W przypadku pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji. Dane kontaktowe znajdą Państwo w zakładce "O sprzedającym" znajdującej się na dole aukcji pod opisem oferty.
SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: zimowe
typ pojazdu: osobowe
producent: Continental
model / rozmiar: 225/60 R18
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 104 - max 900 kg
indeks prędkości: V - max 240 km/h
informacje dodatkowe: XL
gwarancja: 5 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: 2018
klasa energetyczna: C
klasa przyczepności: B
poziom hałasu: 72
klasa hałasu: 3
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Continental TS850 P to opona przedstawiona w sezonie zimowym 2014/2015. Jesienią 2014 roku na rynku pojawiła się nowa opona zimowa Winter Contact TS 850P. Ostatnia litera sugeruje, że mamy do czynienia z innym modelem. W stosunku do „zwykłej” TS 850, TS 850P to opona o wysokich osiągach przeznaczona do samochodów o dużej mocy. Dzięki nowej rzeźbie bieżnika, o większej ilości nacięć w stosunku do TS 850, poprawiono jej osiągi. O 5% lepiej wypada podczas jazdy na śniegu i hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Największej poprawie (10%) uległ opór toczenia.
- Według szacunków ADAC ryzyko kolizji i wypadku na ośnieżonych i oblodzonych drogach jest aż sześciokrotnie wyższe niż latem. Dlatego kierowcy wybierając opony na zimę powinni brać pod uwagę te właściwości bieżnika, które gwarantują lepszą trakcję na drogach zimowych. Doskonale w trudnych warunkach pogodowych sprawdza się nowa ContiWinterContact TS 850 P, która dzięki zwiększonej o 20% ilości „gryzących” krawędzi bieżnika zapewnia lepszą przyczepność na ośnieżonych zakrętach oraz umożliwia skuteczne przenikanie warstwy wody pokrywającej lód.
- Wysoką jakość i skuteczność nowej opony Continental potwierdzają najnowsze testy zimówek ADAC, w których ContiWinterContact TS 850 P zajęła pierwsze miejsce. Eksperci ADAC docenili nie tylko doskonałą przyczepność opony na śniegu, ale również jej wytrzymałość oraz niskie opory toczenia.
- Projektując asymetryczny bieżnik nowej opony, inżynierowie Continental zastosowali ostre rowki, które zapewniają jej maksymalną ilość „gryzących” krawędzi. Podczas ruszania i hamowania ich liczba zwiększa się o 10%, a przy wchodzeniu w zakręty krawędzi jest już o 20% więcej. Dzięki temu opona lepiej przenika mikroskopijnie cienką warstwę cieczy znajdującej się na lodzie.
- Oszczędność paliwa, którą zapewni nam nawet najbardziej ekonomiczny bieżnik, stanowi zaledwie promil kosztów jakie możemy ponieść na naprawę auta, gdy nie zatrzymamy się w porę i uderzymy w samochód stojący przed nami. Dlatego wybierając nową oponę powinniśmy przede wszystkim brać pod uwagę kilkanaście parametrów bieżnika, które decydują o naszym bezpieczeństwie. Cennym źródłem informacji w tym zakresie są testy prowadzone przez niezależne instytuty badawcze oraz pisma motoryzacyjne, które analizują ok. 15 różnych właściwości opony.
- Lepsze prowadzenie pojazdu udało się osiągnąć poprzez zastosowanie sztywniejszego konturu bieżnika, który skuteczniej przenosi siły z krawędzi opony i samochód szybciej reaguje na ruch kierownicy. Niskie opory toczenia i redukcję zużycia paliwa zapewnia zastosowanie w okolicy styku opony z obręczą nowego związku krzemionki. Zapobiega on deformacji części konstrukcyjnych opony, dzięki czemu uzyskuje o 10% mniejsze opory toczenia od poprzedniego modelu marki Continental ContiWinterContact TS 850
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.