Podań litewskich" autorstwa Ignacego Chodźki (1794-1861), polskiego powieściopisarza pisarza. Tekst opowiada o staroście Antowilskim, który w ramach pokuty odbywa milczącą pielgrzymią podróż pokutną przedstawiając się jedynie słowami "Joannes Deodatus Nescio" (Jan Dadzibóg Niewiadomy).
Technika: tusz na papierze. Praca sygnowana w prawym, dolnym rogu: "A.Stankiewicz" (sygnatura oryginalna, autorska) oraz opisana u dołu: "Joannes Deodatus Nescio".
Aleksander Stankiewicz (1824 - 1892) Malarz urodzony w Warszawie. Pierwsze lekcje rysunku pobierał już w 1834 roku u Jana Feliksa Piwarskiego w warszawskim Gimnazjum Gubernialnym, rok później zaczął uczęszczać do szkoły malarskiej Aleksandra Kokulara, kształcił się też u Franciszka Lampiego. Swoje prace prezentował od 1840 roku na warszawskich Wystawach Sztuk Pięknych. Od 1844 roku kontynuował edukację artystyczną w akademii petersburskiej. Za wyjątkowe wyniku w nauce otrzymał stypendium rządowe na wyjazd do Włoch, gdzie osiadł na stałe z przerwą na pobyt w Warszawie w 1852 roku. Znany jest przede wszystkim jako twórca portretów mieszczańskich utrzymanych w konwencji biedermeieru. We Włoszech tworzył także kompozycje religijne. Przysyłał stamtąd swoje prace na wystawy Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych - znaczną popularność zyskały jego obrazy o tematyce włoskiej, głównie sceny rodzajowe. Pod koniec życia chorym malarzem opiekował się w Rzymie jego bliski przyjaciel, Henryk Siemiradzki.
Wymiary: 21 x 20 cm, z ramą: 36 x 30 cm. Stan zachowania: bardzo dobry. Praca oprawiona w prostą ramę z ciemnego drewna z kremowym passe partout o zaokrąglonych narożach.
Do pracy (bezpłatnie) dołączamy pisemny certyfikat potwierdzający autentyczność obiektu oraz wszelkie informacje zawarte w opisie. Istnieje możliwość dołączenia dodatkowej, zewnętrznej ekspertyzy - rzeczoznawcy, biegłego w zakresie wyceny dzieł sztuki (usługa dodatkowo płatna, dostępna na innej naszej aukcji).
Gwarantujemy oryginalność, wiek oraz stan zachowania wystawianych przedmiotów. Do każdego przedmiotu zakupionego na naszych aukcjach wystawiamy paragon fiskalny, na życzenie fakturę VAT marża.
W razie pytań jesteśmy dostępni pod numerami telefonu 503 51 71 71 lub (12) 421 02 34 oraz poprzez email: galeria@koneser.krakow.pl . Wszystkie wystawiane przedmioty można oglądać i odbierać w naszej siedzibie:
CONNAISSEUR Salon Dzieł Sztuki, Rynek Główny 7, Kraków