2x Opony letnie 255/55R18 109W N`Fera RU1 NEXEN 2023
NEXEN N`Fera RU1 255/55R18
Dane podstawowe
Stan: Opony fabrycznie nowe
Producent: NEXEN
Model: N`Fera RU1
Klasa opon: ŚREDNIA
Sezon: Opony letnie
Szerokość: 255
Profil: 55
Średnica: 18
Indeks prędkości: W - do 270 km/h
Indeks nośności: 109 - 1030 kg na oponę
Rok produkcji: 2023
Informacje szczegółowe
Opór toczenia: C
Przyczepność na mokrej nawierzchni: A
Poziom hałasu zewnętrznego: B
Hałas zewnętrzny: 72 dB
Przeznaczenie: Opona do samochodów SUV oraz z napędem 4x4
Kod EAN: 8807622111990
Kod producenta: 12301NX
QR kod: eprel.ec.europa.eu/qr/430712
*Zdjęcia przedstawione w ofercie mają charakter poglądowy. Rzeczywisty wygląd może różnić się od prezentowanego w zależności od rozmiaru produktu.
N`Fera RU1
- Asymetryczne rowki 3 + 1 - Poprawiona wydajność drenażu
- 1 wąski rowek na zewnątrz - prowadzenie i stabilność kierowania
- Ciche lamele - Zredukowany odgłos wzoru
- Zrównoważone żebro na wejściu / wyjściu - Stabilność podczas jazdy z dużą prędkością
O producencie opon Nexen
Nexen to producent ogumienia samochodowego mający swoją siedzibę w Korei Południowej. W 1956 roku w prowincji Kyongsang rozpoczęła działalność firma Heungh-Ah produkująca opony motocyklowe na amerykańskiej licencji. Na początku lat sześćdziesiątych uruchomiono produkcję opon samochodowych. W 1968 roku firma zmieniła nazwę na Woosung Tire. W latach osiemdziesiątych rozpoczęto ekspansję na rynki azjatyckie. Nawiązano między innymi joint-venture z koncernem Michelin. W 1998 roku, w związku z kryzysem w koreańskiej branży motoryzacyjnej, firma Woosung upadła. Rok później producent rozpoczął działalność pod nową nazwą Nexen. Nowy model działalności pozwolił osiągnąć szereg sukcesów. W ciągu kilkunastu lat Nexen zbudował nowe zakłady produkcyjne, rozszerzył ofertę produktów i rozpoczął sprzedaż na wielu nowych rynkach.
Etykiety Unijne na oponach pomagają konsumentom w podjęciu świadomej decyzji o zakupie.
Opór toczenia w oponie jest wskaźnikiem jej efektywności energetycznej, co ma wpływ na zużycie paliwa oraz emisję spalin. Klasa oporu toczenia waha się od A (najwydajniejsza) do E (najniższa).
Droga hamowania na mokrej nawierzchni zależy od zdolności opony do trzymania się drogi na mokrej nawierzchni. Klasa A określa najkrótszą drogę, zaś E najdłuższą. Opona z etykietą E hamuje 18 metrów dalej w porównaniu z oponą z etykietą A (procedura testowa, w której mierzy się drogę hamowania od 80 km/h do 5 km/h na drodze pokrytej wodą).
Hałas zewnętrzny odnosi się do hałasu wytwarzanego przez oponę podczas przejazdu samochodu i jest mierzony w dB (decybelach). Hałas opon mierzony jest na zewnątrz pojazdu co ma za zadanie ograniczyć negatywny wpływ na otoczenie.