SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: letnie
typ pojazdu: osobowe
producent: Dunlop
model / rozmiar: 275/50 R20
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 109 - max 1030 kg
indeks prędkości: W - max 270 km/h
informacje dodatkowe: FP MO
gwarancja: 5 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: 2021
klasa energetyczna: E
klasa przyczepności: B
poziom hałasu: 70
klasa hałasu: 2
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Dunlop SP Sport Maxx to letnia opona klasy premium przeznaczona do luksusowych i sportowych samochodów wyższej klasy o dużych mocach i pojemnościach silnika. Model zaliczany jest do segmentu High Performance. Opona cieszy się również dużą popularnością wśród miłośników tuningu. Odznacza się atrakcyjnym, agresywnym bieżnikiem, który poprawi wygląd każdego samochodu. Dostosowana jest do bardzo szybkiej jazdy. Nie nadaje się do jazdy nawet w lekkich warunkach zimowych, dlatego należy pamiętać o sezonowej zmianie ogumienia.
- Dunlop SP Sport Maxx jest następczynią modelu Dunlop SP Sport 9000. Dzięki nowoczesnej budowie i unikalnej konstrukcji rzeźby gwarantuje sportowe emocje na drodze. Aby zapewnić wysokie osiągi na mokrej drodze, zastosowano innowacyjny wzór, tzw. Twin Hydro Paddle. Są to dwa wzdłużne żebra wyposażone w głębokie ukośna nacięcia, które redukują zawirowania wody podczas odprowadzania przez rowki oraz chroni przed aquaplaningiem. W oponach Dunlop SP Sport Maxx wykorzystano również technologię Multi Radius Tread (MRT), która polega ona na równomiernym rozłożeniu nacisku na powierzchnie kontaktu opony z podłożem.
- Aby zapewnić wysokie parametry podczas przyśpieszania i hamowania wykorzystano zintegrowany element gumowy w mieszance, który zapewnia bardzo dobrą przyczepność w każdych warunkach. Solidne żebro centralne odpowiedzialne jest za przenoszenie sił bocznych. Dzięki niemu opona szybko reaguje na ruchy kierownicą zapewniając przy tym odpowiednią stabilizację jazdy nawet przy dużych prędkościach.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.