SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: letnie
typ pojazdu: osobowe
producent: Michelin
model / rozmiar: 295/35 R20
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 105 - max 925 kg
indeks prędkości: Y - max 300 km/h
informacje dodatkowe:
gwarancja: 10 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: 2016
klasa energetyczna: C
klasa przyczepności: A
poziom hałasu: 73
klasa hałasu: 3
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Opona Pilot Super Sport opracowana została przez Michelin specjalnie dla seryjnie produkowanych samochodów sportowych oraz pojazdów tuningowanych, o ultrawysokich osiągach. W konstruowaniu opony wzięli udział inżynierowie Porsche, BMW i Ferrari. Opony Pilot Super Sport są przeznaczone zarówno do codziennej jazdy po drogach publicznych, jak i torach wyścigowych. Opony testowano według standardów jakościowych i bezpieczeństwa przyjętych w lotnictwie.
- Podczas konstruowania opony wykorzystano wszystkie nowatorskie technologie, które umożliwiły Michelin zdobycie 13 z rzędu zwycięstw w 24-godzinnych wyścigach Le Mans. Są to m.in.: opasanie z włókna aramidowego Twaron, dwumieszankowa konstrukcja bieżnika Bi-Compound oraz technologia zmiennego kształtu kontaktu opony z podłożem Variable Compact Patch 2.0. W konstrukcji opony wykorzystano włókno aramidowe wysokiej gęstości Twaron gwarantujące wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Włókno aramidowe używane jest także do produkcji wyczynowego sprzętu sportowego jak rakiety do tenisa, kadłuby jachtów czy rowery górskie a także stosowane w aeronautyce czy w wojskowych kamizelkach ochronnych.
- Dzięki odporności na zmienne naprężenia, opasanie aramidowe zaciska czoło bieżnika bardziej niż barki opony. W rezultacie siła odśrodkowa jest efektywniej opanowywana i nacisk na podłoże jest rozkładany jeszcze bardziej równomiernie. Główną cechą włókna aramidowego jest też jego wysoka wytrzymałość na rozciąganie przy niskiej masie. Próbka Twaronu jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie.
- Bieżnik, składający się z dwóch rodzajów mieszanki, to innowacja technologiczna oryginalnie opracowana na potrzeby opon wyścigowych. Strona zewnętrzna bieżnika jest wykonana z unikalnego, wzmocnionego sadzą elastomeru (opracowanego specjalnie na Le Mans 24 Hours), który zapewnia wyjątkową wytrzymałość opon w zakrętach. Natomiast wewnętrzna strona bieżnika, wykonana z elastomeru najnowszej generacji, charakteryzującego się dużą przyczepnością, pozwala oponie (na mokrej nawierzchni) rozcinać film wodny i zapewnia przyczepność poprzez przyleganie do najmniejszych nierówności drogi.
- Dzięki zastosowaniu najnowszego oprogramowania do cyfrowej symulacji konstruktorzy Michelin doprowadzili do tego, że siły nacisku i w konsekwencji temperatura są rozkładane bardziej równomiernie na całym obszarze kontaktu z podłożem. Mimo tego że kształt powierzchni kontaktu opony z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy pozostający na nawierzchni pozostaje taki sam. Dzięki stałej powierzchni kontaktu opon z nawierzchnią uzyskuje się niezmienną przyczepność opon podczas pokonywania zakrętów.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.