Opona letnia Vredestein Ultrac Vorti 355/25ZR24 110 Y
Cechy produktu:
- sezon: letnie
- szerokość/profil/średnica: 355/25ZR24
- indeks prędkości: Y do 300 km/h
- indeks nośności: 110 - 1060 kg
- opór toczenia: klasa E
- przyczepność na mokrej nawierzchni: klasa B
- hałas zewnętrzny: 73 dB
- wzmocnienie (XL)
Przeznaczenie
Vredestein Ultrac Vorti to opony letnie przeznaczone do montowania w samochodach osobowych z silnikami o wysokich osiągach. Opony Vredestein Ultrac Vorti dzięki bardzo wysokiemu indeksowi prędkości nadają się do samochodów sportowych i usportowionych. Producent położył nacisk na zapewnienie precyzji prowadzenia, jak najlepszej przyczepności i krótkiej drogi hamowania. Opony produkowane są w dwóch wersjach – na przednią i na tylną oś samochodu.
Technologia
Opony letnie do samochodów o dużych osiągach Vredestein Ultrac Vorti wyprodukowano z nowoczesnej mieszanki gumowej, odpornej na zużycie i zapewniającej dobrą przyczepność. Konstrukcję opony i kształt bieżnika zaprojektowano tak, aby zapewnić szybkie przenoszenie ruchów kierownicy na koła. Opony mają sztywne i solidne krawędzie zewnętrzne, aby usprawnić prowadzenie w zakrętach.
Bieżnik
Opony letnie Vredestein Ultrac Vorti mają asymetryczny bieżnik z trzema żebrami, z których każde pokryte jest innym układem nacięć. Na barkach opony producent zastosował masywne klocki, oddzielone od siebie poziomymi rowkami. Aby zapewnić ochronę przed aquaplaningiem, opony wyposażono w trzy szerokie rowki wzdłużne, których zadaniem jest usuwanie wody sprzed czoła opony.
Producent
Vredestein to holenderski producent opon samochodowych. Firma powstała w 1908 roku i specjalizowała się w produkcji opon rowerowych. W 1910 roku Vredestein wyprodukował pierwsze opony samochodowe, jednak nadal to opony rowerowe były głównym produktem. Dopiero w 1947 roku powstała pierwsza fabryka opon samochodowych. W 1955 roku Vredestein, jako jeden z pierwszych producentów w Europie, rozpoczął produkcję samochodowych opon bezdętkowych. W latach osiemdziesiątych firma, będąca do tej pory częścią amerykańskiego koncernu Goodrich, została przejęta przez holenderski rząd (który kupił większość akcji). Nowe opony Vredestein cieszyły się sporą popularnością i były doceniane w testach. Od 2009 roku Vredestein należy do indyjskiego koncernu oponiarskiego Apollo Tyres.