SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: zimowe
typ pojazdu: osobowe
producent: Bridgestone
model / rozmiar: 205/55 R16
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 94 - max 670 kg
indeks prędkości: V - max 240 km/h
informacje dodatkowe: XL RFT
gwarancja: 4 lata od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: 2020
klasa energetyczna: C
klasa przyczepności: A
poziom hałasu: 71
klasa hałasu: 2
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Bridgestone prezentuje najnowszą oponę na sezon letni 2017. DriveGuard pozwala na kontynuowanie jazdy po każdym rodzaju przebicia, a jednocześnie nie wpływa ani na komfort podróży, ani stabilność toru jazdy.
- Gdzieś, na jakiejś drodze, leży coś ostrego. Coś, co tylko czeka, by przebić Twoją oponę. Dokładnie Twoją. W końcu każdemu przynajmniej raz w życiu zdarza się utknąć na drodze z tego powodu. Bridgestone postanowił to zmienić.
- I tutaj wkracza Bridgestone Driveguard. Ściany opony są dodatkowo wzmocnione. Problemem w przypadku jazdy bez powietrza jest zwiększone tarcie, które mocno nagrzewa oponę. Opona w takim stanie może osiągnąć nawet 200 stopni Celsjusza. Niewiele dłużej będziemy musieli czekać na „odklejenie” bieżnika. Bridgestone opatentował prozaiczne rozwiązanie w postaci rowków na ścianie opony. Ich ułożenie sprawia, że wokół felgi tworzą się małe wiry powietrza, które przekierowują ciepło z opony do felgi. Metal o wiele lepiej przyjmuje ciepło, więc gumowa ściana nagrzewa się wolniej. Efektem jest dodatkowy zasięg liczący 80 km, które możemy pokonać z prędkością oscylującą wokół 80 km/h. Ten zasięg moglibyśmy teoretycznie zwiększyć, jeśli po przejechaniu 80 km, odczekalibyśmy na postoju, aż temperatura opon spadnie. Co ważne, opony Driveguard, o ile nie zostaną trwale uszkodzone przez zbyt długą jazdę (ponad 80 km bez przerwy), można później zwyczajnie naprawić. Nie są to więc żadne jednorazówki.
- Bridgestone Driveguard oznaczono klasą E i C, jeśli chodzi o opory toczenia i A, jeśli chodzi o hamowanie na mokrej nawierzchni. To świetne wyniki, tym bardziej, że Japończycy często zaniżają swoje oceny. Klasy przyznawane są indywidualnie przez producentów tych opon nie testuje żadna zewnętrzna organizacja.
- Bridgestone DriveGuard to bez wątpienia produkt, który jest w stanie ułatwić kierowcy życie. Możliwość bezpiecznego kontynuowania podróży po przebiciu opony jest w końcu wartością nieocenioną. Co więcej, innowacyjność wcale nie wciągnęła tego ogumienia na elitarną półkę. Japończycy chcą montować DriveGuard głównie w samochodach popularnych i co ważniejsze, zadbali o rozsądną cenę. A połączenie możliwości i niskich kosztów musi przypaść do gustu Europejczykom.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.