SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: letnie
typ pojazdu: osobowe
producent: Michelin
model / rozmiar: 235/40 R18
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 91 - max 615 kg
indeks prędkości: W - max 270 km/h
informacje dodatkowe:
gwarancja: 10 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: Wszystkie oferowane przez nas opony są fabrycznie nowe (dla nas opony NOWE to opony nie starsze niż 0-12, w wyjątkowych przypadkach 18 miesięcy, a nie 3-5 letnie jak u innych sprzedających) i objęte pełną gwarancją producenta.
klasa energetyczna: B
klasa przyczepności: A
poziom hałasu: 69
klasa hałasu: 2
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych 2017 (IAA) we Frankfurcie firma Michelin przedstawiła najnowszy model z rodziny Primacy, czyli Primacy 4. Ta nowa opona letnia, zapewnia bezpieczeństwo i wysokie osiągi przez cały czas eksploatacji, nawet jeśli mocno się zużyje.
- W ostatnich latach koncern Michelin dużo wypowiadał się odnośnie właściwego momentu na zmianę opony na nowej. Francuski producent uważa, że opony należy użytkować aż do osiągnięcia wartości granicznej głębokości bieżnika – 1.6 mm. Podczas prezentacji nowej opony Michelin Primacy 4 przedstawiciele firmy twierdzili, że dzięki 3 letnim badaniom i testom udało im się uzyskać nową konstrukcję ich produktu, która pozwala na wysokie osiągi aż do momentu zużycia bieżnika do wartości granicznej.
- Przyczepność nowej opony na mokrej nawierzchni ma pozostać tak samo wysoka niezależnie od głębokości bieżnika. Udało się to uzyskać dzięki zastosowaniu najnowszej generacji elastrometrów oraz unikalnej rzeźbie bieżnika. Nowy, zoptymalizowany wzór bieżnika posiada rowki, które są bardziej kwadratowe, aniżeli stożkowe, co poprawiło odprowadzanie wody z bieżnika nawet w przypadku jego wysokiego zużycia. Przeprowadzono już porównanie w ośrodkach TÜV SÜD, które wyraźnie pokazują, że w stosunku do opon konkurencji, opony Michelina przyczyniają się do krótszej drogi hamowania prawie o metr. W przypadku opon mocno zużytych droga hamowania na oponach Michelin jest krótsza, aż o 2.8 metra!
- Ten doskonały wynik umożliwiają elastomery najnowszej generacji, które, według Michelin, zapewniają oponie bardzo dużą przyczepność na mokrej nawierzchni przez cały okres użytkowania. Francuski producent zmienił również budowę bieżnika. Rowki w Primacy 3 miały kształt trapezu. Te w Primacy 4 są bardziej prostokątne, co ułatwia odprowadzanie wody nawet wtedy, gdy opona jest mocno zużyta. Według firmy Michelin przebiegi Primacy 4 są o wiele wyższe niż w konkurencyjnych modelach: średnio o 18 000 kilometrów. Aby ułatwić określenie momentu, gdy oponę należy wymienić na nową, oprócz standardowych wskaźników zużycia przy 1,6 mm pozostałego bieżnika producent umieścił dodatkowe oznaczenie „Michelin” na dnie rowków.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.