SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: całoroczne
typ pojazdu: osobowe
producent: Matador
model / rozmiar: 185/60 R15
klasa opon: Budget - klasa ekonomiczna (wysoka jakość za przystępną cenę)
indeks ładowności: 88 - max 560 kg
indeks prędkości: T - max 190 km/h
informacje dodatkowe: XL M+S
gwarancja: 5 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie - grupa Continental
rok produkcji: 2020
klasa energetyczna: E
klasa przyczepności: C
poziom hałasu: 71
klasa hałasu: 2
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- MATADOR MP62 to połączenie zimowego i letniego bieżnika w jednej oponie. Produkty całoroczne cieszą się coraz większą popularnością na rynku europejskim. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii koncernu Continental i wysokiej jakości materiałów opona marki MATADOR może śmiało konkurować z oponami znanych producentów.
- MATADOR MP62 charakteryzuje się dobrym prowadzeniem na śniegu. Samochód odpowiednio reaguje na ruchy kierownicą podczas jazdy na zaśnieżonej nawierzchni. Opona zapewnia również krótką drogę hamowania na śliskiej nawierzchni.
- W modelu zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika, która zapewnia wydajne odprowadzanie śniegu, błota pośniegowego i wody. Zapewnia to stabilność i ochronę przez niebezpiecznymi poślizgami (zjawiskami aquaplaningu i slushplaningu).
- Podróżowanie na oponie MATADOR MP62 jest ciche i komfortowe. Model dobrze tłumi wszelkie wibracje powstające podczas jazdy. Ponadto cechuje się odpornością na szybkie zużycie dzięki nowej mieszance. Opona MATADOR MP62 to dobry wybór dla kierowców, którym zależy na dobrym zachowaniu opon o każdej porze roku bez konieczności sezonowych wymian ogumienia.
- Matador MP62 to opona całoroczna przeznaczona dla samochodów średniej klasy. Opona polecana jest dla aut miejskich typu sedan, kompakt czy kombi. Pasuje do większości aut osobowych popularnych na polskich drogach. Opona Matador MP62 świetnie zachowuje się na śniegu, na jezdni mokrej, pokrytej błotem i oblodzonej.
- Dzięki wzdłużnym kanałom wspierającym centralne żebro i głębokim nacięciom bocznym, opona dobrze radzi sobie z zapobieganiem niekontrolowanemu efektowi poślizgu hydrodynamicznego, odprowadzając skutecznie wodę i błoto pośniegowe poza powierzchnię czołową bieżnika.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.