SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: letnie
typ pojazdu: osobowe
producent: Falken
model / rozmiar: 135/80 R12
klasa opon: Medium - klasa średnia (wysoka jakość)
indeks ładowności: 68 - max 315 kg
indeks prędkości: T - max 190 km/h
informacje dodatkowe:
gwarancja: 2 lata od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Azjatyckie
rok produkcji: 2020
klasa energetyczna: E
klasa przyczepności: B
poziom hałasu: 69
klasa hałasu: 2
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Nowe energooszczędne opony do samochodów osobowych zostały opracowane z wykorzystaniem najnowocześniejszego na świecie Centrum Technicznego oraz japońskiego Super Komputera „Symulatora Świata”. Producent opon Falken zatrudnił inżynierów z poza tradycyjnej branży oponiarskiej, aby rozwinęli nowoczesny proces projektowania „Nano 4D ", który przyczynił się do powstania Falken Sincera SN832 Ecorun. Nowa technologia pozwoliła na wykonywanie bardziej szczegółowych symulacji i analiz, które z kolei pozwoliły na zmniejszenie oporu toczenia i długości drogi hamowania w stosunku do poprzedniego modelu. Dzięki temu opona Falken otrzymała klasę A na etykiecie UE.
- Japoński Super Komputer znany jako „Symulator Świata” jest zwykle używany do modelowania zmian klimatu na dużą skalę lub do badań skutków tsunami i trzęsienia ziemi. Nowoczesne Centrum Techniczne jest w stanie wytworzyć także promieniowanie, które jest około miliard razy bardziej dokładne niż konwencjonalne źródła promieniowania rentgenowskiego. Jest one używane przez naukowców do wielu projektów badawczych. Inżynierzy Falken wykorzystali powyższe technologie do przeanalizowania związku krzemionki i budowy opony na poziomie sub-nano, co stanowiło część procesu projektowania „Nano 4D”. Łącząc nowoczesną technologię promieniowania i „Symulator Świata”, podczas symulacji w rzeczywistych warunkach, inżynierowi Falken byli w stanie określić, jak i gdzie ciepło jest generowane przez oponę i jak je zminimalizować, co zmniejszy opory toczenia.
- Naukowcy stworzyli nowy związek polimerów należący do grupy krzemionek. Grupy te ograniczają ruch elementów krzemionki i ich nagły wzrost temperatury. Ich reakcje symulowane były w nanometrowym powiększeniu (jeden milimetr to milion nanometrów). Uzyskane wyniki, pokazują oszczędność paliwa na poziomie 4% bardziej efektywnym w stosunku poprzedniego bieżnika Falken SN828.
- Oprócz powyższych innowacji, Sincera SN832 Ecorun posiada bardziej okrągły przekrój profilu, dzięki czemu równomierniej rozprowadzają się obciążenia pojazdu. Doświadczony kierowca odczuje również bardziej precyzyjne prowadzenie i lepszą stabilność kierunkową. Szerokie i proste rowki boczne bieżnika poprawiają odporność na aquaplaning (większa odporność na aquaplaning aż o 32% w stosunku poprzedniego bieżnika SN828).
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.