SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: letnie
typ pojazdu: osobowe
producent: TOYO
model / rozmiar: 275/30 R20
klasa opon: Medium - klasa średnia (wysoka jakość)
indeks ładowności: 97 - max 730 kg
indeks prędkości: Y - max 300 km/h
informacje dodatkowe:
gwarancja: 2 lata od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Azjatyckie
rok produkcji: Wszystkie oferowane przez nas opony są fabrycznie nowe (dla nas opony NOWE to opony nie starsze niż 0-12, w wyjątkowych przypadkach 18 miesięcy, a nie 3-5 letnie jak u innych sprzedających) i objęte pełną gwarancją producenta.
klasa energetyczna: C
klasa przyczepności: A
poziom hałasu: 72
klasa hałasu: 3
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Od swojego założenia w 1945 Toyo Tire & Rubber Co., Ltd. zaangażowane było przede wszystkim w wytwarzanie i sprzedaż opon do samochodów, gumy przemysłowej, miękkich i sztywnych produktów poliuretanowych oraz gumy antywibracyjnej. Od początku nieustannie podbijało nowe rynki, dzięki wprowadzaniu innowacyjnych technologii i produktów. Firma TOYO rozprzestrzeniła się szeroko poza Japoński rynek. Teraz grupa TOYO TIRES działa w ponad 100 krajach i regionach jako dostawca unikalnych produktów i usług, które odpowiadają na najnowsze potrzeby klientów.
- Przełomowa technologia oraz wyjątkowe osiągi – tak w skrócie można opisać nową oponę TOYO z rodziny PROXES. Proxes Sport to następca kultowej opony Proxes T1R. Dzięki zupełnie nowej, asymetrycznej rzeźbie bieżnika zapewnia wyjątkową przyczepność na suchych i mokrych nawierzchniach.
- Zastosowanie nowej technologii dwóch rodzajów mieszanki po wewnętrznej i zewnętrznej stronie bieżnika poprawia zachowanie na zakrętach, hamowanie oraz stabilność podczas szybkiej jazdy. Za efektywne odprowadzanie wody odpowiadają trzy szerokie rowki oraz liczne nacięcia wewnętrznej strony bieżnika. Technologia Podwójnej Mieszanki: Wewnętrzna mieszanka specjalnie została zaprojektowana z myślą o szybkiej i liniowej reakcji układu sterowniczego.
- Zewnętrzna mieszanka została tak dobrana, by maksymalnie zwiększyć zdolność pokonywania zakrętów. Każda z mieszanek odpowiada innym potrzebom wewnętrznej i zewnętrznej części opony zapewniając jej wyjątkowe osiągi podczas jazdy i hamowania. Mieszanka bieżnika wewnętrznego znacznie poprawia pierwotną reakcję układu sterowniczego. Mieszanka bieżnika zewnętrznego ma na celu zwiększenie osiągów na zakrętach pozwalając na znoszenie wyższych sił przy skręcaniu.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.