SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: całoroczne
typ pojazdu: osobowe
producent: Michelin
model / rozmiar: 205/55 R16
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 91 - max 615 kg
indeks prędkości: H - max 210 km/h
informacje dodatkowe:
gwarancja: 10 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: Wszystkie oferowane przez nas opony są fabrycznie nowe (dla nas opony NOWE to opony nie starsze niż 0-12, w wyjątkowych przypadkach 18 miesięcy, a nie 3-5 letnie jak u innych sprzedających) i objęte pełną gwarancją producenta.
klasa energetyczna: C
klasa przyczepności: B
poziom hałasu: 69
klasa hałasu: 2
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Nowość z koncernu Michelin na sezon letni 2017 to udoskonalona CrossClimate+. Zastosowana w bieżniku CrossClimate+ mieszanka specjalnie wyprodukowanej gumy zapewnia bezpieczeństwo na drodze, bez względu na panujące na niej warunki drogowe. To właśnie ona, dzięki swym elastycznym właściwościom zapewnia najwyższą przyczepność opony do podłoża w każdej temperaturze.
- Poprawiono również efektywność hamowania oraz najwyższy komfort prowadzenia na suchej nawierzchni, przekładający się na spokojną jazdę do wyznaczonego celu podróży, każdego dnia. Wspomniane możliwości, nowa generacja opony Michelin zawdzięcza stabilnym motywom bieżnika oraz sztywnym jego klockom ze sfazowanymi krawędziami. Ta innowacyjna opona dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.
- Osiągi uzyskiwane przez nową oponę MICHELIN CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii. Innowacyjna mieszanka bieżnika:
- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach: na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.
- Opona ma niskie opory toczenia. Inżynierowie Michelin zredukowali wytwarzanie ciepła dzięki zastosowaniu krzemionki najnowszej generacji, która została dodana do mieszanki gumowej znajdującej się bezpośrednio pod bieżnikiem. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D.
- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i geometria lameli zimowych Michelin. Ich geometria jest bardzo skomplikowana, są pofalowane, a ich szerokość się zmienia. W warunkach zimowych lamele powodują efekt “pazura”, wczepiając się w śnieg i zwiększając trakcję.
- Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu: w kierunku poprzecznym dzięki bardziej ostremu kątowi w centrum o raz w kierunku wzdłużnym, gdzie klocki bardziej się otwierają.
- Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. Innymi słowy, lamele zamykają się dla uzyskania większej sztywności klocków bieżnika, co daje lepszą stabilność opony niezależnie od sił na jakie napotyka podczas: trakcji, hamowania i trzymania w zakręcie. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości, zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.