SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: letnie
typ pojazdu: terenowe
producent: Goodyear
model / rozmiar: 275/40 R20
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 106 - max 950 kg
indeks prędkości: Y - max 300 km/h
informacje dodatkowe:
gwarancja: 5 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: Wszystkie oferowane przez nas opony są fabrycznie nowe (dla nas opony NOWE to opony nie starsze niż 0-12, w wyjątkowych przypadkach 18 miesięcy, a nie 3-5 letnie jak u innych sprzedających) i objęte pełną gwarancją producenta.
klasa energetyczna: C
klasa przyczepności: A
poziom hałasu: 69
klasa hałasu: 2
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Nowa opona Goodyeara Eagle F1 Asymmetric 3 została pokazana na targach w Genewie w 2016 roku, to prawdziwy skok technologiczny. Zapewnia o 31 proc. dłuższy przebieg oraz zdecydowanie skraca drogę hamowania zarówno na mokrej i suchej nawierzchni. To przekłada się bezpośrednio nie tylko na lepsze panowanie nad pojazdem, ale także daje większą przyjemność z jazdy.
- Praca inżynierów szykujących kolejną generację opon z linii Eagle przyniosła efekty. Gumy uzyskują bardzo dobre wyniki w czasie testów oraz trafiają na pierwsze wyposażenie pojazdów klasy premium wymagających producentów jak Jaguar, Lexus, Infiniti. Nowe opony Eagle F1 Asymmetric wyposażono w wiele ciekawych rozwiązań. Technologia Active Braking zwiększa powierzchnię kontaktu opony z drogą i przyczepność podczas hamowania, co w rezultacie pozwala skrócić drogę hamowania. Ponadto, nowa mieszanka bieżnika, z zawartością lepkiej żywicy, dodatkowo zwiększa przyczepność, skraca drogę hamowania i poprawia trakcję. Wzmocniona konstrukcja opony poprawia jej zachowanie w zakrętach, podnosi trwałość produktu oraz zwiększa wydajność paliwową.
- Opona Eagle F1 Asymmetric 3 została przetestowana przez niezależną organizację DEKRA. Testy wykazały, że ogumienie wyróżnia się dobrymi parametrami zużycia bieżnika w porównaniu z innymi produktami wysokiej klasy dostępnymi na rynku. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 oferuje wydłużenie przebiegów średnio o 11 500 kilometrów (co odpowiada zwiększeniu żywotności bieżnika o 31 proc.) w porównaniu ze średnią trzech głównych konkurentów.
- Inny test został przeprowadzony przez niezależną organizację TÜV Süd. Porównanie zlecone przez Goodyeara wykazało, że opona Eagle F1 Asymmetric 3, w porównaniu ze średnią wyników głównych konkurentów, wyróżnia się drogą hamowania krótszą o 2,6 metra (osiągi lepsze o 9 proc.) na mokrej nawierzchni i o 1,3 metra na suchej nawierzchni (osiągi lepsze o 4 proc.). Trakcja na mokrych drogach była o 4 proc lepsza. Rezultaty tego samego testu wykazały również, że opory toczenia nowej opony Goodyeara są niższe o 10,9 proc. w porównaniu ze średnią trzech badanych opon konkurentów, co stanowi drugi wynik w teście.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.