Kumho PorTran KC53 205/65R16 107/105 T wzmocnienie (C)
Opona letnia Kumho PorTran KC53 205/65R16 107/105 T
Cechy produktu:
- sezon: letnie
- szerokość/profil/średnica: 205/65R16
- indeks nośności: 107/105 - 975/925 kg
- indeks prędkości: T do 190 km/h
- opór toczenia: Klasa E
- hamowanie na mokrej nawierzchni: Klasa C
- hałas zewnętrzny: 72 dB
- stan: fabrycznie nowe
- wzmocnienie (C)
Informacje dodatkowe:
- rok produkcji: 2020/2021 (kupując z tej oferty otrzymasz opony fabrycznie nowe, pełnowartościowe, a ich rok produkcji jest nie starszy niż ubiegły rok kalendarzowy)
- stan: fabrycznie nowe
Przeznaczenie
Kumho PorTran KC53 to opony letnie przeznaczone do montowania w samochodach dostawczych i vanach. Można je stosować także w kamperach. Opona została zaprojektowana pod kątem ciężkiej pracy w zastosowaniach komercyjnych. Producent położył nacisk na zapewnienie wysokiej trwałości, niskich oporów toczenia i jak najlepszej przyczepności.
Technologia
Opony letnie Kumho PorTran KC53 mają wzmacnianą konstrukcję. Wyprodukowano je z nowoczesnej mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki. Ma to na celu zapewnienie elastyczności, zwiększenie powierzchni styku opony z nawierzchnią i obniżenia oporów toczenia (dzięki niższej wadze opony). Zastosowane rozwiązania powinny mieć również pozytywny wpływ na szybkość reakcji opon na ruchy kierownicą.
Bieżnik
Opony letnie Kumho PorTran KC53 mają bieżnik symetryczny o żebrowej budowie. Na czole opony znajdują się dwa żebra o zygzakowatych krawędziach. Są one poprzecinane zygzakowatymi nacięciami. Do odprowadzania wody sprzed czoła opony służą trzy szerokie rowki obwodowe. Zwiększono ich głębokość, aby zapewnić lepsze odprowadzanie wody sprzed czoła opony i dzięki temu uchronić samochód przed poślizgiem na mokrej nawierzchni.
Producent
Kumho to firma oponiarska wywodząca się z Korei Południowej. To jeden z największych producentów ogumienia samochodowego na świecie. Firma rozpoczęła swoją działalność pod nazwą Samyang Tire w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia. Producent skoncentrował się na produkcji opon do kompaktowych samochodów osobowych. W ciągu kilku lat mała firma mocno rozwinęła swoją działalność. Pod koniec lat sześćdziesiątych Samyang dostarczał opony na pierwszy montaż do pojazdów Daewoo, Kia i Hyundai. W kolejnych latach ruszył eksport i produkcja opon do zastosowań przemysłowych i rolniczych. W 1978 roku zmieniono nazwę firmy na Kumho. W latach dziewięćdziesiątych Kumho zaczęła dostarczać ogumienie do samochodów sportowych i terenowych. Obecnie znajduje się w pierwszej dziesiątce światowych producentów ogumienia samochodowego.