Dane techniczne
- Sezon: Zimowe
- Rozmiar: 205/55 R16
- Producent: NOKIAN
- Model: WR D4
- Produkcja: 2022
- Indeks: 91T
- Rant ochronny: nie
Etykieta UE:
- Opór toczenia: C
- Przyczepność na mokrym: B
- Poziom hałasu: 69 )
Dlaczego warto kupić te opony
- Nokian WR D4 to uniwersalne opony zimowe, opracowane z myślą o bezpiecznej, zrównoważonej jeździe na mokrej jezdni i na śniegu.
- Znakomita przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni oraz na śniegu
- Stabilna, zrównoważona jazda
- Skuteczna prewencja aquaplaningu i poślizgu na błocie pośniegowym
Sprzedajemy tylko nowe produkty. Opony są pierwszego gatunku, posiadają homologacje.
Przyczepność w ekstremalnych warunkach — Deep Snow Booster
Ostre skosy na bokach bloków barku przylegają do nawierzchni w kontrolowany sposób, zapewniając dodatkową przyczepność przy wchodzeniu w zakręty i jeździe w głębokim śniegu.
Większa przyczepność zimą, lepsze wyczucie prowadzenia: Zoptymalizowane lamele bloku Nokian
Każdy blok i lamela w stylowym wzorze bieżnika ma precyzyjny kształt i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na doskonałą przycze
Precyzyjna przyczepność, doskonała odporność na ścieranie, niskie zużycie paliwa
Wyjątkowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni. Zaawansowana i innowacyjna mieszanka zwiększa stabilność jazdy i odporność na ścieranie. Dzięki dużym ilościom kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego doskonała przyczepność zimą pozostaje taka sama niezależnie od zmian temperatury i rosnącego przebiegu. Niezwykle niski opór toczenia przyczynia się do niższego zużycia paliwa.
Polerowane rowki na śnieg i błoto pośniegowe
Polerowane, podłużne i poprzeczne rowki ułatwiająusuwanie śniegu i błota pośniegowego.
Bloki zapewniające wydajność na śniegu
Małe bloki bieżnika po obu stronach centralnego żebra są gęsto poprzecinane lamelami tak, że są one poprzyczepiane naprzemiennie do lewej i do prawej strony.Bloki bieżnika są podzielone na trzyelementowe grupy i posiadają na spodzie rowków komponenty wspomagające prowadzenie.
Skutecznie zapobiega aqua- i slushplaningowi — Slush Blower
Skos na tylnej krawędzi bloku bieżnika wyrzuca wodę i błoto pośniegowe z rowków.
Kontrolowane prowadzenie — Żebro umożliwiające precyzyjne prowadzenie
Obszar centralny jest zdominowany przez mocne i masywne żebro centralne.Lamele mocnego żebra centralnego nie biegną przez całą jego szerokość, co zwiększa precyzję i kontrolę prowadzenia.
Sztywne bloki ułatwiające prowadzenie
Stiff Handling Blocks (sztywne bloki ułatwiające prowadzenie) wyposażono w ciężkie lamele w celu poprawy trakcji; biegnąc od środka w stronę barku, stają się płytsze. To rozwiązanie zwiększa przyczepność na śniegu oraz poprawia wyczucie jazdy. Agresywna lamela aktywacyjna używana do zwiększenia działania bloku barku podczas przyspieszania i hamowania, czyli wtedy, gdy przyczepność jest najbardziej potrzebna, znajduje się na środku bloków barku.
Głębokość bieżnika.
Głębokość bieżnika to jeden z bardziej istotnych paramatrów opony. Przepisy określają minimalną wysokość bieżnika na poziomie 1,6mm. Poniżej tej wartości użytkowanie opon jest niedopuszczalne.
Pragniemy jednakże zwrócić uwagę, że co raz to nowsze technologie oraz skład mieszanki gumowej umożliwiają wykonanie opony z płytszym bieżnikiem, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej trwałości produktu.