SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: zimowe
typ pojazdu: osobowe
producent: Michelin
model / rozmiar: 225/45 R18
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 95 - max 690 kg
indeks prędkości: V - max 240 km/h
informacje dodatkowe: XL FR
gwarancja: 10 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: 2020
klasa energetyczna: E
klasa przyczepności: B
poziom hałasu: 68
klasa hałasu: 1
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Nowa opona MICHELIN Pilot Alpin 5 powstała w odpowiedzi na zmiany klimatyczne w Europie, gdzie z powodu coraz mniejszych opadów śniegu ogumienie zimowe musi zapewnić bezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy na ośnieżonych nawierzchniach, lecz także na drogach mokrych, suchych lub oblodzonych. By sprostać tym złożonym warunkom, opona MICHELIN Alpin 5 została zaprojektowana w oparciu o zaawansowane technologie wykorzystane w rzeźbie bieżnika i składzie mieszanki gumy.
- Ze statystyk wypadków drogowych wynika, że między październikiem a kwietniem tylko 4 procent wypadków odnotowuje się podczas jazdy po śniegu, zaś najwięcej, bo aż 57 procent, na nawierzchniach suchych. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Badań Przyczyn Wypadków Drogowych na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie.
- Nowoczesna mieszanka gumy Mieszanka bieżnika powstaje w innowacyjnej technologii łączenia komponentów gumy, dzięki czemu zapewnia znakomite osiągi na każdej nawierzchni. Michelin jako pierwszy producent zastosował w mieszance gumy bieżnika opony zimowej elastomery funkcjonalne, które zapewniają większą przyczepność na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach przy jednoczesnym zachowaniu niskich oporów toczenia. Nowa mieszanka opiera się na czwartej generacji technologii Helio Compound i zawiera olej słonecznikowy pozwalający na zachowanie właściwości gumy i jej elastyczności w niskiej temperaturze.
- Efekt „śladu" dla bardziej precyzyjnego kierowania pojazdem. Podczas jazdy każda opona ulega ciągłym odkształceniom, co zmniejsza jej obszar kontaktu z podłożem, a tym samym przyczepność. Właśnie dlatego Michelin zastosował w nowych oponach technologię Stabili Grip, która opiera się na samoblokujących się lamelach i efektywnym powrocie rzeźby bieżnika do pierwotnego kształtu. Samoblokujące się klocki zapewniają optymalny kontakt opony z podłożem i większą precyzję kierowania (efekt „śladu").
- Efekt „raków i trybów" zmniejszający ryzyko aquaplaningu. Kierunkowy bieżnik nowej opony MICHELIN Alpin 5 ma głębokie rowki i specjalnie zaprojektowane klocki bieżnika dla uzyskania efektu „raków i trybów" w obszarze kontaktu opony ze śniegiem. Przy powrocie klocków do pierwotnego kształtu boczne rowki skutecznie odprowadzają wodę, dzięki czemu zmniejszają ryzyko aquaplaningu.
- Efekt „pazura" dla lepszej trakcji na śniegu. Lamele w bieżniku opony działają jak tysiące małych pazurów zapewniających większą przyczepność i lepszą trakcję. W porównaniu z poprzednią generacją bieżnik nowej opony MICHELIN Pilot Alpin 5 ma 12% więcej krawędzi, 16% więcej nacięć i o 17% wyższy stosunek gumy do rowków i kanałów.
- MICHELIN Pilot Alpin 5 zapewnia wysokie osiągi zarówno podczas jazdy na śniegu, jak i suchych, mokrych i oblodzonych szosach. To przykład strategii Michelin Total Performance polegającej na równoczesnym podnoszeniu wykluczających się osiągów opony (np. przyczepność i niskie opory toczenia). Istotą Michelin Total Performance jest jednoczesne udoskonalanie wszystkich parametrów opon bez poświęcania jej poszczególnych osiągów.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.