SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: letnie
typ pojazdu: osobowe
producent: Michelin
model / rozmiar: 185/55 R16
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 87 - max 545 kg
indeks prędkości: H - max 210 km/h
informacje dodatkowe:
gwarancja: 10 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: 2019
klasa energetyczna: C
klasa przyczepności: A
poziom hałasu: 69
klasa hałasu: 2
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Nowa opona MICHELIN Primacy 3 GRNX ma zapoczątkować nową erę bezpieczeństwa drogowego. Zapewnia bowiem doskonałą przyczepność podczas hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz podczas pokonywania zakrętów na mokrej nawierzchni. Jak wykazały testy samochód wyposażony w opony MICHELIN Primacy 3 GRNX jadący z prędkością 100 km/h potrzebował do całkowitego zatrzymania 2,2 metra mniej niż samochód z oponami konkurencyjnej marki.
- Taki wynik osiągnięto wprowadzając nową, opatentowaną mieszankę gumy, która jest unikatowym i złożonym połączeniem różnych elastomerów, środka wzmacniającego na bazie krzemionki i żywicowych substancji zmiękczających. To, co czyni mieszankę innowacyjną, to nie tylko same jej składniki, ale optymalne proporcje każdego składnika i sposób ich połączenia. Unikatowe połączenie składników bardzo mocno wiąże je ze sobą, zapewniając tym samym wysoki całkowity przebieg opony.
- Ze względu na wymagania, jakie opony muszą spełnić podczas ostrego hamowania lub pokonywania zakrętów na mokrej i suchej nawierzchni, ważne jest, aby w kontakcie z podłożem pozostawała jak największa ilość gumy.
- Dzięki nowej, opatentowanej rzeźbie bieżnika z samoblokującymi się lamelami, podczas intensywnego hamowania cała powierzchnia klocków bieżnika opony MICHELIN Primacy 3 GRNX przylega do podłoża. W konstrukcji lameli wykorzystano podpory przylegające do klocków bieżnika, które podczas hamowania zapobiegają odkształceniu się klocków bieżnika, w efekcie uzyskuje się większą siłę hamowania i krótszą drogę hamowania.
- Oprócz oryginalnej struktury, nowe lamele produkuje się w przełomowej technologii, która pozwala na zmniejszenie ich szerokości do zaledwie 0,2 mm, a to oznacza, że takie lamele są dwa do trzech razy węższe od lameli w bieżnikach opon zimowych.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.