GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3 245/40R19 98Y XL FP ROF *, MOE SCT
E78620
- additional-feature2: Homologacja Mercedes-Benz MOE
- Budowa opony: runflat ROF
- Cecha dodatkowa: Homologacja BMW *
- Data produkcji: 2023
- Hamowanie na mokrej nawierzchni: B
- Indeks: 245/40R19 LOGO 98Y F1A3
- Indeks nośności: 98
- Indeks prędkości: Y - 300 km/h
- Karta informacyjna produktu: https://eprel.ec.europa.eu/qr/529983
- Kl. efekt. paliwowej: C
- Kl. przycz. na mokrej naw.: B
- Kl. zew. hałasu tocz.: B
- Klasa opony: premium
- Kod EAN: 5452000748348
- Kod producenta: 547121
- Liczba decybeli: 68 dB
- Masa produktu: 12.318
- Model bieżnika: Eagle F1 Asymmetric 3
- Nazwa produktu: GOODYEAR 245/40R19 98Y Eagle F1 Asymmetric 3 XL FP ROF *, MOE SCT letnie
- Nośność opony: XL
- Opór toczenia: C
- Poziom emisji hałasu: 1
- Producent: GOODYEAR
- Profil: 40
- Przeznaczenie: samochody osobowe/SUV/crossover
- Przyczepność na lodzie: Nie
- Przyczepność na śniegu: Nie
- QR kod: https://eprel.ec.europa.eu/qr/529983
- Rant opony: FP
- Sezon: letnia
- Średnica: 19"
- Szerokość: 245
- Wart. pom. i kl. zew. hałasu tocz. [dB]: 70
- zastosowana technologia: Opona z systemem redukcji hałasu SCT
GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3 to opona letnia klasy premium, następca wieloletniego faworyta do aut ze zwiększonymi parametrami mocy (Eagle F1 Asymmetric 2), który jeszcze lepiej odpowiada na potrzeby nowoczesnych samochodów osobowych. W nowym modelu skoncentrowano się na zwiększeniu przyczepności, skróceniu drogi hamowania, ale także zmniejszeniu zużycia paliwa i większej trwałości opony.
Za ulepszoną precyzję prowadzenia oraz wytrzymałość odpowiada nowa technologia "Reinforced Construction", która wzmacnia konstrukcję opony przy jednoczesnym zmniejszeniu masy, co ułatwia prowadzenie pojazdu również w zakrętach oraz zmniejsza zużycie paliwa i ścieranie się bieżnika.
Specjalna mieszanka gumy "Grip Booster", zastosowana w Eagle F1 Asymmetric 3, oparta na lepkiej żywicy, optymalizuje kontakt opony z nawierzchnią dla jeszcze lepszej przyczepności. Zwiększa to pewność prowadzenia pojazdu zarówno na suchych jak i mokrych nawierzchniach oraz wpływa na skrócenie drogi hamowania.
O bezpieczeństwo w sytuacjach awaryjnych dba dodatkowo technologia "Active Braking", czyli innowacyjne bloki bieżnika, które poszerzają swoją powierzchnię podczas hamowania dla jeszcze wyższej przyczepności. Ma to wyraźny wpływ na skrócenie dystansu zatrzymania pojazdu.
Opona GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3 uczestniczyła wielokrotnie w licznych testach opon:
- Evo (UK) 2018: 2 miejsce, (235/35R19)
- Auto Bild Allrad no.4, 2017: 1 miejsce, nota: wzorowy (235/50R18)
- Auto Bild no.13 2017: 2 miejsce, nota: wzorowy (245/40R18)
- Sport auto no.10 2017: 8 miejsce (na 52), nota: dobry (225/50R17)
- Auto Bild sportscars no.4 2017: 3 miejsce (na 9), nota: wzorowy (235/35R19)
- AUTO ZEITUNG no.6 2016: nota: wysoce rekomendowany (225/45R17)
- SPORT AUTO no.5 2016: zwycięzca testu (235/40R18)
- AUTO EXPRESS 2016: 2 miejsce
Eagle F1 Asymmetric 3 to opona najwyższej klasy, która poza doskonałymi rezultatami testowymi, cieszy się także wysokim zaufaniem czołowych producentów samochodów w tym premium. W niektórych modelach Eagle F1 Asymmetric 3 jest montowana jako fabryczne wyposażenie.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów i chcąc spełniać jak najwyższe standardy obsługi dokładamy wszelkich starań, aby podawać precyzyjną datę produkcji opony (DOT). Niestety, w wyjątkowych przypadkach, może zdarzyć się, że opony, które wyślemy będą miały inną datę produkcji niż podana. Sytuacja może dotyczyć zarówno opon z DOT-em wcześniejszym jak i późniejszym. Chcielibyśmy podkreślić, że warunki przechowywania opon w naszych magazynach spełniają Polską Normę PN-C-94300-7 dzięki czemu nawet opona przechowywana 24 miesiące ma parametry takie same jak opona z bieżącego roku. Warto pamiętać także o fakcie, że w przypadku wielu rozmiarów i producentów plany produkcyjne fabryk uniemożliwiają zakup opony z bieżącego roku.
Przy zakupie opon pamiętaj o sprawdzeniu w instrukcji samochodu lub na właściwej stronie internetowej, jakie ogumienie zaleca producent Twojego auta. Źle dobrane opony mogą negatywnie wpłynąć na poziom Twojego bezpieczeństwa. Kupując opony zwróć uwagę na rozmiar oraz indeksy nośności i prędkości jakie homologowane są do Twojego pojazdu.
Zamieszczone zdjęcia pełnią funkcję poglądową. W zależności od szerokości opon, mogą występować niewielkie różnice w wyglądzie bieżnika (w obrębie jednego modelu) na przykład w ilości rowków obwodowych lub rozmieszczeniu bloków bieżnika, co nie stanowi wady produktu.
Jeżeli otrzymane przez Ciebie opony nie spełniają Twoich oczekiwań masz możliwość zwrotu lub wymiany nieużywanego (niemontowanego) ogumienia.
Goodyear
Historia firmy Goodyear, nazwanej na cześć wynalazcy procesu wulkanizacji Charlesa Goodyeara, zaczęła się w 1898 roku, gdy Frank Seiberling kupił fabrykę wyrobów gumowych mieszczącą się w Akron w stanie Ohio. Przedsiębiorstwo przyniosło wysoki zysk już po pierwszym miesiącu sprzedaży opon – wówczas przeznaczonych dla powozów i rowerów. Wraz z rozwojem motoryzacji rosły tak przychody firmy, jak i jej asortyment: w 1901 roku wyprodukowano opony wyścigowe dla automobili Henry'ego Forda, a dwa lata później jeden z szefów firmy, Paul Weeks Litchfield, opatentował pierwszy na świecie projekt samochodowej opony bezdętkowej. Produkty tej marki zawsze były wysoko cenione w sportach motorowych – gdy w 1922 roku tymczasowo wstrzymano produkcję ogumienia dla samochodów wyścigowych, klienci zaczęli domagać się jej wznowienia. Dzięki współpracy z firmą Zeppelin, wytwórcą sterowców, Goodyear oprócz ziemi jest obecny również na niebie. Prawie od samego początku działalności Goodyear jest największym na świecie producentem opon; obecnie roczny przychód firmy przekracza 18 miliardów dolarów, a jej produkty – wytwarzane w ponad 20 fabrykach w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Afryce i Azji – sprzedawane są praktycznie we wszystkich krajach. Najnowsza generacja opon zimowych Goodyear UltraGrip Performance 2 charakteryzuje się lepszą sterownością oraz przyczepnością na śliskich nawierzchniach. Niezależne badania wykazały, że ten model opony pozwala na uzyskanie drogi hamowania na lodzie krótszej o 13% niż w przypadku testowanych równolegle produktów innych firm. Warto zwrócić także uwagę na letnie opony Goodyear – modele z serii DuraGrip i Eagle.