Komplet 2X Opony NORTEC 13.6-20 TA-02 PR8 120A8 TT + 2x Dętki
2X Opony NORTEC 13.6-20 TA-02 PR8 120A8 TT
2X Dętki 13.6-20 z zaworem rolniczym
Zestaw dwie bardzo solidne trwałe opony od producenta ALTAJ SHINA model NORTEC 13.6-20 TA-02 PR8 120A8
oraz
dwie bardzo solidne grube oryginalne dętki
Opony NORTEC 13.6-20 TA-02 mają wysoki oryginalny bieżnik, solidnie wykonane boki, dedykowane do ciągników rolniczych: zamiennik 13.6R20 oraz 360/70R20
Wszystkie opony pochodzą z bieżącej produkcji, świeża dostawa.
Opona NORTEC 13.6-20 TA-02 jest oponą rolniczą diagonalną, jest ona bardziej odporna na boczne uszkodzenia mechaniczne niż opona radialna.
Prezentowane ogumienie marki NORTEC posiada ilość warstw (płócien) wynoszącą 8 PR.
Konstrukcja prezentowanego produktu wymaga użycia dętki, oponę oznaczono symbolem TT (Tube Type).
PARAMETRY KATALOGOWE OPONY NORTEC 13.6-20 TA-02 PR8 120A8 TT komplet z dętką
Specyfikacja opony
Sezon: opony całoroczne
Producent: NORTEC (ALTAY SHINA, ROSJA)
Model: TA-02
Typ: Opony rolnicze
Rozmiar: 13.6-20 (zamiennik do 13.6R20 oraz 360/70R20)
Szerokość: 13.6" cali
Średnica felgi: 20" cali
Szerokość profilu katalogowa: 320 mm
Średnica zewnętrzna katalogowa: 1050 mm
Felga zalecana: W11X20
Dętka w komplecie: 13.6-20 (360-20)
Ciśnienie robocze: 1.6 Bar
Indeks ładowności: 120A8 (1400 kg przy prędkości 40 km/h)
Ilość przekładek (PR): 8 PR - liczba płócien
Konstrukcja: opony diagonalne
Typ (TT/TL):TT - dętkowa
Kraj pochodzenia: Rosja
Budowa opony diagonalnej (krzyżowej) opiera się na przynajmniej dwóch warstwach kordu (gumowanych nici osnowy) ułożonego skośnie względem siebie pod kątem od 20 do 40 stopni do płaszczyzny symetrii opony. Nici te oplatają zarówno czoło, jak i bok opony i wykonane są najczęściej z mocnych i sztywnych materiałów, takich jak sztuczny jedwab (rayon), nylon czy stalowe linki.
Kord rozciąga się przez cały przekrój opony, zawijając się wokół drutówek i tworząc stopkę odpowiedzialną za cierne połączenie opony i obręczy oraz szczelność stopkę. Osadzenie to musi być pewne ze względu na potrzebę przeniesienia na nawierzchnię zarówno sił napędowych, jak i hamowania. Opony te cechują się dużą sztywnością ze względu na grubą warstwę kordu w całym przekroju, co nie wpływa dobrze na warunki trakcyjne podczas jazdy po łuku, mniejszym niż opony radialne momentem bezwładności, dobrym tłumieniem drgań poprzez tarcie wewnętrzne skrzyżowanych warstw kordu (ale przez to wyższymi oporami toczenia) i wysoką odpornością na uszkodzenie boku.
Specyfikacja dętki
Producent: NORTEC (ALTAY SHINA)
Typ: uniwersalne
Rozmiar: 13.6-20 (360-20)
Szerokość: 13.6" calI
Średnica felgi: 20" calI
Zawór: TR-218 - prosty gumoWO-METALOWY
Kraj pochodzenia: Rosja
DLACZEGO OPONY MARKI NORTEC
Jeden z najprędzej rozwijający się producentów opon w Rosji Ałtajskij Shinny Kombinat (ALTAY SHINA) od kilku lat specjalizuje się w produkcji opon do maszyn rolniczych.
Po gruntownej rekonstrukcji linii produkcyjnej rozpoczął produkcje opon NORTEC do nowoczesnych maszyn rolniczych zachodniej produkcji.
Ta marka opon jest już znana na całym świecie.
WSZYSTKIE NASZE OPONY PRZECHOWUJEMY NA MAGAZYNIE. DLACZEGO NOWE OPONY ROLNICZE POWINNY BYĆ PRZECHOWYWANE W POMIESZCZENIU?
Ponieważ opony rolnicze w odróżnieniu od innych mogą być używane przez 10 lub więcej lat powinno się zadbać o ich żywotność jeszcze przed założeniem na maszynę. Trzeba wiedzieć, iż świeżo wyprodukowane opony przez pierwsze pół roku nadal przechodzą przez proces wewnętrznej wulkanizacji mieszanki gumowej, kiedy wszystkie składniki między sobą się łączą na stałe, i że przez ten okres takie niepożądane czynniki jak wahania temperatury, bezpośrednie promieniowanie słoneczne oraz nieodpowiedni sposób przechowywania mają ogromny wpływ na geometrię tej opony oraz dalszą jej żywotność. Przechowując świeżo wyprodukowaną oponę pod chmurką można popsuć nawet bardzo porządne ogumienie. Pokrzywione opony, mające wyblakłe plamy na barku oraz ślady błota w środku – takie są dzisiejsze realia w branży oponiarskiej. Dlatego trzeba bardzo uważnie wybierać dostawcę opon rolniczych patrząc nie tylko na markę a nawet większą uwagę zwracać na sposób przechowywania przed sprzedażą.
Indeks nośności (LI- Load Index)
Określa maksymalną nośność opony (maksymalne jej obciążenie) wyrażoną w kilogramach. Na podstawie tego indeksu określa się maksymalne obciążenie przypadające na daną oponę. Na przykład opona posiadająca indeks nośności 88, dla którego odczytana z tabeli maksymalna nośność przewidziana wynosi 560 kg. Takie obciążenie opony, czyli 560 kg jest dopuszczalne jako najwyższe podczas jej eksploatacji. Jeżeli obciążenie przekroczy tę wartość opona ulegnie uszkodzeniu, bądź zniszczeniu.
Tabela indeksów nośności w przełożeniu na kilogramy
Co oznacza indeks prędkości na oponie?
Oznaczenie indeksu prędkości funkcjonuje również pod angielskim zwrotem „Speed Index” lub utworzonym od niego skrótem SI. Jest to maksymalna prędkość, z jaką można poruszać się na danej oponie. Warto wiedzieć, że indeks prędkości wyznaczany jest w kilometrach na godzinę w procesie testów laboratoryjnych. Opona jest wówczas dociskana do bębna o dużej średnicy, który porusza się z zadaną prędkością. Wartość, przy której opona osiąga graniczną wytrzymałość jest uznawana za indeks prędkości danego modelu.
Podobnie jak w przypadku rozmiaru opon, modelu oraz wysokości bieżnika, tak również montaż opon z różnym indeksem prędkości na jednej osi nie jest zalecany. Przepisy zabraniają stosowania opon o różnych indeksach na tej samej osi. Możliwe jest natomiast stosowanie różnych indeksów prędkości na osi przedniej oraz innych na tylnej. W poniższej tabeli zostały przedstawione oznaczenia stosowane na oponach oraz maksymalne prędkości, z jakimi można się poruszać na oponach, posiadających dany indeks.
Tabela indeksów prędkości w przełożeniu na km/h
Tabela zamienników opon rolniczych